En läkare i Skaraborg skulle handla på Lidl, för att få med sig varorna hem dumpade läkaren sekretessbelagda handlingar om ett 50-tal patienter i papperskorgen på Lidl.
"En läkare vid en vårdcentral i Skaraborg hanterade inte sina sekretessbelagda patientjournaler på rätt sätt. Läkaren slängde dem i en papperskorg på Lidl. Nu får personen ett strafföreläggande på 20 000 kronor i böter och fälls för tjänstefel, skriver P4 Skaraborg."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEKAzM/lakare-slangde-patientjournaler-pa-lidl
Finns det inga gränser för vad dessa människor kan ta sig till?
Och detta skall vara en handling utförd av en av de högutbildade invandrarna som politikerna står och slår sig på bröstet för, de som är en sådan ovärderlig tillgång för landet.
Sverige kommer att sluta i samma kaos som valfritt MENA-land, om inget görs!
Hur är man funtad, om man som läkare inte fattar att man inte dumpar känsligt material i en soptunna på Lidl? Varför får en person med så uppenbart dåligt omdöme fortsätta som läkare?
Själv börjar jag bli så sjukt trött på det dysfunktionella multikulturella svenska samhället att jag inte vet vart jag skall ta vägen.
Kommer det gå att få rätsida på Sverige?
Hur skall det gå till?
Ordet är fritt!