2018-02-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Går nu lösa rykten om att Blåvitt gjort klart med en anfallare, och att det lär presenteras på torsdag.
Kanske handlade om Kolbeinn Sigthorsson som tackade nej tack vare alla fantastiska konstgräsmattor i Allsvenskan:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/8w9w8A/avslojar-em-stjarnan-tackade-nej-till-blavitt
Citera
2018-02-19, 22:02
Medlem
Gnagetspelare och hjärtbekymmer verkar vara ett återkommande problem. Turina, Sundgren och nu Nisse.
Citera
2018-02-19, 22:08
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Gnagetspelare och hjärtbekymmer verkar vara ett återkommande problem. Turina, Sundgren och nu Nisse.

Ja, just därför det blev så speciellt med Nisses avsked, samt att det blev extra oroligt med Sundgren i höstas.
Citera
2018-02-19, 22:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Sundgrens blodpropp i lungan räknas alltså som hjärtbekymmer?

"Och nu Nisse" är lite vilseledande, han har haft hjärtproblem diagnostiserat ett bra tag men först nu har det utvecklats till nånting som dessvärre leder till att han måste avsluta karriären.

Tragiskt som fan, Nisse kommer bli saknad..
Citera
2018-02-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sundgrens blodpropp i lungan räknas alltså som hjärtbekymmer?

"Och nu Nisse" är lite vilseledande, han har haft hjärtproblem diagnostiserat ett bra tag men först nu har det utvecklats till nånting som dessvärre leder till att han måste avsluta karriären.

Tragiskt som fan, Nisse kommer bli saknad..
Ah, fick för mig att det var något med hjärtat med Sundgren.
Citera
2018-02-19, 23:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0sslo
Kanske handlade om Kolbeinn Sigthorsson som tackade nej tack vare alla fantastiska konstgräsmattor i Allsvenskan:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/8w9w8A/avslojar-em-stjarnan-tackade-nej-till-blavitt

Jag kunde sagt det bättre själv: "Tacka vet jag hybrid och gräs".
Citera
2018-02-20, 01:07
Medlem
Angående Seb Larsson, så har han fått byggt huset nu, han köpte tomten 2011 om jag inte missminner mig. Han, precis som jag, spenderade mycket av våra sommarlov där.

Min tomt är dock fortfarande bara blåbärsbuskage och lövträd så han var snabbare ut ur startblocket än mig.
Citera
2018-02-20, 07:43
Medlem
Citat:
Ah, fick för mig att det var något med hjärtat med Sundgren.
Lätt att blanda ihop. Ifjol hade vi Hjärt- & lungfonden på bröstet.
Då Sundgren, Nu Nisse
Var det jinx?

Edit: tidigare Åbro --> Dulle
Nu Notar --> Arenakontrakt brutet?
Citera
2018-02-20, 11:37
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Larsson kommer inte gå till blåvitt eller pedo-malmö.

Varför inte?

Han har ju redan uttryckt att han alltid varit ett fan till IFK Göteborg. Och mff har ju vunnit ligan de senaste åren så varför skulle Larsson tacka nej till det?
Citera
2018-02-20, 12:31
Avslutad
Nabil Bahoui klar på lån i 5 månader. Köpoption finns. Mvh
Citera
2018-02-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Varför inte?

Han har ju redan uttryckt att han alltid varit ett fan till IFK Göteborg. Och mff har ju vunnit ligan de senaste åren så varför skulle Larsson tacka nej till det?
Det som talar mot Malml och Götet är att han enligt uppgifter vill bo i närheten av Eskilstuna, vilket är kanske även där han köpt tomt? Alltså är 08 klart mer rimligt val.

Sen kan man alltid spekulera i om Mff och IFK bjuder över 08-lagen rejält som gör att Larsson inte kan tacka nej, men generellt tror jag att 08-lagen erbjuder precis lika mycket och mer rentav i form av satsningar/lön/guldchanser (AIK) som MFF och IFK. Alltså i slutändan kokas hans val ner till kanske i princip pendlingsavståndet, och där vinner då rimligen Stockholm.
Citera
2018-02-20, 14:00
Medlem
Ska bli mycket spännande att se hur AIK formerar sitt lag i vår.

Precis som jag lyfte tidigare i tråden ses Bahoui som anfallare eller offensiv yttermittfältare.

För att få in honom i startelvan måste uppställningen göras om, eller peta "tunga" namn i anfallet. Tvingas AIK till förändring av startelvan ändå efter Nisses sjukdom?

Edit:
Dessutom lånas Bahoui bara i fem månader, förvisso med köpoption. Lycka till AIK.

Adu, Olsson, Elyonoussi, Bahoui, Silva, Goitom, Stefanelli är spelare som är "nära" en startplats. Det blir tight om platserna...
Senast redigerad av J.G.R 2018-02-20 kl. 14:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in