2018-02-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Ersättare för Mix när lånet går ut?

Ja det skulle väl kunna funka. Men om jag för hoppas på något, så är det att killar som Adil Titi och Erling Jr blommar ut och blir självklara för oss. Adil skall ju vara väldigt lovande och det hade varit kul om han kunde ta plats i laget.
Citera
2018-02-21, 06:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronsala
Det verkar som om Sirius är villig att ta över Razak.
https://www.expressen.se/gt/sport/blavitt-dumpar-floppvarvningen/

Gött att bli av med honom, meningslöst att ha honom kvar när han inte ens är i närheten av en matchtrupp.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hur är fötterna på Razak?

Stillastående.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja det skulle väl kunna funka. Men om jag för hoppas på något, så är det att killar som Adil Titi och Erling Jr blommar ut och blir självklara för oss. Adil skall ju vara väldigt lovande och det hade varit kul om han kunde ta plats i laget.

Titi var ju tydligen tyvärr sjuk i helgen men annars var det nog inte orimligt att han fått några tävlingsminuter. Är han kurant i helgen hoppas jag få se några minuter av honom i tävlingssammanhang, mycket lär ju iofs bero på hur matchen gestaltar sig.

Erling JR växer förhoppningsvis snart in i det, inte riktigt där än men förhoppningsvis får han speltiden som krävs.
Citera
2018-02-21, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Titi var ju tydligen tyvärr sjuk i helgen men annars var det nog inte orimligt att han fått några tävlingsminuter. Är han kurant i helgen hoppas jag få se några minuter av honom i tävlingssammanhang, mycket lär ju iofs bero på hur matchen gestaltar sig.

Erling JR växer förhoppningsvis snart in i det, inte riktigt där än men förhoppningsvis får han speltiden som krävs.
Det var väl Ingebrigtsen som har sjuk? Titi drog väl olyckligt nog en baksida på träning.
Citera
2018-02-21, 11:04
Medlem
anteri17s avatar
Razak, tidigare Göteborg, ryktas till Sirius. Det vore välkommet på en position där Sirius är svaga.
Citera
2018-02-21, 11:56
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Kollar man på rapporterade arbetsgivaravgifter så ser man att AIKs satsning har skuttat iväg en del.

https://pbs.twimg.com/media/DWaJnbcXcAE8ejF.jpg

Mycket engångskostnader i form av sign on i ökningen dock.
Citera
2018-02-21, 13:11
Medlem
321js avatar
Nu behöver AIK bara ta in Bangura och Mutumba så är guldet klart.
Citera
2018-02-21, 17:12
Medlem
anteri17s avatar
Razak klar. Hans fötter underskattas i tråden. En bättre passningsspelare än Eriksson och Erlingmark. Bara för att man ofta spelar enkelt innebär det inte dåliga fötter. Haglund är urtypen för en spelare med dåliga fötter, eller Sebastian Eriksson för den sakens skull.
Citera
2018-02-21, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Kollar man på rapporterade arbetsgivaravgifter så ser man att AIKs satsning har skuttat iväg en del.

https://pbs.twimg.com/media/DWaJnbcXcAE8ejF.jpg

Malmö och AIK har ju ändå fått placering för sina pengar?
Göteborg och Hammarby har inte så mkt bang for the buck?
Djurgården får mest placering per krona?
Citera
2018-02-22, 06:36
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Razak klar. Hans fötter underskattas i tråden. En bättre passningsspelare än Eriksson och Erlingmark. Bara för att man ofta spelar enkelt innebär det inte dåliga fötter. Haglund är urtypen för en spelare med dåliga fötter, eller Sebastian Eriksson för den sakens skull.
Inte hans fötter som är hans svaga kort. Han verkar kort och gott vara en idiot. Hoppas han förblir det i Sirius.
Citera
2018-02-22, 11:26
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Just Gbg borde väl inte ha råd? Visst, man har sålt Dahlberg, men man har ändå rätt saftiga ekonomiska hål att fylla. Att satsa allt på ett kort vore rätt dumt enligt mig iaf, för Larsson är knappast billig.

Det luktar dif lång väg om Larsson. Stort behov av ett ”namn” när många sådana har lämnat. Dessutom på en position (central mitt) där man tappat sin kapten. Hos aik är det väl wing backen som blir aktuell för Larsson, och det tror jag knappast att han vill lira.

Det mynnar ju helt enkelt ut i hur mycket han vill ha och om familjen hans vill hem till E-tuna direkt eller inte. Men omöjligt är det ju inte att han väljer att spela för Blåvitt

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Seb spelar defensiv mittfältare nu och där har vi redan Gurra. Så jag tycker inte att vi berhöver han egentligen, inte för att han är dålig, men det går inte att ta hem två spelare i den åldern som båda är riktigt bra och som typ spelar på samma position.

Om Seb sticker och Gurra inte kommer hem så känns ju Larsson som ett extremt bra alternativ. Framförallt med så många unga spelare i laget så kommer ju Larsson komplettera dem med sin rutin.

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Klart han vill bo i Stockholm, ingen normal människa bor hellre i Göteborg eller Malmö.
http://www.fotbolldirekt.se/2018/02/20/just-nu-pa-fd-seb-larsson-har-bestamt-sig-star-mellan-aik-och-djurgarden/
Det är nog upp till AIK om man bereder plats för honom i eller inte. Kompetent spelare men det är tjockt i gnaget och minst Olsson ska nog ut först.

Fotbolldirekt har ju aldrig haft fel

Troligast är väl att det blir något av 08-lagen om han prompt måste bo i Eskilstuna. Annars känns det som ett fullt rimligt senario att han hamnar i Blåvitt (om inte pengarna styr allt för mycket).
Citera
2018-02-22, 12:42
Medlem
AgentDirekt skriver att "det spricker för AIK" när Ofori nu lånas ut till City. Min uppfattning är att AIK inte har något behov av ytterligare en högklassig central mittfältare efter att Tarik plockades in, varpå det inte rimligen har kunnat "spricka" för AIK eftersom Ofori "valdes bort" till förmån för Tarik.
Citera
2018-02-22, 15:51
Medlem
Här kommer lite härlig silly för Blåvitt:
https://twitter.com/antoine_gbl/status/966679988236967937

Ska handla om en 21-årig offensiv mittfältare från Georgien, Giorgi Kharaichvili. Väldigt otippad värvning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in