Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Just Gbg borde väl inte ha råd? Visst, man har sålt Dahlberg, men man har ändå rätt saftiga ekonomiska hål att fylla. Att satsa allt på ett kort vore rätt dumt enligt mig iaf, för Larsson är knappast billig.
Det luktar dif lång väg om Larsson. Stort behov av ett ”namn” när många sådana har lämnat. Dessutom på en position (central mitt) där man tappat sin kapten. Hos aik är det väl wing backen som blir aktuell för Larsson, och det tror jag knappast att han vill lira.
Det mynnar ju helt enkelt ut i hur mycket han vill ha och om familjen hans vill hem till E-tuna direkt eller inte. Men omöjligt är det ju inte att han väljer att spela för Blåvitt
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Seb spelar defensiv mittfältare nu och där har vi redan Gurra. Så jag tycker inte att vi berhöver han egentligen, inte för att han är dålig, men det går inte att ta hem två spelare i den åldern som båda är riktigt bra och som typ spelar på samma position.
Om Seb sticker och Gurra inte kommer hem så känns ju Larsson som ett extremt bra alternativ. Framförallt med så många unga spelare i laget så kommer ju Larsson komplettera dem med sin rutin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Readyfreddie
Klart han vill bo i Stockholm, ingen normal människa bor hellre i Göteborg eller Malmö.
http://www.fotbolldirekt.se/2018/02/20/just-nu-pa-fd-seb-larsson-har-bestamt-sig-star-mellan-aik-och-djurgarden/
Det är nog upp till AIK om man bereder plats för honom i eller inte. Kompetent spelare men det är tjockt i gnaget och minst Olsson ska nog ut först.
Fotbolldirekt har ju aldrig haft fel
Troligast är väl att det blir något av 08-lagen om han prompt måste bo i Eskilstuna. Annars känns det som ett fullt rimligt senario att han hamnar i Blåvitt (om inte pengarna styr allt för mycket).