2018-02-17, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Hur kunde hon gå på skolavslutningen då? Eller det kanske hon inte gjorde, vad tror du? Jäkligt märkligt att man inte ens kan få en så simpel uppgift bekräftad. Har de inte internet i Bjärred eller?

Jag håller med.
Nån klasskompis borde väll ha nått större syskon som hänger på FB, och som kan bekräfta lite om hur det stod till med flickorna.
Var dom på jul-avslutningen etc etc.
Småsaker runt omkring, menar jag.
Elli09 verkar ju veta nått, men vägrar uppenbarligen (med all respekt) att berätta.
Så vi får helt enkelt gissa vidare.....
Citera
2018-02-17, 23:44
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Vet du? Det är exakt, EXAKT, såhär som du beskriver som en djupt deprimerad person känner i samband med t.ex. ett toalettbesök. Man har en psykisk sjukdom som ger högst verkliga, kännbara fysiska svårigheter, som de du beskriver ovan. Fråga vilken läkare eller psykolog du vill - exakt ALLA de fysiska symptom du beskriver att du får under det hypotetiska wc-besöket kan man som deprimerad eller ångest-riden få vid det där toalettbesöket. PSYKOSOMATISKT kallas detta. Dvs psyket och kroppen verkar tillsammans både åt ena och andra hållet. Man kan få fysiska symtom som de du beskriver när man har psykiatrisk problematik. Man kan få psykiska symtom från en fysiologiskt grundad sjukdom. DET HÄNGER SAMMAN.
Säger inte att det inte kan vara så som i ditt exempel. För andra människor. Men du kan inte applicera det på mig. Hur mycket du än försöker. Är själv medicinskt utbildad. Och jag har inte panikångest Kan skilja på det och ett blodtrycksfall. 😊
Citera
2018-02-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag håller med.
Nån klasskompis borde väll ha nått större syskon som hänger på FB, och som kan bekräfta lite om hur det stod till med flickorna.
Småsaker runt omkring, menar jag.
Elli09 verkar ju veta nått, men vägrar uppenbarligen (med all respekt) att berätta.

Visst. Det fattas alldeles för många pusselbitar för att man ska kunna se konturerna av någon slags bild.
Citera
2018-02-17, 23:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Japp, det vet jag.

Dåså - vad fick de för hjälp? Konternuerlig psykiatrisk kontakt? Eller ingen alls?
Citera
2018-02-17, 23:49
Bannlyst
Citat:
Japp, det vet jag.

Kan du dela med dig av infon.
Eller är du bunden till att vara tyst?
Jag är väldigt intresserad av den infon...
Citera
2018-02-17, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Spot on!

Spot on? Vad? Att författaren till boken beskriver som främsta merit att hon varit gift med en sociopat? Att hon är tydlig med att hon inte är terapeut men att hon ändå har mage att ta $50.00 i halvtimmen och $95.00 i timmen för en terapeutisk konsultation?
Medan ME-kunskaper som samlats in av forskare, immunologiska, neurologiska och medicinska experter under 50 års, är en accepterad diagnos världen över och reggade hos socialstyrelsen i Sverige är kvacksalveri?

Ok.
Citera
2018-02-17, 23:59
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag injicerar mig själv med mekobalamin en gång i veckan. Känner av en liten energiboost när det är gjort. Rätt så märkbart faktiskt. Trots att evidensbaserad forskning saknas. Det gör också att mjölksyran i kroppen blir mindre 😀

Min kropp hade oro och ångest, även panikångestattacker förekom, räckte med att jag skrattade till, men min hjärna bejakade inte det som hände. Detta var inte jag. Kändes som om jag satt vid sidan om och tittade på. Kroppen släckte ned. Jag tappade kontrollen över varje rörelse. Var det den hormonella störningen, läkemedlen eller B12-bristen som orsakade detta? Jag gick på magkänsla, mot min läkare, höjde efter ett tags kroppslig nedgång B12-dosen igen och varvade eländet med positivt och belysande KBT. Gammal anhägare av denna terapiform! Sedan jag tog kontroll över min behandling har jag jobbat 75% i en ganska fysiskt och psykiskt ansträngande verksamhet.
Vitaminer gör susen + lite KBT.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2018-02-18 kl. 00:07.
Citera
2018-02-17, 23:59
Medlem
Citat:
Kan du dela med dig av infon.
Eller är du bunden till att vara tyst?
Jag är väldigt intresserad av den infon...
De fanns ett inlägg tidigare att O fick sömnmedel utskrivet som han skulle ha sparat. Minns inte vad det var men någon benzo tror jag.
Citera
2018-02-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Spot on? Vad? Att författaren till boken beskriver som främsta merit att hon varit gift med en sociopat? Att hon är tydlig med att hon inte är terapeut men att hon ändå har mage att ta $50.00 i halvtimmen och $95.00 i timmen för en terapeutisk konsultation?
Medan ME-kunskaper som samlats in av forskare, immunologiska, neurologiska och medicinska experter under 50 års, är en accepterad diagnos världen över och reggade hos socialstyrelsen i Sverige är kvacksalveri?

Ok.
🤣 De där cooy-paste inläggen är roliga. Och alla inlägg on psykopati och narcissism.
Citera
2018-02-18, 00:04
Medlem
Anabellas avatar
Citat:

Elli09 berättar faktiskt en hel del och har hittills inte skrivit ngt BS. Bara man läser det hon skriver, bl a att Agnes var med på skolavslutningen.
Citera
2018-02-18, 00:04
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Min kropp hade oro och ångest, även panikångestattacker förekom, räckte med att jag skrattade till, men min hjärna bejakade inte det som hände. Detta var inte jag. Kändes som om jag satt vid sidan om och tittade på. Kroppen släckte ned. Jag tappade kontrollen över varje rörelse. Var det den hormonella störningen, läkemedlen eller B12-bristen som orsakade detta? Jag gick på magkänsla, mot min läkare, höjde efter ett tags kroppslig nedgång B12-dosen igen och varvade eländet med positivt och bekysande KBT. Gammal anhägare av denna terapiform! Sedan jag tog kontroll över min behandling har jag jobbat 75% i en ganska fysiskt och psykiskt ansträngande verksamhet.
Vitaminer gör susen + lite KBT.
Roligt att höra att du blivit bättre.
Jag hoppas också att jag kan komma tillbaka till arbetet. Nu är ju det helt olika sjukdomar du och jag har. Men trots det kan man ha förståelse för varandras situation. Och det är sunt.
Citera
2018-02-18, 00:05
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Tredje advent var en vecka innan jul exakt. Skolavslutningen torde vara innan, försämring efter deltagande på skolavslutningen?

Skolavslutning 171222.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in