2018-02-19, 12:08
Medlem
Tsanwhalars avatar
Hej

Jag har under längre tid, haft problem med sömnen, speciellt då jag jobbar nattpass. Min kompis fick utskrivet mirtazapin, och jag tog hem en karta för att testa om det fungera

Somna gott, men vaknade likt förbannat mitt i natten, hungrig som fan

Åkte till jobbet, kände mig lite extra slö men tänkte inte mer på det. Väl under passet börja jag få black outs och yrsel attacker.. Jag blir kallsvettig och börja darra.

Jag har nu haft huvudvärk, och yr och känner mig allmänt konstig. Bränner i huvudet

Är detta en vanlig biverkning, efter en tablett?
Citera
2018-02-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Hej

Jag har under längre tid, haft problem med sömnen, speciellt då jag jobbar nattpass. Min kompis fick utskrivet mirtazapin, och jag tog hem en karta för att testa om det fungera

Somna gott, men vaknade likt förbannat mitt i natten, hungrig som fan

Åkte till jobbet, kände mig lite extra slö men tänkte inte mer på det. Väl under passet börja jag få black outs och yrsel attacker.. Jag blir kallsvettig och börja darra.

Jag har nu haft huvudvärk, och yr och känner mig allmänt konstig. Bränner i huvudet

Är detta en vanlig biverkning, efter en tablett?

Hungern är vanlig. Resten vet jag inte riktigt efter en tablett men eftersom du inte ens tog lägsta dosen (som är mer sederande) så kan det säkert vara så.
Citera
2018-02-19, 15:42
Medlem
jagnickars avatar
Jag har testat mirtazapin förut , fick extrema yrselattacker och blev sömnig under väldigt lång tid av dessa. Blev också väldigt hungrig. Kanske inget för dig helt enkelt!
Citera
2018-02-19, 16:37
Medlem
45 mg ger inte samma hunger som 15 eller 30 mg kan jag säga rent anektodiskt, och många som rapporterar liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in