2018-02-18, 01:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Nämen! Sparpaket i december. Kan en åtgärd ha varit att dra in på hemundervisning? Det kan ju isf ha varit ett mycket tråkigt besked för familjen H-B

”I december kom sedan beskedet att ett stort sparpaket skulle sättas in. Vårens budget för läromedel halverades, alla skolresor är inställda och lärare som går på föräldraledighet eller i pension ersätts inte.”
En betydande resursindragning i dec som kan ha inneburit ett negativt besked för familjen. Ett uppföljningsmöte var också inplanerat i början av våren för en av flickorna.
Denna termin skulle den äldsta flickan vistas i skolan alltmer, fast ytterligare åtgärder kan ha vidtagits för att dra ner på kostnaderna.
Citera
2018-02-18, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Du har egentligen diskvalificerat dig för hjälp genom att vara raljant och dryg men jag ska göra ett undantag. Jag svarade nämligen på din fråga i mitt förra inlägg. Det är bara det att du lät bli att följa min uppmaning. Så åter igen, sök på biomarkör och symtomdiagnos så kommer du få alla svar du behöver.

Haha, diskvalificerat mig. Den var kul!

Jag har för flera hundra inlägg sedan förstått hur sjukdomen diagnostiseras. Jag ska göra frågan väldigt tydlig för dig (och Gertrud)

Vad är ORSAKEN till sjukdomen?
Citera
2018-02-18, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag är en av de troende.
Mitt problem är bara att det kommit en så stor mängd både falsk och troligt-sann info, att jag blir förvirrad när jag ska sovra. Dessutom är det klart att det finns två falanger här, men jag skulle vilja beskriva dem på annat sätt än som foliehattar/gråtrunkare resp. ME-/mördarkramare. Det tjafset gör det inte lättare att hålla diskussionen i styr. Med tiden har personligheterna nästan blivit intressantare än fallet.
En falang har tydliga problem med förhållandet mellan karta och terräng; stämmer inte terrängen så är det kartan som gäller - helst den karta man själv plitat ihop - och så blir man till slut smått monoman.
Den andra inser att diskrepanserna är så stora att en rejäl revision är av nöden och pysslar ned sig bland träden och försöker pilla in minsta sly i kartbilden.
Ingen skulle bli gladare än jag om man kunde börja om från början, med den scheeles redogörelse som du just refererat.
Har du bra förslag på vilken tåt man borde dra i först?

Intressant inlägg. Skulle du säga att jag har halkat in i någon av grupperna du beskriver? Och du får gärna "hit me" med hur du ser på mig, annars hade jag inte frågat. Jag är mest intresserad av att inte halka och kan din syn på det få mig rätt är det bara bra.
Citera
2018-02-18, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel

Jag har för flera hundra inlägg sedan förstått hur sjukdomen diagnostiseras. Jag ska göra frågan väldigt tydlig för dig (och Gertrud)

All you had to to was ask.
För de flesta börjar det med en infektion.
Citera
2018-02-18, 01:05
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Vems kropp?

Min givetvis! Jag kunde naglat fast mig vid min diagnos, medicin och ordinerad B12-dos och förblivit sjuk. Det sistnämnda experimenterade jag själv med och hittade lösningen. Jag behövde dubbelt mot den allmänt vedertagna behandlingsdosen. Efter det kunde jag börja jobba igen, 75%.
Citera
2018-02-18, 01:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Med Schelles inlägg som grund kan vi ju fylla på men risken är väl att någon sinnes sabbar.

* Agnes äldsta flickan svårt sjuk i ME (minst 3 källor) blev allt sämre
*Moa blev också sjuk dock lindrigare
* Mamman svårt sjuk i cancer fått besked om metastaser. Deprimerad självmordsbenägen
* Pappan alltmer sliten och tärd.

*Båda föräldrarna hade fått psykofarmaka, mamman fick träffa en kurator.

* Det finns fysiska bevis i lägenheten där föräldrarna beskriver varför detta har hänt. Film och brev
Filmen beskriver varför de dödat barnen.
Brevet?

* Barnen dog först, sedan mamman sist pappan, de första har fått cocktails, pappan både tabletter och hängd.

* Press och skola säger: Barnen svårt sjuka

*Mycket omtyckta föräldrar med stora yrkesskickligheter

*Hemundervisning för båda barnen 2ggr i veckan. Det får man inte om barnen inte är allvarligt sjuka.

Fyll på ni som är seriösa tomtarna kan gå och runka.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-18 kl. 01:09.
Citera
2018-02-18, 01:06
Medlem
Citat:
Intressant inlägg. Skulle du säga att jag har halkat in i någon av grupperna du beskriver? Och du får gärna "hit me" med hur du ser på mig, annars hade jag inte frågat. Jag är mest intresserad av att inte halka och kan din syn på det få mig rätt är det bara bra.
Jag själv hör hemma i grupp två och har en stark känsla av att du gör det också.
Det handlar om hur man fungerar metodologiskt.
Eller hur?
Citera
2018-02-18, 01:07
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:

Menar du ME? Eller alzheimer?
Jag kan svara att för den som kommer att komma på orsaken till varför man får ME. Den personen kommer att få nobelpriset. Så komplicerad är ME. Vet man orsaken. Kan man få fram en bra medicin.
Citera
2018-02-18, 01:08
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Min givetvis! Jag kunde naglat fast mig vid min diagnos, medicin och ordinerad B12-dos och förblivit sjuk. Det sistnämnda experimenterade jag själv med och hittade lösningen. Jag behövde dubbelt mot den allmänt vedertagna behandlingsdosen. Efter det kunde jag börja jobba igen, 75%.
Ok. Då ber jag om ursäkt. För jag tolkade ditt inlägg som om det var min kropp som avsågs.
Citera
2018-02-18, 01:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Den triggas som sagt oftast av en infektion, det blir som en influensa som aldrig går över.

Det du frågar efter heter genes, det vet man inte, å andra sidan vet man inte det med vare sig MS eller Cancer heller.
Citera
2018-02-18, 01:10
Medlem
Citat:
All you had to to was ask.
För de flesta börjar det med en infektion.

Du var mig en hal en du. Du förstår säkert att det blir följdfrågor på det. Som tex hur det kommer sig att bara vissa med infektioner leder till ME?

Om du inte vet svaret så är det ok att säga det. Du blir på intet sätt mindre värd för det. Eftersom orsaken inte är känd så förväntas du inte känna till den.

Då var vi tillbaks på ursprungsfrågan. Om man inte känner till orsaken hur kan man utesluta psykiska faktorer?
Citera
2018-02-18, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Menar du ME? Eller alzheimer?
Jag kan svara att för den som kommer att komma på orsaken till varför man får ME. Den personen kommer att få nobelpriset. Så komplicerad är ME. Vet man orsaken. Kan man få fram en bra medicin.

Jag menar ME. Tack! Då kan vi ju utesluta att Frankenstein kan svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in