2018-02-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Utan att svära.
Lugn o fin.
Vad vet vi om deras motgångar, egentligen ?

Det var du som skrev att det inte var något som tyder på att det var ett lätt val. Skriv du vad det är som tyder på att det var ett svårt val istället för att spotta och svära.
Citera
2018-02-18, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, verkligen. Och de anhöriga har ju dessutom all information de rimligtvis kan få via det brev som skrevs (som i och för sig kan ha varit på både fem och tio sidor) samt den video du talat om. Och det är det viktigaste.

Och även om jag/vi är så nyfikna så vi skakat, på vad som stod och sas i brev o video, så hoppas jag på nått sätt ändå att det stannar hos polis o familj.
Citera
2018-02-18, 21:24
Medlem
Hur såg det ut i hemmet? Hade de ätit dagarna innan de dog? Var allt som vanligt eller var det total katastrof för hela familjen? Led barnen? Var de rädda? Försökte de förhandla om sitt liv? Vem tvingade i dem medicin? Dolde man det i maten eller kände de att de tog dödliga doser? Var de medvetna om att de skulle dö?
Citera
2018-02-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Fantastisk vittnesmål från en gråtrunkares vardag. Slå in varenda dörr som redan är öppen, skapa varenda halmgubbe som tänkas går, blanda det med patos, en rad copy-pastekriterier samt slå ner på sjuka människors upplevelser och ge dem andra diagnoser. Där, just där, finner du happy ending, värdig en gråtrunkare.
Fuck vetenskaplighet och beprövad erfarenhet, nu talar vi om gråtrunkares behov!

Nu ska jag svara på ditt trams. Du påstår att alla fyra begravdes i Göteborg i helgen. Kan du bidra med något konstruktivt? Jag förstår om sorg, eller n-störningar, kan ge aggressiva utfall, men sluta med det nu. Det leder ingen vart. Tråden kommer att finnas väldigt länge till. Du får leva med detta.

Jag hade några frågor. Hur såg det ut i hemmet när de dog? Var det stökigt eller välstädat? Har man granskat inköpen de senaste veckorna? Hur levde familjen, och framför allt, offren, innan de dog?

Var rektorn med på begravningen? Vårdpersonal? Berätta mer om begravningen, du som vet!
Citera
2018-02-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det var du som skrev att det inte var något som tyder på att det var ett lätt val. Skriv du vad det är som tyder på att det var ett svårt val istället för att spotta och svära.
Men jösses, det begriper väl vem som helst att man inte tar livet av vare sig själv eller sina barn med någon lätt hand. Eller tar ett sånt beslut med lätthet. Vad vill du ha sagt?
Citera
2018-02-18, 21:29
Medlem
Citat:
Och även om jag/vi är så nyfikna så vi skakat, på vad som stod och sas i brev o video, så hoppas jag på nått sätt ändå att det stannar hos polis o familj.

Delar din tanke där. Familjen har även vetskap om förundersökningen. Låter bra att begravningen skett som den gjorde och i kretsen av de anhöriga.
Citera
2018-02-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Bara att jag tycker man fokuserar på fel sak, barnens sk diagnos, att det är pga den som de blev mördade, att det skulle vara deras fel.... helt sjukt att leta fram en diagnos för att förmildra händelsen.

Jag kan inte förstå hur vissa här försöker lägga skulden på två små flickor?, att det är för att dom ”hade” ME.....
Dessa personer borde ta sig en ordentlig funderare på om dom kanske själv borde boka tid hos psykiatriker.....

Ang. att lämna ny info har jag tänkt om då det inte mottogs särskilt väl hos vissa individer.
Därav delger jag bara mina egna hypoteser.....
Vad menar du egentligen? Om man har fakta behöver man väl knappast hänge sig åt egna hypoteser?! Kvalificerat BS tycker jag det är, när du skriver på det sättet. I början verkade du vettig. Nu känns det endast som du söker uppmärksamhet.
Citera
2018-02-18, 21:30
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Inte har det stannat hos polis o familj. Scheele har ju berättat att skolan fick både brev och video. Där blev det Red Alert / Damage control direkt. Dokumenten var fasansfulla. Nog kommer det att sippra ut allt. Minns hur rektorskan redan på första dagen pladdrade på utan att knappt fått en fråga.....
Citera
2018-02-18, 21:31
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Det här?

Jepp! Tack!

Med tanke på att ingen från förr, före morden klivit fram och försvarat HB och OH, undrar jag om de inte varit isolerade hela tiden.
Någon borde skrivit att: När de bodde i Gbg var dem helt normala, roliga t o m. Men nej, så tyst att jag kan höra ett hårstrå falla på frottéhandduken..

Någon bekants bekant borde ju ha vetat om, känt till familjen.
Försvarat dem i hur de en gång var t ex.

Kanske två ensamvargar som tussats ihop av kollegor. Skatter och moms förenades i ett äktenskapsbolag, där deras svagheter för finansen blev deras gemensamma styrka. Framtidsutsikterna visade inga gränser för kommande framgångar. Det gjordes en gedigen riskanalys och därefter utstakades målen. Bolaget utökades med två dotterbolag som skulle säkra bolagets visioner. Dessa två kunde dock inte leverera och blödde redan från början. Moderbolaget pumpade in kapital för omfattande omstruktureringar. Marknadsföringen fortsatte oförtrutet vidare av koncernchefen inom EU och världen, men snart var denne tvungen att fatta beslut och började med nedskärningar i verksamheten för dotterbolagen. Moderbolaget blev alltmer osynligt i offentliga sammanhang, men strävade anonymt vidare trots splittringar. Koncernchefen däremot hade nya idéer och banade nya vägar trots motstånd i juridikens snårskog. Utländska konsulter togs in för att belysa ett av dotterbolagens problematik utan framgång. Bolaget gjorde nya felsatsningar. Efter en balansräkning beslutades att avveckla dotterbolagen och i samband med det även moderbolaget. Koncernchefen avsatte sedan sig själv.
Citera
2018-02-18, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel

ja, jag tror att det var ett fruktansväry svårt val.
jag tror inte alls, som du, att det var ett lätt val.
jag tror att dom provat allt som fanns att tillgå, och att dom ville vara friska och aktiva hela bunten.
men det blev inte så, och beslutet dom tog var nog fruktansvärt svårt att ta.
(Små bokstäver, och inga svordomar)
Citera
2018-02-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jepp! Tack!

Med tanke på att ingen från förr, före morden klivit fram och försvarat HB och OH, undrar jag om de inte varit isolerade hela tiden.
Någon borde skrivit att: När de bodde i Gbg var dem helt normala, roliga t o m. Men nej, så tyst att jag kan höra ett hårstrå falla på frottéhandduken..

Någon bekants bekant borde ju ha vetat om, känt till familjen.
Försvarat dem i hur de en gång var t ex.

Kanske två ensamvargar som tussats ihop av kollegor. Skatter och moms förenades i ett äktenskapsbolag, där deras svagheter för finansen blev deras gemensamma styrka. Framtidsutsikterna visade inga gränser för kommande framgångar. Det gjordes en gedigen riskanalys och därefter utstakades målen. Bolaget utökades med två dotterbolag som skulle säkra bolagets visioner. Dessa två kunde dock inte leverera och blödde redan från början. Moderbolaget pumpade in kapital för omfattande omstruktureringar. Marknadsföringen fortsatte oförtrutet vidare av koncernchefen inom EU och världen, men snart var denne tvungen att fatta beslut och började med nedskärningar i verksamheten för dotterbolagen. Moderbolaget blev alltmer osynligt i offentliga sammanhang, men strävade anonymt vidare trots splittringar. Koncernchefen däremot hade nya idéer och banade nya vägar trots motstånd i juridikens snårskog. Utländska konsulter togs in för att belysa ett av dotterbolagens problematik utan framgång. Bolaget gjorde nya felsatsningar. Efter en balansräkning beslutades att avveckla dotterbolagen och i samband med det även moderbolaget. Koncernchefen avsatte sedan sig själv.
Läser man inte Flashback så vet man inte ens ATT de behöver försvaras. Det har tystats ner ordentligt både i media och från polisen. För dom är nog detta över nu - livet går vidare.
Citera
2018-02-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Delar din tanke där. Familjen har även vetskap om förundersökningen. Låter bra att begravningen skett som den gjorde och i kretsen av de anhöriga.

Jag måste säga att oddsen för att det är som Frankenstein säger minskat en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in