2018-02-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Jag har fått en massa svar och frågor i tråden sedan jag var här sist. Tyvärr hinner jag inte svara på dem.

Jaså? Du hinner alltså inte? Skräll.

Senaste aktivitet: Idag 13:34 (cirka 25 minuter efter ditt inlägg) under den tiden hade du kunnat besvara massvis med frågor, men du har alltså inte tid? Ridå.
Citera
2018-02-19, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Jaså? Du hinner alltså inte? Skräll.

Senaste aktivitet: Idag 13:34 (cirka 25 minuter efter ditt inlägg) under den tiden hade du kunnat besvara massvis med frågor, men du har alltså inte tid? Ridå.
Ja, det kan väl inte ta så mycket tid i anspråk att haspla ur sig de vanliga #jagärhär-flosklerna....
Citera
2018-02-19, 16:36
Medlem
Citat:
Jag gör ett undantag för detta inlägg.

#jagärhär behöver inte vara här för det finns redan några grupper som jobbar mot Flashback varav minst en av dem jobbar med mycket hårda fingrar. Ni skulle nog mycket hellre vilja att det var #jagärhär som jobbade här istället.

Det här inlägget bekräftar endast det vi gång på gång drar upp. Ni vill skrämmas.

Jag personligen ser er som något som kan liknas vid en Hitler Jugend-verksamhet. Jugend betyder ju vad det betyder.

Eftersom ni inte är allt för aktiva här på samma sätt så får vi väl anta att elitförbanden med mer kompetenta vuxna människor jagar oss oliktänkande här.

Med oliktänkande så menar jag inte fullblodsrasister eller NMR-anhängare, utan tyvärr så är det bara människor som inte faller ert Reich i smaken.
Citera
2018-02-20, 00:23
Medlem
Vem0ths avatar
Tydligen blev #jagärhärs populära proxytroll AlNecal avstängd från Twitter efter att ha mordhotat någon som hängde ut hans identitet(och annat).

God ton™

För övrigt så har censurprinsen Mattias vaknat till liv igen och försvarar Wolodarskis självironiska tweet.
Citat:
Ursprungligen postat av Klokryparen
@pwolodarski leder en tidning som publicerar nyheter, inte en maffiagruppering som hotar till tystnad. Ditt påstående är helt orimligt.
Senast redigerad av Vem0th 2018-02-20 kl. 00:53.
Citera
2018-02-20, 00:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det finns inga uppmaningar eller påbrå att vi skall anmäla och ännu har ingen visat att jag har fel. Kom igen nu bättre kan du!
Du fick ju en länk i inlägget du citerade.
(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)

Kolla Katerina Janouch twitter, eller hennes magasin, hon har skärmdumpar där det uttryckligen står
"nu gruppanmäler vi Xx". Signerat JÄH-adister.
Citera
2018-02-20, 09:07
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du fick ju en länk i inlägget du citerade.
(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)

Kolla Katerina Janouch twitter, eller hennes magasin, hon har skärmdumpar där det uttryckligen står
"nu gruppanmäler vi Xx". Signerat JÄH-adister.
Fast svaret på det kommer ju bli att det är gruppen inte ansvarig för eftersom det inte är gruppen som gör det.

Det är ju så det funkar. Man skryter om 75 000 medlemmar och man kan välja att ta åt sig äran för en del de gör och låtsas som att annat de gör inte har med gruppen att göra. På så sätt har man aldrig något ansvar för någonting, men man kan inkassera pengar. En lysande affärsidé får man säga.
Citera
2018-02-20, 09:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
#jagärhär har mycket tydligt angett att vi skall ta galningarna med det goda samtalet men helt fri åsikt. Ingen tvingas in i någon åsiktsfålla som näthatarna trillat ner i.
Ursäkta men vad FAN betyder detta?

Är du medveten om att i 2016 så gjorde JÄH ett drev mot Springaregruppen på Facebook och anmälde varenda medlem som gått med i gruppen? Detta resulterade i att en hel drös blev avstängda från Facebook utan en chans att få kontot åter. Kontona avaktiverades utan förklaring. Tydligen är det helt åt helvete att hålla med en polis som uttalat sig om sin vardag. Några av de jag kommit i kontakt med hade bara gått med i gruppen men inte skrivit ett enda inlägg.

SÅ KAN DET GÅ NÄR MAN HAFT AKTIVT KONTO I MASSOR AV ÅR UTAN MINSTA ANMÄRKNING OCH BARA SKRIVIT LAGLIGA, REGEL-ENLIGA KOMMENTARER. TEXT-BOOK FASCISM.

Så du tycker alltså att ni "tar kampen" mot "galningarna", det säger en hel del om hur ni ser på världen och vad ni är för slags människor. CORRECT THE WRONGTHINK!
I min värld är ni farliga, onda, fascistisk åsiktspolis. Såna som er, Magnus och Minna Dennert ska man inte ge luft, man ska underminera er och fatta processen kort!
Citera
2018-02-20, 09:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Fast svaret på det kommer ju bli att det är gruppen inte ansvarig för eftersom det inte är gruppen som gör det.

Det är ju så det funkar. Man skryter om 75 000 medlemmar och man kan välja att ta åt sig äran för en del de gör och låtsas som att annat de gör inte har med gruppen att göra. På så sätt har man aldrig något ansvar för någonting, men man kan inkassera pengar. En lysande affärsidé får man säga.
Precis, det är en lysande affärsidé. Och Flashback och andra bevisar dessutom hur viktig och nödvändig gruppen är och att den därför behöver växa och få statlig finansiering, se nedan:
Citat:
Jag har fått en massa svar och frågor i tråden sedan jag var här sist. Tyvärr hinner jag inte svara på dem.

Flera av de frågor eller påståenden man ställer eller har om #jagärhär besvaras av #jagärhär själva här:
https://www.jagarhar.se/kolumnen/hat-eller-asikter/

Bla:

Det är exakt så jag fått information om att vi skall jobba. Allt annat är bara påhitt och förtal.
Kosto visar hur allt annat än det som #jagärhär själva säger är ”påhitt och förtal”. Självklart kan #jagärhär uppleva ”påhitt och förtal” som kränkningar mot gruppen, vilket faller under definitionen av ”hot och hat” i ”Förordning (2018:32) om statsbidrag för insatser som motverkar hot och hat i det offentliga samtalet” (länk).

Marknadspotentialen för regimtrogna grupper som vill få statsbidrag för att motverka ”andra kränkningar mot en enskild person eller en grupp” ter sig enorm.
Citera
2018-02-20, 09:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Precis, det är så de rullar. Några i gruppen gör något dumt - aja baja, men de talar inte för oss. Några gör något bra - då bröstar de upp sig.

Vi behöver en motståndsrörelse mot såna wrongthink police som hatgruppen #jagärhär är.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-02-20 kl. 10:13.
Citera
2018-02-20, 10:10
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Precis, det är så de rullar. Några i gruppen gör något dumt - aja baja, men de talar inte oss. Några gör något bra - då bröstar de upp sig.

Vi behöver en motståndsrörelse mot såna wrongthink police som hatgruppen #jagärhär är.
De behöver inte ens "göra något dumt". De tvår sina händer och utnyttjar proxyhatare.

Leena Johansson (@LeenaJohansson) RT:ar idag Zadaegh Haedayat‏ - vilken verkar vara den avstängde AlNecals efterträdare på twitter när denne skriver:
Citat:
”Nå nu är vi varken högerextrema eller Ungernvurmande.”?!

Har du missat Ekeroths homoerotiska kärleksförklaring till Urban på ungerska i riksdagen?
https://twitter.com/ZadaeqHaedayat/status/965858305682890752

Här återspeglas ett nedvärderande synsätt på homosexualitet och Leena Johansson RT:ar detta glatt.
Citera
2018-02-20, 10:46
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
De behöver inte ens "göra något dumt". De tvår sina händer och utnyttjar proxyhatare.

Leena Johansson (@LeenaJohansson) RT:ar idag Zadaegh Haedayat‏ - vilken verkar vara den avstängde AlNecals efterträdare på twitter när denne skriver:

https://twitter.com/ZadaeqHaedayat/status/965858305682890752

Här återspeglas ett nedvärderande synsätt på homosexualitet och Leena Johansson RT:ar detta glatt.
Man borde alltså kräva av #jagärhär att de ska ha bättre kontroll över sin hatsvans, för att använda deras egna vokabulär?

En intressant sidoobservation är ju att det tycks vara just gruppens "svans" som är de som uttrycker sig mest illa och hatiskt även i denna tråden. Anar visst Kapten Klänning-syndrom.
Citera
2018-02-20, 11:00
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Man borde alltså kräva av #jagärhär att de ska ha bättre kontroll över sin hatsvans, för att använda deras egna vokabulär?

En intressant sidoobservation är ju att det tycks vara just gruppens "svans" som är de som uttrycker sig mest illa och hatiskt även i denna tråden. Anar visst Kapten Klänning-syndrom.
Jag vet inte om hatsvans är rätt beskrivning.

Hanif Bali (för att ta ett exempel som #jagär här brukar ge sig på) lyfter inte AKTIVT fram konton som uttrycker sig hatiskt, något som ledande företrädare för #jagärhär regelbundet gör och därmed bidrar till att sprida rätt obehagliga inlägg över twitter. I gruppen av #jagärhär:s proxyhatare ingår en rad mer eller mindre anonyma konton som inte sällan har en bakgrund i gruppen men frivilligt eller ofrivilligt lämnat #jagärhär (ibland med ett uttalat syfte att kunna "tala fritt"). I gruppen ingår bland annat @AlNecal, @LenaHansson130, @LoanSundman, @ZadaeqHaedayat och @iiiiii_x_iiiiii för att nämna några.

Så svans skulle jag inte kalla det, jag skulle säga att ledande företrädare för #jagärhär proxyhatar aktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in