2018-02-20, 14:25
Medlem
Shuyins avatar
I dagsläget ser nog elvan ut såhär:

Linner

Hauksson-Karlsson-Nyholm

Lundström - Olsson-Adu-Yasin - Lindkvist

Stefanelli-Goitom

En del spelare är ju inte riktigt redo ännu: Janosevic, Ekstrand, Bahoui, Elyounossi,Sundgren,Avdic. Men när de börjar komma i form så blir det tajt ja.
Citera
2018-02-20, 16:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Varför inte?

Han har ju redan uttryckt att han alltid varit ett fan till IFK Göteborg. Och mff har ju vunnit ligan de senaste åren så varför skulle Larsson tacka nej till det?

Just Gbg borde väl inte ha råd? Visst, man har sålt Dahlberg, men man har ändå rätt saftiga ekonomiska hål att fylla. Att satsa allt på ett kort vore rätt dumt enligt mig iaf, för Larsson är knappast billig.

Det luktar dif lång väg om Larsson. Stort behov av ett ”namn” när många sådana har lämnat. Dessutom på en position (central mitt) där man tappat sin kapten. Hos aik är det väl wing backen som blir aktuell för Larsson, och det tror jag knappast att han vill lira.
Citera
2018-02-20, 16:17
Medlem
Salorms avatar
http://www.fotbolldirekt.se/2018/02/20/just-nu-pa-fd-seb-larsson-har-bestamt-sig-star-mellan-aik-och-djurgarden/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Men är han central mittfältare? Ja vafan, vi har ju bara 11 st redan...
Citera
2018-02-20, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
I dagsläget ser nog elvan ut såhär:

Linner

Hauksson-Karlsson-Nyholm

Lundström - Olsson-Adu-Yasin - Lindkvist

Stefanelli-Goitom

En del spelare är ju inte riktigt redo ännu: Janosevic, Ekstrand, Bahoui, Elyounossi,Sundgren,Avdic. Men när de börjar komma i form så blir det tajt ja.
Milosevic på g in och han petar Nyholm. Sedan hoppas jag janosevic står
Citera
2018-02-20, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
http://www.fotbolldirekt.se/2018/02/20/just-nu-pa-fd-seb-larsson-har-bestamt-sig-star-mellan-aik-och-djurgarden/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Men är han central mittfältare? Ja vafan, vi har ju bara 11 st redan...
Skulle kunna se Larsson i AIK pga erfarenheten nu när Nisse tyvärr fått lägga av
Citera
2018-02-20, 16:33
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Skulle kunna se Larsson i AIK pga erfarenheten nu när Nisse tyvärr fått lägga av
Det skulle vara erfarenheten då. Ni har ett komplett mittfält och ärligt talat tror jag inte han går till ett lag där han inte har en säker plats i startelvan vilket jag tror är osäkert i dagens aik.
Citera
2018-02-20, 17:02
Medlem
Pallestroms avatar
AIK har verkligen värvat ordentligt inför denna säsongen.
Måste ju bli helt andra lönekostnader jämfört med tidigare år också.
Citera
2018-02-20, 17:31
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Milosevic på g in och han petar Nyholm. Sedan hoppas jag janosevic står

Tycker Nyholm är super i den offensiva rollen i en trebackslinje och skulle nog peta honom sist eftersom de andra offensiva alternativen är långt bakom.

Hur långt kontrakt har Pärta? Han känns mycket viktigare nu när Nisse lagt skorna på hyllan. Milosevic är bara för att få bredd på laget tills ny back värvas in i sommar. Ser inte varför han skulle få speltid i onödan.
Citera
2018-02-20, 17:32
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
AIK har verkligen värvat ordentligt inför denna säsongen.
Måste ju bli helt andra lönekostnader jämfört med tidigare år också.

Obasi och Ishi två stora löneposter ut, Nisse också nu. Blir vi av med Avdic har vi bantat rejält på lönelistan tror jag.
Citera
2018-02-20, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Obasi och Ishi två stora löneposter ut, Nisse också nu. Blir vi av med Avdic har vi bantat rejält på lönelistan tror jag.

Adu och Elyounoussi (är nog bäst betald i Allsvenskan) lär sitta på höga löner. Svårt att se att de skulle spela för småsummor. Silva och Milosevic lär inte heller vara så billiga i drift. Betalar man något för Bahoui?
Citera
2018-02-20, 17:56
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:

På dig låter det som ni gjort tvärtom - ni har minskat lönekostnaderna.
Kan ju knappast vara så med alla nyförvärv.
Citera
2018-02-20, 17:57
Avslutad
Citat:
Tycker Nyholm är super i den offensiva rollen i en trebackslinje och skulle nog peta honom sist eftersom de andra offensiva alternativen är långt bakom.

Hur långt kontrakt har Pärta? Han känns mycket viktigare nu när Nisse lagt skorna på hyllan. Milosevic är bara för att få bredd på laget tills ny back värvas in i sommar. Ser inte varför han skulle få speltid i onödan.
Nyholm slarvar för mycket. Rankar Hauksson före Nyholm. Varför bänka en klass spelare som Milosevic? Han kanske förlänger i sommar. Pertan har skrivit på 3 års kontrakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in