2018-02-18, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosebleedsection
Damn, samba-nisse måste sluta pga ett hjärtfel. 38 år 😔

Vad hände med sundgren?
Men va fan
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/chockbeskedet-karriaren-ar-over/

BW jobbar på?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/6nPmLz
Senast redigerad av MrOrdonnee 2018-02-18 kl. 11:59.
2018-02-18, 11:18
Medlem
Joelfrogs avatar
Lag 1 - Betygsättning:
Senast redigerad av Joelfrog 2018-02-18 kl. 11:47.
2018-02-18, 11:48
Medlem
Joelfrogs avatar
Lag 2 - Betygsättning:
2018-02-18, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nosebleedsection
Damn, samba-nisse måste sluta pga ett hjärtfel. 38 år 😔

Vad hände med sundgren?

Sundgren är på väg tillbaka men det kommer nog dröja ett tag till innan han kan spela igen. Trist dock med Nisse. En riktig klubbikon.
2018-02-18, 13:33
Medlem
snillet_1s avatar
Måste kännas märkligt att tvingas avsluta en så lång karriär vid så hög ålder på grund av något sådant. Men givetvis helt rätt beslut, det här är ju legit skrämmande:

"Vid den årliga hjärtundersökningen som AIK Fotboll genomför har det konstaterats att Nils-Eric Johansson har en försämring på en sedan tidigare dokumenterad avvikelse på hjärtat. Konsekvensen av det är att den förändringen i sin tur har orsakat en viss påverkan kroppspulsådern."

Ryker kroppspulsådern är man ju i stort sett körd.
2018-02-18, 14:06
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tänkte vi kanske kunde sätta ihop en lista med podcasts som täcker en specifik klubb. Jag kan börja med de jag känner till:

AIK - Här är ju Radio Råsunda klassikern.
Brommapojkarna - ?
Dalkurd - ?
Djurgården - DIFpodden finns, vet ej om den är bra.
Elfsborg - ?
Sundsvall - GIF-podden
Häcken - En podd om BK Häcken
Hammarby - Än går det vågor, Bajenpodden
Blåvitt - Blåvittpodden skulle jag rekommendera. BB Podd finns en som heter men den är oftast för tramsig.
Norrköping - ?
Kalmar - Barometern har en podd som är hyfsat bra, KFF-podden.
Malmö - här finns MFF-podden från Sydsvenskan. Har dock ännu inte lyssnat på denna. Även Blått snack där en MFF-profil intervjuas varje vecka.
Örebro - ?
Östersund - ?
Sirius - Blåsvarta baksmällan
Trelleborg - ?

En podd om BK Häcken finns. Hyffsat intressant, speciellt de 2 avsnitten med klubbchefen Sonny. Dock dålig teknisk kvalitet, stora skillnader i ljudnivå mellan dom som pratar.
2018-02-18, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Lag 1 - Betygsättning:

Trea på den keeper som hade bäst räddningsprocent och höll flest nollor. Och en total tredjeplacering? Gnaget kommer jogga hem allsvenskan. Lär ha avgjort serien med fem omgångar kvar om inte tidigare.
2018-02-18, 15:04
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Trea på den keeper som hade bäst räddningsprocent och höll flest nollor. Och en total tredjeplacering? Gnaget kommer jogga hem allsvenskan. Lär ha avgjort serien med fem omgångar kvar om inte tidigare.

Hahah har inte koll på räddningsprocenten, de tror jag inte de gör haha
2018-02-18, 16:02
Avslutad
Citat:

Du driver va? Jag håller visserligen AIK som etta just nu men det är ju allsvenskan för helvete. Ni kan lika gärna sluta 7:a. Hursomhelst lär ni inte "jogga hem det".
2018-02-18, 16:07
Medlem
Citat:

Hahahaha vi himmelsblåa djävlar kommer stå ivägen för er precis som vanligt Trist som fan med Nisse dock, blir inte lätt att ersätta för AIK, såna spelare man bara måste respektera oavsett vilken klubb man håller på, spelare med stort klubbhjärta och vilja, dom är inte så vanliga längre tyvärr.
2018-02-18, 17:49
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Tack! Jag kände inte till "än går det vågor". Ska provlyssna!

Bara Bajen finns också. De har inte varit aktiva i poddformat på ett år men de brukar ibland sända kommentering från försäsongsmatcher. Podden kommer och går verkar det som. Ett tag körde de en podd efter varje hemmamatch (2015 eller 2016 tror jag). Ofta ganska bra men vi får se om de kör igång igen eller ej.

Ja, Bajenpodden har lite för mycket karaktären av en fyllepodd snarare än något med substans tyvärr. Att de dessutom envisas med att spela in när de är ute på någon restaurang (utan någon mikrofon som kan sålla bort bakgrundsljud) gör det lite jobbigt att lyssna på de gånger jag faktiskt kommer tillbaka till podden (som när de diskuterade kaoset i början av året med Michelsen).

Framförallt så jävla irriterande med mikrofonplaceringen i Bajenpodden.

Johnny, som snackar överlägset högst sitter förmodligen precis vid mikrofonen. Övriga gäster hörs knappt. Om man väl höjer så hinner gästen precis avsluta ett resonemang varpå Johnny drar världens högsta garv och ger en tinnitus i lurarna. Plus att lurarna läcker, så folk börjar glo på en.

Men jag älskar honom och podden ändå såklart!
2018-02-18, 18:02
Medlem
Lurigfaxs avatar
Är full av respekt för NEJ som lägger skorna på hyllan trots att han är gnagare. En profil i AS som jag kommer sakna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in