2018-02-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Var har ni läst om någon hästvideo? Tidigare i tråden dök det upp någon som hade någon koppling till PM (inneboende?) som medverkat i slakten och filmandet av en ponny på en strand: https://www.expressen.se/kvallsposten/slaktade-ponnyn-pa-stranden--far-fangelse/

Är detta fall som dykt upp igen i tråden eller är det en ny hästvideo ni snackar om?

Ingen i tråden vet vilka "hästar" som D. menade, men det kommer att visa sig.

Wtf 😐 Ponnyhistorien låter ju helt sjuk. Är det verifierat att den skyldige bott hos Madsen?
Citera
2018-02-17, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Wtf 😐 Ponnyhistorien låter ju helt sjuk. Är det verifierat att den skyldige bott hos Madsen?
Fast det var nog inte D:s film. Det var troligen nån annan kvinna. D var namngiven tidigare i artikeln. Men kvinnan m hästfilmen var anonym.
Citera
2018-02-17, 12:34
Medlem
Citat:

Nej, nån i tråden drog nån slutsats tidigare i tråden - men det finns inget alls som pekar på det så vitt jag vet. Men fan vet. Madsen hade många märkliga strängar på sin lyra.
Citera
2018-02-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, nån i tråden drog nån slutsats tidigare i tråden - men det finns inget alls som pekar på det så vitt jag vet. Men fan vet. Madsen hade många märkliga strängar på sin lyra.

Ok, tack.
Citera
2018-02-17, 12:43
Medlem
Citat:

Nej, det kanske inte är helt verifierat, minns inte exakt. Tror också inte att det var den dömde utan en medverkande? Finns mer info om du söker i tråden på efternamnen som nämns i artikeln.
Citera
2018-02-17, 12:49
Medlem
magiciadehexs avatar
Googlade på Madsens fru, skulle vilja veta mer om henne. Tänkte på det jag nyss tog upp, att jag tror att hon var som en modersgestalt för honom, istället för hans mamma som övergav honom som liten och att han nu blir övergiven igen, av frun. Att han får återuppleva känslan han hade i barndomen. Om frun lämnar honom nu så får det nog en stor påverkan på hur han kommer att uppföra sig framöver, tror att det tar honom hårt.
Hamnade på en sida där just "mamma" var lite centralt i Madsens text, av helt andra anledningar.
Texten har säkert varit uppe förut, men undrar om Madsen nu befinner sig "ute på kanten" såsom han här i inledningen skriver om? Obehagligt också att han fokuserat på "sista ordet från cockpit" när de håller på att krascha. Sista ordet innan döden alltså, när de insett sitt öde. Blir extra ruskigt när det är just Madsen som funderar kring det här.
Citat:
2015, alt kan ske !
Peter Madsen 29. jan 2015
Kære læsere.
Har du været der ? Har du nogensinde været helt ude på kanten ? Har du prøvet at snappe efter vejret ? At miste kontrollen ? At gå i panik, bryde sammen, ophøre med at fungere ? Når det bare blev for meget ? Når du bare ikke kan ta´mere ?

Jeg læste for ganske nylig en havari rapport efter en kollision mellem to fly. Den indeholdt en udskrift af "cockpit voice recorderen" i det ene af dem, en stor jetliner. Lige efter kollisionen er det store af de to fly stadig intakt, har kabinetryk og strøm, men har fatale skader på den ene vinge. Flyet ruller over mod styrbord, trods fuldt krænge ror den anden vej. Først er piloterne fattede, de falder tilbage på deres simulator træning, og prøver at finde vej til en eller anden for for kontrolleret flyvning.

Det går så op for dem, at deres fly ikke kan bringes under kontrol mere, og hvad det konkredt betyder for dem. Det tager dem under ti sekunder at erkende det definitivt. Det kommer til dem, de må tage det ind.

Det sidste ord i cockpittet der lagres i flight recorderen er ordet "mother"

Når vi konfronteres med noget der bare er for stort, og vi bliver de små, opdager man hvor kostbart livet er og hvor uendeligt små vores dagligdags problemer i virkeligheden er, set i den rette skala.

I dag cyklede jeg i modvind. Det regnede smask ind i snotten på mig, og jeg var næsten blind inden under de sjask våde briller. Det gjorde simpelthen ondt i hænderne, så forbistret koldt var det. Før i tiden ville jeg have brokket mig og råbt skældsord efter vejrguderne, cyklen eller billisterne der drøner forbi, ligeglade og travle. Men ikke mere. Der var noget der var vigtigere end brok og små hverdags problemer. Jeg ringede i stedet til Sirid Laursen, og fortalte Sirid hvor meget jeg elsker hende, og hvor meget hun betyder for mig.
https://ing.dk/blog/2015-alt-kan-ske-173788
Senast redigerad av magiciadehex 2018-02-17 kl. 12:51.
Citera
2018-02-17, 13:09
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Googlade på Madsens fru, skulle vilja veta mer om henne. Tänkte på det jag nyss tog upp, att jag tror att hon var som en modersgestalt för honom, istället för hans mamma som övergav honom som liten och att han nu blir övergiven igen, av frun. Att han får återuppleva känslan han hade i barndomen. Om frun lämnar honom nu så får det nog en stor påverkan på hur han kommer att uppföra sig framöver, tror att det tar honom hårt.
Hamnade på en sida där just "mamma" var lite centralt i Madsens text, av helt andra anledningar.
Texten har säkert varit uppe förut, men undrar om Madsen nu befinner sig "ute på kanten" såsom han här i inledningen skriver om? Obehagligt också att han fokuserat på "sista ordet från cockpit" när de håller på att krascha. Sista ordet innan döden alltså, när de insett sitt öde. Blir extra ruskigt när det är just Madsen som funderar kring det här.
[/i]https://ing.dk/blog/2015-alt-kan-ske-173788
Tror Det, som alla andra psykopater skiter totalt i sin mor. Det är fascinationen över ”dödsinsikten” PM beskriver och detta har varit uppe tidigare i tråden. Nu ville han väl bl a ta reda på vad Kim skulle säga när hon fick sin ”dödsinsikt”. Tror jag, bäst att lite sådär ödmjukt tillägga..
Tillägg: sök i tråden på ”dödsinsikt”
Senast redigerad av Trollet3 2018-02-17 kl. 13:13.
Citera
2018-02-17, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Tror Det, som alla andra psykopater skiter totalt i sin mor. Det är fascinationen över ”dödsinsikten” PM beskriver och detta har varit uppe tidigare i tråden. Nu ville han väl bl a ta reda på vad Kim skulle säga när hon fick sin ”dödsinsikt”. Tror jag, bäst att lite sådär ödmjukt tillägga..
Jag tror banne mig du har rätt - du är bra på att tänka utanför boxen.
Citera
2018-02-17, 13:29
Medlem
kugutts avatar
När vi endå pratar om Madsens förhållande til sin fru, tror att jag kan ha hittat Sirid Laursens You Tube kanal.( vet inte om den har varit uppe i tråden)
Oavsett här er en video jag inte sett förut. Madsen har et märkligt samtal på slutet av filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=GP2H2t-4pqA
Citera
2018-02-17, 13:39
Medlem
Citat:

Ja, det är där i Gränslandet liv-död som ger PM den spänning han behöver för att "känna" sig levande. Han är i behov av Extrema händelser för att uppleva känslor oavsett vad. Ganska betecknande för en psykopat med sitt flacka känsloliv.

Man har gjort tester genom att visa t.ex. olika bilder för att se reaktioner hos psykopater och normalpersoner via att hjärnaktiviteten speglats på en skärm. Där framgick tydligt det jag säger ovan. För att ge utslag hos en psykopat krävs betydligt kraftigare/värre bilder för en känsloreaktion.

Det kan vara en anledning till brutalt övervåld.
Citera
2018-02-17, 13:41
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
[/i]https://ing.dk/blog/2015-alt-kan-ske-173788

Tror du har rätt. Tror faktiskt at Madsen skulle ta detta hårdare änn even det att åka fast. Han gillar ju extrema situationer Madsen, så den kommande rettegången,fängelsestraff etc tror jag inte plågar honom nemnvärdt. Sirids exit däremot...den svider.

Edit: Sirid var trots allt han "nya" mamma. Sin riktiga mor hadde han ju inget gott att beretta om.
Senast redigerad av kugutt 2018-02-17 kl. 13:55.
Citera
2018-02-17, 14:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Det var det jag tänkte på när jag skrev att just det var obehagligt - att han säkert njöt av att höra vad Kim sa som "sista ord" när hon fick sin dödsinsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in