2018-02-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nu har inte jag hängt med fullt ut senaste tiden men jag har bestämt för mig att Won meddelat en ändrad kommunikations policy som även innefattade nya order.

Någon som vet vilken storlek en order ska ha för att han
1. Ska kommunicera den utifrån deras policy?
2. Måste kommunicera den utifrån börsens regelverk?

Som svar till chillNani kan det ju även vara så att många mindre order har ramlat in och tillsammans utgör en ganska betydande inverkan på resultatet.

Förresten var det någon som fick klarhet i varför won var så fladdrig med sitt pressmeddelande nu sist? Jag tycker han lämnar en del att önska när det gäller kommunikationen med oss aktieägare. Han är varken konsekvent eller frekvent i sitt kommunicerande.

Bolaget har inte komminucerat order i q2 förutom förlikning med Neolab (in 1 miljoner dollar) och 1 i q3 men ändå ligger omsättningen kring 50 miljoner kronor, ta en titt på rapporterna. Det enda jag ser nu när jag läser är en order från Smark på 2 miljoner dollar i q3, som tycks inte ha hamnat i q3s omsättning med tanke på den stabila kvartalsomsättningen på 50 miljoner kronor.

Kontoret i Lund har ju lagts ner så jag vet inte om det är därför som kommunikationen varit urkass. Vilka är det som skriver alla PM? Jag menar, Anoto har gått från 185 anställda till 37(enligt senaste rapporten).
Citera
2018-02-16, 11:43
Medlem
Nerthus har ökat ägandet till 12,55%, inte illa.
http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/45/6C/85/release.html

Tycks vara ett investmentbolag och men hittar inte dom i ägarlistan.Borde vara SIX SIS som ägandet sker....

FÖRSÄKRINGSAKTIEBOLAGET, AVANZA PENSION 7.4%
SIX SIS AG, W8IMY 6.5%
Senast redigerad av Drakjägarn 2018-02-16 kl. 11:58.
Citera
2018-02-19, 07:41
Medlem
alienfins avatar
7 börsdagar kvar innan rapport. Marknaden är fortfarande misstänksam mot bolaget med all rätta och kursen knappt reagera med en storägare som köpte på som tror på Anoto och antagligen såg köptillfälle på sista ordern som kommer att ge tillkommande intäkter på ca 2msek kvartalet i 3 år utöver 7mUsd ordern. Fina siffror med fina marginaler och det är bara en enda av kunderna som diskuterar om en ännu större order 😁

BV på 550m!!!
Citera
2018-02-20, 14:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
7 börsdagar kvar innan rapport. Marknaden är fortfarande misstänksam mot bolaget med all rätta och kursen knappt reagera med en storägare som köpte på som tror på Anoto och antagligen såg köptillfälle på sista ordern som kommer att ge tillkommande intäkter på ca 2msek kvartalet i 3 år utöver 7mUsd ordern. Fina siffror med fina marginaler och det är bara en enda av kunderna som diskuterar om en ännu större order 😁

BV på 550m!!!
Jag hade tänkt ett tag på att jag skulle gå in och investera i aktier. Därför sökte jag efter information om företag som har en spännande produkt och som samtidigt ligger lågt i värdering. Jag hittade ANTO genom söka runt i detta och andra forum. Din entusiasm ledde mig till att undersöka detta företag och jag såg att dess produkt var ganska speciell och potentiellt lukrativ. Tack vare dig blev detta en ingång till aktiemarknaden och jag måste säga att det har varit en mycket positiv upplevelse.

Att gå in, som förstagångsspekulant i detta, vid 4,08 är ju riktigt roligt.

Tack så mycket alienfin!
Citera
2018-02-20, 14:49
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag hade tänkt ett tag på att jag skulle gå in och investera i aktier. Därför sökte jag efter information om företag som har en spännande produkt och som samtidigt ligger lågt i värdering. Jag hittade ANTO genom söka runt i detta och andra forum. Din entusiasm ledde mig till att undersöka detta företag och jag såg att dess produkt var ganska speciell och potentiellt lukrativ. Tack vare dig blev detta en ingång till aktiemarknaden och jag måste säga att det har varit en mycket positiv upplevelse.

Att gå in, som förstagångsspekulant i detta, vid 4,08 är ju riktigt roligt.

Tack så mycket alienfin!

Välkommen in i finrummet och med ett trevligt gav dessutom
Ja får se vad som händer men hittills har Won gjort ett grymt jobb och värdet kommer nog eftersom man levererar positiva rapporter blandade med nya fina avtal. Cehavir var en riktig bomb och nog bara en de första i raden. De vill visst ha mkt större volymer dessutom
Citera
2018-02-20, 15:03
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Välkommen in i finrummet och med ett trevligt gav dessutom
Ja får se vad som händer men hittills har Won gjort ett grymt jobb och värdet kommer nog eftersom man levererar positiva rapporter blandade med nya fina avtal. Cehavir var en riktig bomb och nog bara en de första i raden. De vill visst ha mkt större volymer dessutom
Jo precis. Det enda är ju hans underliga ledarstil. Uppenbart motarbetad och en hel del udda i sfären. Det är ju det som är det bästa, eftersom det med stor sannolikhet lett till att aktien är ganska undervärderad. Tror en dylik situation är ganska unik, faktiskt.

Won kör ju inte direkt efter jantelage. "Lots of money". Men vi som tycker han är en skön lirare kanske hoppas en del förmycket. Vi får se vad som händer, men idag ser det ju ordentligt ljust ut.
Citera
2018-02-21, 01:07
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo precis. Det enda är ju hans underliga ledarstil. Uppenbart motarbetad och en hel del udda i sfären. Det är ju det som är det bästa, eftersom det med stor sannolikhet lett till att aktien är ganska undervärderad. Tror en dylik situation är ganska unik, faktiskt.

Won kör ju inte direkt efter jantelage. "Lots of money". Men vi som tycker han är en skön lirare kanske hoppas en del förmycket. Vi får se vad som händer, men idag ser det ju ordentligt ljust ut.

Många konspirerar angående honom men jag är helt övertygad om att tekniken tagit tid att jobba in i marknaden och han tog över ledarskapet när tiden var inne. Inte många som kan mäta sig med hans kontakter ute i Asien tex. Dyra pengar har satsats men inget är gratis och nu kan man börja kamma hem det igen. Sen att man kunnat snitta sig ända från 10öre skadar ju inte😁
Citera
2018-02-21, 02:15
Medlem
alienfins avatar
Man såg redan i förra rapporten hur licensintäkterna ökat. Undrar hur de ser ut om ett år eller två när man jobbat in kunderna i nya affärsmodellen.
Nä,blir nog att mysa med ett par leobeer i värmen idag Var ju flera dagar sen och det är man värd efter några fina dagar på börsen👍
Citera
2018-02-21, 06:16
Medlem
alienfins avatar
En del högst intressanta klipp från REDEYE. Det växer åt många håll nu och satsningar mot större kunder pågår alltjämnt.

The underlying license revenue jumped about SEK7 million from Q2 to SEK9 million.
What we are gradually experiencing now is the change in Anoto´s business model from selling
hardware to a software focus.

Pen Gen drives sales but lots of stuff going on in Forms.
In Forms,Anoto has been restructuring to go after larger customers. Anoto is e.g. working with a biometric pen related to Alzheimer´s (plus ett tiotal andra sjukdomar) testing for a pharmaceutical company.

2018 blir sannerligen ett Anotos år mot ett nytt vinstdrivande företag med långa avtal och fleråriga återkommande licens/mjukvaruintäkter. Den här pärlan släpps inte på många år
Citera
2018-02-21, 14:48
Bannlyst
Där gick startskottet på en förhoppningsvis sjukt bra resa
Citera
2018-02-21, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggeloco
Där gick startskottet på en förhoppningsvis sjukt bra resa
Hoppade också på tåget idag
Citera
2018-02-21, 20:07
Medlem
Japhys avatar
Jag tyckte det var väldigt spännande att se hur Merril Lynch och Deutche Bank körde sitt race idag. Verkar som om det finns en hel del aktörer som har ögonen öppna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in