Citat:
Ursprungligen postat av
2020-33
Det han menar med att säga ”no one” är att ingen av oss ”vanliga” vet hur jordskivan ser ut. Men jag är övertygad att det finns folk som vet exakt hur den ser ut och fungerar. Kalla dom Eliten, Illuminati, NWO:are eller vad du vill. Dessa människor har skapat globmodellen från den rätta kartan, det är därför kartorna verkar fungera. Jag har personligen inte mätt alla avstånd så att blint lita på att någon annan säger att alla avstånd stämmer, är inte rätt väg, inte om man har ett öppet sinne..
Citat:
Ursprungligen postat av
2020-33
Vilka är vi och vilka är dina erfarenheter att kartorna fungerar?
Jag kan faktiskt erkänna att jag inte har gjort några experiment. Men allting jag har upplevt och sett av andra (ja, även Youtube) pekar mot att jorden inte är en sfär.
Jag har rest en del, dock inte jättemycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
2020-33
Kan du ge mig ett exempel på den gången du jämförde med din trippmätare på din bil och gps:en? Och vad bevisar dina ord?
Västkusten? Jo, där har jag varit och sett solnedgången. Det har uppenbarligen inte fått mig att tro på att jag lever på en boll. Det ultimata beviset för mig är en bild på globen, och de vi har fått är uppenbart fabricerade enligt mig.
Som jag ofta påpekar - hur gör man för att skilja falsk information från äkta? Det verkar knappast finnas någon vetenskaplig metod bakom uppfattningen, att den här bilden verkar fabricerad. Och det verkar inte finnas något bakom de evidens som läggs fram för en platt jord, som mest verkar handla om missuppfattningar, eller lögner. Vi har ju på de senaste sidorna sett hurusom zoom-exemplen bygger på att föremålet i själva verket inte ligger bortom horisonten.
Förutom allt annat som sagts kan man tillägga att ifall den perspektivteorin stämmer, skulle vi inte bara få se ett föremål dyka upp när vi ökar förstoringen. Jämför med frågorna om varför vi inte ser Finland, och liknande.
Vad du måste göra är att genomföra några egna experiment, och redogöra för dem. På det viset har du gjort något själv, och slipper att förlita dig på ändlöst långa youtube-klipp.
Och, no one, betyder ingen. Man kan inte bara hitta på vad uttryck står för. En textanalys som har sin bas i sådant blir bara ett eget diktande eller tyckande.
Evidensen för en platt jord verkar skakiga, och grunden för hela teorin tycks vara att man tror på en konspiration där några drar nytta av att vi tror på den runda jorden. Eftersom det inte direkt finns några evidens för en platt jord, blir diskussionen till en packe obesvarade frågor, och länkar till foton och filmsnuttar, som sägs avslöja den diaboliska eliten.