Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Försök!
Vad har förändrats de senaste 40 åren? Andelen hushåll med tillgång till vapen har minskat.
Allt annat har jag redan tjatat om. Vad drar du för slutsatser? Ska vi öka andelen hushåll med vapen för att det ska bli bra igen, eller ska vi börja leta efter anledningen till att antalet skolskjutningar ökat någon annanstans än vid antalet vapen?
För mig är det inte att andelen hushåll med vapen minskat som är problemet, utan alla andra anledningar i samhället t ex kärnfamiljens sammanfall, lagliga droger, identitetspolitik, bestraffningen av pojkar osv.
Fast jag har ju redan påpekat att det finns inga riktiga register över vapeninnehav i USA. Dessutom spelar det stor roll vilken typ av vapen man har.
Jag tror i grund och botten att gm i det här fallet är en psykopat. Jag tror att barriären för att genomföra det här påverkas avsevärt av hur pass överlägsen beväpning gm kan uppnå.
En kniv? Då tror jag han fegar ur. En pistol. Även då tror jag han skulle känna rätt stor osäkerhet. Med ett halvautomatiskt vapen så är han i sin egen hjärna gud.
Du får plocka fram någon typ av källa som visar på de faktorer du anser skiljer USA från EU när det gäller droger med mera med mera. Vi har ju samma utveckling här.
Att övriga samhällets utveckling eventuellt ökar på skjutningarna är för övrigt inte ett argument för fortsatt relativt oreglerad vapentillgång. Det är i så fall ett argument för motsatsen...
Jag tror inte vi kommer längre om du inte kan producera någon form av källor för dina påståenden.