2018-02-20, 09:52
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Intressant. Vi har ju i åratal matats med informationen att den typiske SD-väljaren är en ung outbildad man från glesbygden. Uppgiften har ogenerat trumpetats ut av MSM i avsikt att avskräcka eventuella väljare; Vem vill sitta i samma båt som en harmynt banjospelande lantis med rinnande snus? Nu visar det sig att SD-väljaren kör BMW eller Merca. Det är någonting som skaver i beskrivningarna...

Nja, så var det inte. Det handlade om vad man TRODDE, inte om vad man körde, på riktigt.

Men annars nämndes SD i huvudsak med tre bilmärken (BMW, Chevrolet och Volvo) med Porsche som bubblare...

Alltså, SD antas köra blatteferarri, raggaråk och sossecontainer (eller något som mest förknippas med ekonomisk brottslighet).

Det säger inte så mycket. :-)
2018-02-20, 09:52
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är en alldeles korrekt observation. En pendel som tillåts svänga alltför långt kan välta.

Här tycker ju jag att det är betydligt bättre att M och S agerar i rätt riktning än att det blir enbart SD som propagerar för det. Om det är "bra" för Sverige att just SD får mycket att säga till om tror jag inte, men det är "bra" för Sverige om framförallt invandringsfrågan (för flyktingfrågan blir till en sådan, det vet vi) hanteras (mycket) bättre.

Min poäng är dock att M och framförallt S sysslar med falsk marknadsföring. Efter valet händer inget.
Eller så blir det som i Tyskland, man förhandlar ihop en koalition som väljarna inte gillade eller förväntade sig. Men fyra år till går.
2018-02-20, 10:10
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Min poäng är dock att M och framförallt S sysslar med falsk marknadsföring. Efter valet händer inget.
Eller så blir det som i Tyskland, man förhandlar ihop en koalition som väljarna inte gillade eller förväntade sig. Men fyra år till går.

Så får man tycka. Tror du att det händer väldigt mycket om SD dubblar sig en gång till ?
2018-02-20, 10:14
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En riktig "Pasokifiering" inför rullande kamera.

Mycket glädjande! Hoppas denna "Pasokifiering" når även Sverige på allvar i valet den 9 september. Landet skulle må oerhört väl av en svensk Socialdemokrati som kollapsat och hamnar på 18-20 procent och ett SD på rekordhöga siffror samtidigt som moderaterna i valet hamnar på klassisk moderat-nivå.

Kanske inte helt sannolikt med 18-20 procent (än) men det kommer, och det är det enda som möjligen hade förmått väcka dessa nationsförstörare och multikultiexperimenterade galningar. Förhoppningsvis hade huvuden i partiet rullat och samtliga ersatts av åtminstone tänkande individer, likt sossarna i Danmark.

Oavsett hur stora SD bli så är det väldigt viktigt att de blir en rejäl maktfaktor i svensk politik som kan agera blåslampa i häcken på sjuklövern. Ju större de blir, desto kraftigare eldkastare i röven på de andra sju.
2018-02-20, 11:57
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman

Oavsett hur stora SD bli så är det väldigt viktigt att de blir en rejäl maktfaktor i svensk politik som kan agera blåslampa i häcken på sjuklövern. Ju större de blir, desto kraftigare eldkastare i röven på de andra sju.

Natuligtvis allra viktigaste valresultatet för SD!

Det mesta förefaller desto bättre peka på ett sådant resultat...
2018-02-20, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag håller helt med dig där om alla obesvarade frågor.

När det gäller SD så spelar inga skandaler (kring dem) någon vidare negativ roll. Visst kan skandaler och avslöjanden spela inl, men minns folk/ bryr sig folk om t.ex. förra årets tumult kring Transportstyrelsen? Det är nog mer hur partiföreträdare gör ifrån sig i media över lag under valet som spelar en stor roll, även om medie- och informationslandskapet är väldigt splittrat.

Där tror jag du har fel. Skandaler blir riktigt allvarliga om de pekar på dubbelmoral och sår tvivel om politikern ifråga egentligen tror på vad han/hon säger.

Exempel är tillexempel Mona Sahlin som går ut med "Det måste vara häftigt att betala skatt" och sedan struntar i att betala parkeringsböter och dessutom struntar i skatten i det egna bolaget. Det är en skandal.

Motsvarigheten för en (SD) politiker skulle ju snarast vara ett privat skänka stora summor till Refugee's Welcome samtidigt som han/hon står i talarstolen och kräver asylstopp. Skulle inte förvåna mig om något sådant faktiskt skulle bli en skandal som skadar partiet.
2018-02-20, 13:31
Medlem
Smoothmans avatar
Hur kommer SD att påverkas i opinionsundersökningarna under våren när det framkommer tydligare och tydligare att moderaterna är som kejsaren utan kläder? De fyras gäng har inte mycket att erbjuda de som är starkt kritiska till invandringspolitiken. Centern och Liberalerna sätter sig nu helt på tvären.

I SVT:s Aktuellt igår pratade de om "en avgrundsdjup skillnad" mellan moderaternas och centerpartiets migrations- och integrationspolitik. Lyssna extra noga på vad Mats Knutsson sa i sin kommentar till moderaten och centerpartistens minidebatt i studion. Han sa till och med öppet att SD kommer att bli vinnare på denna spricka eftersom Alliansens trovärdighet skadas kraftigt...

När denna totala avgrund nu blottläggs inom Alliansen, och väljarna inser att Löfvens politik och Alliansens blir i stort sett densamma, så borde ju SD gynnas i opinionen kan man tycka. Hur de som vände moderaterna ryggen och sedan gick till SD för att nu åter gå tillbaka till moderaterna resonerar är en fullständig gåta. Kristersson kommer inte att kunna genomföra ens en tredjedel av det han säger sig vilja göra på migrationsområdet. Vad hjälper det att han pratar om en allt hårdare invandringspolitik när centern vill återgå till den gamla invandringspolitiken med helt öppna dörrar?

Lyssna noga på centerpartisten här:

https://www.youtube.com/watch?v=Z9_5oHkAZGQ

SD kommer att ha ett gyllene läge inför valet om de förvaltar sina kort väl.
Senast redigerad av Smoothman 2018-02-20 kl. 13:55.
2018-02-20, 13:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Hur kommer SD att påverkas i opinionsundersökningarna under våren när det framkommer tydligare och tydligare att moderaterna är som kejsaren utan kläder? De fyras gäng har inte mycket att erbjuda de som är starkt kritiska till invandringspolitiken. Centern och Liberalerna sätter sig nu helt på tvären.
M har uppenbarligen som taktik att försöka dra på sig kritik från tokvänstern avseende "rasism", detta för att lura väljarna att M verkligen avser att föra en hårdare asylpolitik. Därav deras plakat i tunnelbanan som enbart har syftet att dra på sig kritik. (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar
2018-02-20, 14:44
Medlem
Citat:
Sedan får man inte alldeles falla i fällan att "SD har haft rätt hela tiden". De har inte haft samma åsikt sedan 1998, bevare mig väl...

Kan du utveckla?
2018-02-20, 16:02
Medlem
valleros avatar
Citat:
Så får man tycka. Tror du att det händer väldigt mycket om SD dubblar sig en gång till ?
Det gör det alldeles säkert. Men jag tror det du menar är att de (förmodligen) ändå inte kommer ingå i en regeringskoalition. Men de kommer få exakt den sits jag tror Åkesson helst vill ha.
Om de blir utfrusna och motarbetade med hjälp av någon DÖ-liknande uppgörelse så råder ingen tvekan om att SD blir det största partiet.
Minnet är kort, men för 3-4 år sen så var det ett vänsterliberalt globalistagenda som gällde i hela västvärlden. ALLA partier i Sverige utom SD var positiva till massinvandringen.
Nu är god nationalism och traditionell konservatism inte bara rumsrent utan glödhett runt om i västvärlden. Och MENA-invandringen till Europa ses numer som ett problem som måste stoppas.
Det är en radikal omsvängning. Vad som än händer så kommer SD vinna på det.
2018-02-20, 16:13
Medlem
Citat:
När det gäller demografin på den "typiske SD-anhängaren" torde det vara alldeles klart att den ser annorlunda ut nu, än den gjorde på BSS-tiden. Om inte annat visar ju röstetalen och opinionssiffrorna detta.

Sedan får man inte alldeles falla i fällan att "SD har haft rätt hela tiden". De har inte haft samma åsikt sedan 1998, bevare mig väl...

Dock är det inte år utan snarare månader sedan någon av de välkända SD-hatarna (sossearbetarna) i denna tråd försökte sig på den valsen. Allt i skenet av att desperationen ökar naturligtvis när de i hemliga undersökningar får andra svar än vad som presenteras officiellt i t.ex ljug-Sifo.
2018-02-20, 16:16
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det gör det alldeles säkert. Men jag tror det du menar är att de (förmodligen) ändå inte kommer ingå i en regeringskoalition. Men de kommer få exakt den sits jag tror Åkesson helst vill ha.
Om de blir utfrusna och motarbetade med hjälp av någon DÖ-liknande uppgörelse så råder ingen tvekan om att SD blir det största partiet.
Minnet är kort, men för 3-4 år sen så var det ett vänsterliberalt globalistagenda som gällde i hela västvärlden. ALLA partier i Sverige utom SD var positiva till massinvandringen.
Nu är god nationalism och traditionell konservatism inte bara rumsrent utan glödhett runt om i västvärlden. Och MENA-invandringen till Europa ses numer som ett problem som måste stoppas.
Det är en radikal omsvängning. Vad som än händer så kommer SD vinna på det.

Tro det? Om det sker en omsvängning (av helt begripliga skäl), där även de vanligaste partierna byter fot i flykting/invandringsfrågan (volymer, resursåtgång etc), hur menar du att SD vinner på det ?

Det borde ju snarare var möjligt för de omvända partierna att återta de sympatisörer som valt SD när de ordinarie partierna inte erbjudit lösningar på deras viktiga fråga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in