2018-02-14, 06:42
Medlem
Nu inför valet är det läge att slå till. Ordförande Löfven kommer i världspressen att bli betraktad som en modig statsman som hjälper till för att mäkla fred, vilket alltid går hem i de svenska stugorna, vars invånare tröttnade på krig redan för 200 år sedan. Tipset är således: besök Pyongyang och vinn valet!

Jag tycker: Besök Sverige försök att lösa de Inhemska problemen och därigenom vinna valet. VEM i Sverige bryr sig om Nord Korea? Jag är lessen för din skull men Stefan Löfven kommer aldrig att bli en stor Statsman. Om ett år är han bortglömd och kommer gå till historien som en 4 årig parantes.
Citera
2018-02-14, 07:19
Medlem
Undrar vad GW fick för sms igår under veckan brott. Var tydligen mer intressant än Gästen.
Citera
2018-02-14, 10:55
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Om ett år är han bortglömd och kommer gå till historien som en 4 årig parantes.

Jag tror snarare att Löfven kommer att bli ihågkommen som 60-åringen med en 4-årings intellekt.

Camilla Kvartoft gjorde ett mycket bra jobb när hon visar att "kejsaren" är spritt språngande naken och inte har svar på några frågor.
Citera
2018-02-14, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Stefans framträdande i Veckans Brott var mediokert. Typiskt politiker. Utgångspunkten var att han skulle säga saker som folk vill höra men istället lyckades han med att säga ingenting. Det skulle göras saker...

Ungefär: Folk som begår brott ska sitta i fängelse, straffen behöver skärpas men han kunde inte säga hur då det är upp till myndigheterna att utreda det. En massa icke-svar.

En sak jag noterade var att han inte sökte ögonkontakt med GW särskilt ofta under samtalet.
Det kanske var strategi för att prata till folk men hur som helst så borde han svarat konkret på dom frågor han var för feg för. Som när Kvartoft frågade om en 18 åring som skjuter ihjäl någon ska kunna dömas till livstid så blev svaret att det är inte hans uppgift utan domstolarna. Det stämmer ju inte utan Riksdagen stiftar ju lagarna så det borde han svarat på.

Varför skulle han söka ögonkontakt med GW? Det var ju hon som ställde frågorna
Citera
2018-02-14, 19:24
Medlem
GW hånflinade åt svetsaren bästa under hela sändningen
Citat:
Stefans framträdande i Veckans Brott var mediokert. Typiskt politiker. Utgångspunkten var att han skulle säga saker som folk vill höra men istället lyckades han med att säga ingenting. Det skulle göras saker...

Ungefär: Folk som begår brott ska sitta i fängelse, straffen behöver skärpas men han kunde inte säga hur då det är upp till myndigheterna att utreda det. En massa icke-svar.

En sak jag noterade var att han inte sökte ögonkontakt med GW särskilt ofta under samtalet.
Citera
2018-02-16, 09:44
Medlem
Enydrions avatar
För att slippa bli statsminister nästa period har han förutom att låta afghanerna stanna utan asylskäl också infört en avgift på 75 kronor per paket från Kina, dessutom ska Postnord fortsätta distribuera danskarnas motsvarande paket, så vi svenskar ska fortsätta ersätta Danska Postnords förluster på dessa paket...

Ett genidrag värdigt Löfven...
Citera
2018-02-20, 15:28
Medlem
MustavGandelmanns avatar
I mars månad kommer Stefan att träffa USAs president Donald J. Trump.

https://www.expressen.se/nyheter/stefan-lofven-besoker-donald-trump/
Citera
2018-02-20, 15:59
Medlem
Citat:

Vi får hoppas han är nykter då. Annars lovar han bort ytterligare 16 miljoner toaletter.
Citera
2018-02-20, 19:07
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Vi får hoppas han är nykter då. Annars lovar han bort ytterligare 16 miljoner toaletter.

Ja, hur blev det med de där skitstolarna? Var det företaget IFÖ som fick beställningen?
Citera
2018-02-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ja, hur blev det med de där skitstolarna? Var det företaget IFÖ som fick beställningen?
Ja,
jag är också nyfiken hur det gick med detta.
Citera
2018-02-21, 11:58
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
Ja,
jag är också nyfiken hur det gick med detta.

Skitstolarna står lagrade i Magdalenas tomma lador.
Citera
2018-02-21, 14:42
Medlem
Citat:

Inför mötet med president Trump så är Steffe mycket nervös och orolig. Ingen av dem tycker om den andre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in