2018-02-18, 22:01
Medlem
https://i.redd.it/ubu3otbv81h01.jpg

Demands of SAA on Afrin according Ivan Sidorenko

Stämmer kraven känns de fullt rimliga
Citera
2018-02-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Saken är att kurderna är legoknektar, det får pengar. YPG, kalla skiten vad du vill men det styrs inte av någon annan än USA. För att byta sida så måste Ryssland matcha USA, pengar och vapen, kan Ryssland matcha USA?

Kurderna vet mycket väl att utbrytet mark i Syrien inte kommer gynna dom, varenda kurd har säkert slagit upp karboken och tittat vilka som är grannar och vad för konsekvenser de kan få, inte militärt och stängda gränser. Vi såg hur det gick till i KRG. dom kolapsade helt. Sen fick Barzaninstanerna gå till cenrtralregeringen för att återuppta relationerna.

Fel. Ryssland behöver inte matcha USA. Faktum är att kurderna i Syrien har aldrig varit på samma sida som USA. De har hela tiden försökt förstärka sin relation med Ryssland. De kommer aldrig att släppa Ryssland. Man behöver bara ta en titt på PKK:s flagga för att förstå det. De styrs av PKK:s ideologi.

Det går inte att jämföra kurderna i Syrien med kurderna i Irak.
Citera
2018-02-18, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Albert5
Fel. Ryssland behöver inte matcha USA. Faktum är att kurderna i Syrien har aldrig varit på samma sida som USA. De har hela tiden försökt förstärka sin relation med Ryssland. De kommer aldrig att släppa Ryssland. Man behöver bara ta en titt på PKK:s flagga för att förstå det. De styrs av PKK:s ideologi.

Det går inte att jämföra kurderna i Syrien med kurderna i Irak.

Nähe? Menar du det? Vad gör dom med USA när Ryssland gång på gång öppnade sina armar till kurderna i Syrien? Har inte kurderna sett att Ryssland haft bra relation med Syrien men ändå så gick dom på USAs sida mot Assad?

Men jag tror att Ryssland kommer släppa kurderna när de visat var dom står. Underskatta inte Putin.

PKKs symbol verkar inte vara för intresse längre för kurderna som bär den, tror inte ens den nya generationen vet vad den symboliserar. Skulle dom veta det skulle de inte sitta med imperialisterna.
Citera
2018-02-18, 22:19
Medlem
Verkar ha börjat!
Framåt!

Hundreds of rockets and artillery shells are raining down on insurgent positions in E- #Ghouta. Air force is also participating, turning night into day. #Damascus #Syria

https://twitter.com/PetoLucem/status/965295687385669634
Citera
2018-02-18, 22:46
Medlem
SvaMp_s avatar
Rudaw rapporterar att SAA går in i Afrin imorgon. Stort av Saa, de försvarar sitt land, sitt område, och let's face it, Turkiet behöver åka på en förlust, de förtjänar det som de har betett sig. Frgan är hur YPG ska stå sig mot Assad, ena delen av YPG blir räddade av Assad, andra delen lierar sig med Usa som bombar Assad...
Citera
2018-02-18, 22:54
Avslutad
Citat:
Kommande veckan kommer stora förändringar ske. Antingen blir det för Turkiets och Assads fördel eller så kommer Turkiet bli involverad i något mycket större. Nu pratar jag om att det kan bli att en större turkisk militärinsats om det skiter sig.

Spelas väldigt fult poker nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Kommer mer och mer indikationer om att PKK förhandlar med Assad om Afrin. "Unconditional surrender" bör vara Assads ribba här, ingen poäng att låta minåsnorna komma undan så lätt. Hela den här förhandlingsbiten är konstigt med tanke på vilka lysande framgångar PKK har haft på slagfältet i Afrin om vi nu lyssnar på deras propagandister. Varför överlämna området till Assad om man nu har dödat så många turkar, skjutit ner så många helikoptrar och förstört så många stridsvagnar?

Jag är inte säker på hur Turkiet reagerar dock. Finns risk att man även attackerar Syrien ända ner till Aleppo. Jag tror inte att Ryssland kommer att försvara Assad så länge turkarna inte går för långt. Vi får se nu hur det går...

För att Turkiet är bestämd i frågan. Det skrämmer kurderna, USA verkar inte hjälpa ett skit nu.
Antingen säljer Assad oss och något stort kommer ske, som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Rudaw rapporterar att SAA går in i Afrin imorgon. Stort av Saa, de försvarar sitt land, sitt område, och let's face it, Turkiet behöver åka på en förlust, de förtjänar det som de har betett sig. Frgan är hur YPG ska stå sig mot Assad, ena delen av YPG blir räddade av Assad, andra delen lierar sig med Usa som bombar Assad...

Varför behöver Turkiet åka på förlust? Är det för att dom har skitit i dina mullors mun?

Utan Turkiet så är Syrien uppdelat din idiot! Svälj fan din stolthet och se framåt din jävla mullah.
Citera
2018-02-18, 23:10
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Jag är inte säker på hur Turkiet reagerar dock. Finns risk att man även attackerar Syrien ända ner till Aleppo. Jag tror inte att Ryssland kommer att försvara Assad så länge turkarna inte går för långt. Vi får se nu hur det går...

Liten risk för turkisk offensiv.
Moskva och Ankara har ju bra kontakter numera. Det finns säkert nån uppgörelse att Turkiet lugnar sig då SAA går in - med motiveringen att det är kurderna som var hotet.
Citera
2018-02-18, 23:12
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Varför behöver Turkiet åka på förlust? Är det för att dom har skitit i dina mullors mun?

Utan Turkiet så är Syrien uppdelat din idiot! Svälj fan din stolthet och se framåt din jävla mullah.

Turkiet invaderar ett annat land just nu, det är emot internationell rätt. Afrin har varit stabilt under hela konflikten, människor lever sina liv. Det är ren fascism det vi ser på många sätt och det kan vara bra för Turkiet att se att de inte kan bete sig hur som helst.
Samtidigt hoppas jag att Turkiet förblir stabilt och att Pkk i Turkiet inte får luft av detta. Se jag är för att stabila områden förblir stabila, vare sig det är Afrin eller det är Turkiet.
Citera
2018-02-18, 23:18
Avslutad
Citat:
Turkiet invaderar ett annat land just nu, det är emot internationell rätt. Afrin har varit stabilt under hela konflikten, människor lever sina liv. Det är ren fascism det vi ser på många sätt och det kan vara bra för Turkiet att se att de inte kan bete sig hur som helst.
Samtidigt hoppas jag att Turkiet förblir stabilt och att Pkk i Turkiet inte får luft av detta. Se jag är för att stabila områden förblir stabila, vare sig det är Afrin eller det är Turkiet.

Invaderar i din definition men i samråd med din mullah kräk land Iran och Ryssland har man nog kommit överrens om vad som är bäst. Tror du Turkiet tog det beslut på egen hand? Ser ditt hat mot Turkiet i dina andra inlägg, ska inte hänga vikt på det då andra iranier som skriver i tråden skulle säkert bajsa rätt upp i din mun. Du är en skam för iranska folket.

Vad fan kan du om stabilitet?

Vi har PKK under kontroll, akta dig så inte en folkrörelse börjari Iran, övr 20 miljoner azerier kan få ditt pateriska land ur kurs.
Citera
2018-02-18, 23:41
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Invaderar i din definition men i samråd med din mullah kräk land Iran och Ryssland har man nog kommit överrens om vad som är bäst. Tror du Turkiet tog det beslut på egen hand? Ser ditt hat mot Turkiet i dina andra inlägg, ska inte hänga vikt på det då andra iranier som skriver i tråden skulle säkert bajsa rätt upp i din mun. Du är en skam för iranska folket.

Vad fan kan du om stabilitet?

Vi har PKK under kontroll, akta dig så inte en folkrörelse börjari Iran, övr 20 miljoner azerier kan få ditt pateriska land ur kurs.

Det är kul hur både kurder och turkar anklagar mig för att hata respektive sida.

Jag tar det igen, Afrin är ett stabilt område - fel att skapa oreda, invadera. Turkiet är stabilt - fel att skapa oreda, försöka separera, och ja Iran är stabilt - fel att skapa oreda.

Sen kan du tvätta munnen, verkar som att det fastnat bajs i mustachen
Citera
2018-02-18, 23:47
Medlem
Dragonflashs avatar
Tycker att det verkar konstigt att de börjat som det börjat. Turkiets elaka manöver mot kurderna. Inte för att jag gillar kurder eller pkk.
Men vem vill ha fler flyktingar!?
Citera
2018-02-18, 23:53
Avslutad
Citat:
Det är kul hur både kurder och turkar anklagar mig för att hata respektive sida.

Jag tar det igen, Afrin är ett stabilt område - fel att skapa oreda, invadera. Turkiet är stabilt - fel att skapa oreda, försöka separera, och ja Iran är stabilt - fel att skapa oreda.

Sen kan du tvätta munnen, verkar som att det fastnat bajs i mustachen

Men du verkar missa poängen med hela Afrin!

Irak fungerade smärtfritt. oreda skapades. Lybien fungerade bra, oreda skapades. Syrien fungerade bra, oreda skapades. Nu när Turkiet eventuellt av strategiska skäl kanske börjar röra sig mot Afrin har du mage säga att onödigt att skapa oreda i sketna Afrin när landet till mesta dels står i brand? Vad fan är du för en jävla pajasmänniska egentligen?

Ska påminna dig om det här inlägget:
Citat:
Turkiet behöver åka på en förlust, de förtjänar det som de har betett sig.
när dominoeffekten har vidrört Iran.
Men jag är inte skadeglad person faktiskt fast jag kan låta så oftast. Har en del iranska kompisar och vill väl Iran.

Bajset finns renoldat hos dina mullors skägg, du är också en mulla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in