2018-02-18, 21:35
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Intressant om du kunde forska på de gemensamma nämnarna för de tre fall som vi hittat i världen kring begravningsprocedurer för föräldrar som gemensamt kommit överens om att döda sina barn.

Om du inte orkar kan jag berätta att de alla fyra begravdes i Göteborg förra helgen. De hade en gemensam begravningscermoni.

Varning! Här kommer personliga åsikter!

Begravdes hela familjen vid en och samma ceremoni lutar det åt fyra självmord. Hade någon blivit mördad av dem, hade det varit mycket smaklöst att begrava dem gemensamt enligt mitt tycke.
Just att (förhoppningsvis) få utrett hur dödsfallen skett, mord kontra självmord, har varit det primärt intressanta för mig. Sekundärt vad som låg till grund för dödsfallen.
Citera
2018-02-18, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Inte har det stannat hos polis o familj. Scheele har ju berättat att skolan fick både brev och video. Där blev det Red Alert / Damage control direkt. Dokumenten var fasansfulla. Nog kommer det att sippra ut allt. Minns hur rektorskan redan på första dagen pladdrade på utan att knappt fått en fråga.....

Berätta mer...
Citera
2018-02-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
ja, jag tror att det var ett fruktansväry svårt val.
jag tror inte alls, som du, att det var ett lätt val.
jag tror att dom provat allt som fanns att tillgå, och att dom ville vara friska och aktiva hela bunten.
men det blev inte så, och beslutet dom tog var nog fruktansvärt svårt att ta.
(Små bokstäver, och inga svordomar)

Jag har aldrig skrivit att det var ett lätt val. Jag skrev att de gav upp lätt.
Citera
2018-02-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Jag har aldrig skrivit att det var ett lätt val. Jag skrev att de gav upp lätt.
Det har du ingen aning om. Du känner dom inte. Du känner inte till deras liv. Du har inte gått i deras skor. Du har inte en susning om de "gav upp lätt" eller ej. Du vet inte vilka demoner de kämpade emot. Du vet heller inte vad de gått igenom - och då pratar jag inte om barnen. Du har absolut ingen aning. Så HUR kan du överhuvud uttala dig på det viset?
Citera
2018-02-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har du ingen aning om. Du känner dom inte. Du känner inte till deras liv. Du har inte gått i deras skor. Du har inte en susning om de "gav upp lätt" eller ej. Du vet inte vilka demoner de kämpade emot. Du vet heller inte vad de gått igenom - och då pratar jag inte om barnen. Du har absolut ingen aning. Så HUR kan du överhuvud uttala dig på det viset?

Inte du heller. HUR kan du uttala dig på det viset?
Citera
2018-02-18, 21:51
Medlem
Citat:
Men är det bättre att uttala sig åt andra hållet då menar Du? Alla här har ju sina preferenser på vad som är svåra motgångar.
Citera
2018-02-18, 21:53
Medlem
Citat:
Du får det att låta som att schizofreni finns med i bilden. Vet du något om detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mkors
Men är det bättre att uttala sig åt andra hållet då menar Du? Alla här har ju sina preferenser på vad som är svåra motgångar.
Eftersom vi inte vet exakt vad som ligger bakom det hela, och vad mer som ligger till grund för beslutet, så kan man inte komma och kläcka ur sig att de gav upp för lätt.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Läser man inte Flashback så vet man inte ens ATT de behöver försvaras. Det har tystats ner ordentligt både i media och från polisen. För dom är nog detta över nu - livet går vidare.

Du menar att flertalet svenskar m fl är analfabeter, döva, blinda? Det mesta vi spunnit vidare på gick att läsa/höra/se i media under x antal dagar.
Citera
2018-02-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jepp! Tack!

Med tanke på att ingen från förr, före morden klivit fram och försvarat HB och OH, undrar jag om de inte varit isolerade hela tiden.
Någon borde skrivit att: När de bodde i Gbg var dem helt normala, roliga t o m. Men nej, så tyst att jag kan höra ett hårstrå falla på frottéhandduken..

Någon bekants bekant borde ju ha vetat om, känt till familjen.
Försvarat dem i hur de en gång var t ex.

Kanske två ensamvargar som tussats ihop av kollegor. Skatter och moms förenades i ett äktenskapsbolag, där deras svagheter för finansen blev deras gemensamma styrka. Framtidsutsikterna visade inga gränser för kommande framgångar. Det gjordes en gedigen riskanalys och därefter utstakades målen. Bolaget utökades med två dotterbolag som skulle säkra bolagets visioner. Dessa två kunde dock inte leverera och blödde redan från början. Moderbolaget pumpade in kapital för omfattande omstruktureringar. Marknadsföringen fortsatte oförtrutet vidare av koncernchefen inom EU och världen, men snart var denne tvungen att fatta beslut och började med nedskärningar i verksamheten för dotterbolagen. Moderbolaget blev alltmer osynligt i offentliga sammanhang, men strävade anonymt vidare trots splittringar. Koncernchefen däremot hade nya idéer och banade nya vägar trots motstånd i juridikens snårskog. Utländska konsulter togs in för att belysa ett av dotterbolagens problematik utan framgång. Bolaget gjorde nya felsatsningar. Efter en balansräkning beslutades att avveckla dotterbolagen och i samband med det även moderbolaget. Koncernchefen avsatte sedan sig själv.

Tack för den verksamhetsberättelsen. Det sista styrelsemötet blev naturligtvis en dyster tillställning, eftersom aktieägarna hade hoppats på en vändning. Med tanke på hur framtiden såg ut på den lokala marknaden så var det dock ett klokt beslut att likvidera företaget innan förlusterna hunnit bli för stora.
Citera
2018-02-18, 21:58
Medlem
Citat:
Eftersom vi inte vet exakt vad som ligger bakom det hela, och vad mer som ligger till grund för beslutet, så kan man inte komma och kläcka ur sig att de gav upp för lätt.
Men när någon med motsatt uppfattning kläckt ur sig att det måste varit mkt svårt, så opponerar sig ingen på samma vis. De vet ju inte heller hur det egentligen var.
Citera
2018-02-18, 22:01
Medlem
Inga Henkows eller Brentons begravdes i Göteborg förra helgen. Varifrån kommer den informationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in