2018-02-17, 13:09
Moderator
zanteras avatar
Det är en film om en kung i ett påhittat land som drar på sig en svarta panter-dräkt och slåss mot skurkar som på något vis blir en stor diskussionspunkt ur ett politiskt perspektiv. Hur?
Citera
2018-02-17, 13:54
Medlem
Oakenshields avatar
Kunde man ju ge sig fan på att det skulle bli så enormt mkt politik och rastjafs om Black Panther. Ena sidan går i taket för att den skulle ha en "svart agenda" - historielösa jävla fåntrattar, Black Panther har varit en del av Marvels universum i 50 år!! Klart som fan han kommer få en egen film i en tid när serie efter serie från Marvel hamnar på duken. Andra sidan missar inte chansen att i sin ändlösa godhet dra nytta av etniciteten istället för att ta det för superhjälteunderhållning som vilken film som helst, lika pantade dom. Orkar inte med allt trams, det är ju så man vill kapa fiberlinan och slänga luren så man slipper läsa skiten. Självklart kommer jag att som bitter Marvel-gubbjävel se den.
Citera
2018-02-17, 13:57
Avslutad
Kom att tänka på en stor ologisk lucka i filmen stor spoiler
Senast redigerad av Captinhero 2018-02-17 kl. 14:00.
Citera
2018-02-17, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Black Panther har varit en del av Marvels universum i 50 år!! Klart som fan han kommer få en egen film i en tid när serie efter serie från Marvel hamnar på duken.
Fast det har ju Thor också, så varför skulle det vara fel att porträttera ett hel-vitt Asgard?
Mångfald är en styrka och skandinavisk mytologi tillhör folket och är inte skandinaviskt kulturarv, så hette det då, men inte nu helt plötsligt.
Hade du försvarat ett hel-vitt Asgard med samma näbbar och klor?
Citera
2018-02-17, 15:19
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Fast det har ju Thor också, så varför skulle det vara fel att porträttera ett hel-vitt Asgard?
Mångfald är en styrka och skandinavisk mytologi tillhör folket och är inte skandinaviskt kulturarv, så hette det då, men inte nu helt plötsligt.

Hade nog inte sett något fel alls med ett helvitt Asgard i mina ögon. Hade diskussionen uppkommit hade jag nog brytt mig lika lite om det inte fanns en enda det minsta färgade person i Thor på duken. Men jag försvarar heller inget med näbbar och klor, jag bryr mig inte så mycket om hur Wakanda framställs (har dock inte sett den än men tror inte jag kommer fästa så stor vikt vid det). Asgard i Marvels värld hade också bara grundkonceptet gemensamt med mytologin, resten var tämligen fri påhittad science fiction.
Citera
2018-02-17, 15:23
Medlem
Citat:
Hade nog inte sett något fel alls med ett helvitt Asgard i mina ögon. Hade diskussionen uppkommit hade jag nog brytt mig lika lite om det inte fanns en enda det minsta färgade person i Thor på duken. Men jag försvarar heller inget med näbbar och klor, jag bryr mig inte så mycket om hur Wakanda framställs (har dock inte sett den än men tror inte jag kommer fästa så stor vikt vid det). Asgard i Marvels värld hade också bara grundkonceptet gemensamt med mytologin, resten var tämligen fri påhittad science fiction.
Nu säger du emot dig själv, Thor har fortfarande funnits som serietidning i över 50 år, ge bara ett rakt svar och var inte så skitnödigt ursäktande, svårt att avgöra om du är PK själv eller bara rädd för PK och därför var tvungen att lägga till en ursäkt på slutet så du inte framstår som "rasist".
Citera
2018-02-17, 15:29
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Nu säger du emot dig själv, Thor har fortfarande funnits som serietidning i över 50 år, ge bara ett rakt svar och var inte så skitnödigt ursäktande, svårt att avgöra om du är PK själv eller bara rädd för PK och därför var tvungen att lägga till en ursäkt på slutet så du inte framstår som "rasist".

Vad är det som är så svårt att förstå i att jag inte bryr mig ett skit? Vilket var exakt vad jag påpekade i mitt första inlägg. Jag hade inte sett nåt fel i ett helvitt Asgard på duken, det var första meningen i svaret, dög det inte som ett rakt svar? Jag är inte det minsta ursäktande, inte det minsta PK och skiter högaktningsfullt i om nån tunnhudad stackare ser mig som "rasist".
Citera
2018-02-17, 15:34
Medlem
Citat:
Vad är det som är så svårt att förstå i att jag inte bryr mig ett skit? Vilket var exakt vad jag påpekade i mitt första inlägg. Jag hade inte sett nåt fel i ett helvitt Asgard på duken, det var första meningen i svaret, dög det inte som ett rakt svar? Jag är inte det minsta ursäktande, inte det minsta PK och skiter högaktningsfullt i om nån tunnhudad stackare ser mig som "rasist".
Du la till på slutet att det skulle vara mer legitimt med mångfald i Thor än i Black panther, jo.
Citera
2018-02-17, 15:37
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Du la till på slutet att det skulle vara mer legitimt med mångfald i Thor än i Black panther, jo.

Det gjorde jag för helvete inte. Sluta lägg ord i min mun bara tack vare en menings fakta om Marvels Thor-tolkning. Och läser du mitt första inlägg igen så borde du fatta hur lite PK jag är. Där står även att jag inte pallar med denna kvasidiskussion hit och dit utan tar Black Panther för vad det är - underhållning och för att jag är gammal Marvel-fan. Ändå måste du dra in mig i den?
Citera
2018-02-17, 15:50
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:

Idris Elba spelar ju Heimdal
För övrigt fick han gunslingerrollen i Stephen Kings "The dark tower" som han tyvärr får komma till skam som en raskvotering.
Idris Elba är ju bra, skitbra faktiskt. Men att raskvoteras in som hollywoodneger är pinsamt. Skulle man ge Sean Connery rollen som MLK i nästa filmatisering om MLK??? Nej...

Nu har Marwels filmskapare spelat in Trumps drömstat och alla sociala rättsneurotiker/rättshaverister, har överpoliticerat samtalen kring filmen. Det är bara att njuta över hur festligt fint det ändå är
Citera
2018-02-17, 16:01
Medlem
Citat:
Det gjorde jag för helvete inte. Sluta lägg ord i min mun bara tack vare en menings fakta om Marvels Thor-tolkning.
I Marvels Thor-tolkning är vare sig Heimdal eller Valkyrie svarta, så jo, det var visst ett försök från din sida att få det mer legitimt med mångfald i Asgard än i Wakanda.
Citera
2018-02-17, 16:04
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
I Marvels Thor-tolkning är vare sig Heimdal eller Valkyrie svarta, så jo, det var visst ett försök från din sida att få det mer legitimt med mångfald i Asgard än i Wakanda.

Märkligt hur du tror dig veta mer om vad jag tänker innan jag skriver än jag själv! Ge dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in