Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Min prognos är under 20%. Jag säger 17,3. Fast det är högt och än lägre skulle sitta fint. Men får du rätt så kommer jag att gratulera. Det har jag gjort tidigare i denna tråd.
Din gissning är så god som alla andras. Det är ungefär sex månader kvar till valet - och det är politik vi talar om - så vad som helst kan hända. Några skandaler hit, några skandaler dit, ett avslöjande här, ett avslöjande där, så kan mycket eller allt kullkastas... Den nionde september har vi facit.
Oavsett vem som får rätt när det gäller SD, de som tror på 15-20% eller de som tror på +25% så kommer valet i år att bli sanslöst spännande: hur kommer det att gå för den hårt kritiserade Löfven? Klarar han och sossarna 26%? Kristersson-effekten, håller den i sig? Kommer moderaterna att göra ett kanonval eller är de kraftigt överskattade i opinionsmätningarna? 21% eller 25%? Fågel eller fisk? Sedan har vi KD, MP och L. Vilka åker ur riksdagen, vilka blir kvar? Vad händer om vi får tre partier som blir i stort sett lika stora: S, M och SD? Valet 2018 kan komma att bli en rysare.