Citat:
Ursprungligen postat av
Shuyin
Mycket tungt besked om Nisse i går. Logiskt givetvis sett till den problematik han tydligen har, men icke desto mindre tungt. Vi förlorar en kapten på plan och en jäkla pådrivare. Min favorit i AIK i över tioårs tid, bara det.
Trevligt om Alexander Milosevic kommer in som ersättare, även om det ryktas att vara på kort tid. Han kanske inte är lika het på marknaden som han trodde och nu är många fönster stängda. Tillsammans med Nabil så får vi in lite AIK hjärta i truppen i alla fall. Fortsatt hoppfull men nu är det många nya i laget så det tar väl en vår att få ihop det...
Oerhört tungt, både personligen för supportrar men också spelmässigt för AIK. En av våra absolut viktigaste spelare och jag vill nog påstå att guldchanserna fick sig en klar törn.
Det är väl bara konstatera att oavsett vem inom rimliga gränser som ersätter Nisse vågar jag nog påstå att det renderar i en försvagning, så viktig är Nisse. För vi ska heller inte tro annat än att klubben nu måste satsa på att få in en sånära inpå likvärdig ersättare, allt annat är uteslutet. Ekstrand finns att tillgå men med oklar status och Nyholm tycker jag inte är redo att fylla en så viktig roll. Milo hade varit så gott som en perfekt ersättare, även om det nu bara lär bli på ett kortare kontrakt.
Milosevic var ju den första man tänkte på när man hade bearbetat Nisses pensionering och det är otroligt lägligt och tacksamt att han ändå finns så pass lättillgänglig. Guldsits för honom och hans agent dessutom som nu får ett ypperligt förhandlingsläge.