2018-02-16, 19:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Småregning, mulen dag i början-mitten på juni...

Utomhustemperaturen var +21.2 grader runt kl. 12:00 och +17,5 grader kl. 16.00 den 11 juni 2017, på mätstation i området, enligt www.temperatur.nu.
Citera
2018-02-16, 20:17
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Som tur är så visade sig E****:s bristande IQ även vid uttagen i Borensberg .

Enligt FUP

"Det är bara Ann-Christines kort som har använts, om även Tors kort skulle ha använts
kunde ytterligare pengar tagits ut eftersom saldot efter uttagen ovan blev
–13 162 kronor. Uttagsspärren är begränsad till kortet och inte uttagsautomat
eller till konto"

Men vad kul. Du kommer med ett eget inlägg, utan att klaga, gnälla eller komma ned osanna påhopp på någon levererar du en iakttagelse. Jag är imponerad.

Och jag håller med. Korkat av honom. Självklart skulle han tagit ut på Tors kort oxå. Jag hade helt missat denna detalj.
Citera
2018-02-16, 20:22
Medlem
Är det någon som vet hus EG:s familj tagit det? Har sambon lämnat honom, eller tror hon på hans version att han inte begick morden?
Citera
2018-02-16, 20:25
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Är det någon som vet hus EG:s familj tagit det? Har sambon lämnat honom, eller tror hon på hans version att han inte begick morden?

Hon har ju flyttat därifrån i alla fall.

Förresten, har jag läst dåligt eller saknas uppgifter från henne helt i FUP!
Citera
2018-02-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Hon har ju flyttat därifrån i alla fall.

Förresten, har jag läst dåligt eller saknas uppgifter från henne helt i FUP!

Två förhör har i varje fall hållits med henne, se M.pdf
Citera
2018-02-16, 21:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluteny
Två förhör har i varje fall hållits med henne, se M.pdf

Ok, tack! Måste läsa.
Citera
2018-02-16, 21:33
Medlem
Citat:
Sida 2595, M.pdf, förhör med sambon:

Det framkommer att det var E**** som gjorde slut med S***** och på fråga om orsaken till detta säger S***** att E**** har en bakgrund av att vara psykiskt sjuk. Hon förklarar att avbrottet i relationen kom därför att E****, som på grund av sin psykiska sjukdom, ville skada folk kände att han ville bryta upp från S***** innan han kom att skada henne. S***** säger också att en tid efter att han gjort slut med henne kom han att hamna i en psykos under ett par dagar och under den tiden hamnade han också på Ryhov i Jönköping.

S***** tillfrågas hur hon har fått kännedom om denna, E****s drivkraft att skada någon. S***** beskriver att E**** har berättat för henne att han så länge som han kan minnas haft en drivkraft att skada människor eller haft tankar på hur skada människor. S***** säger E**** blir fascinerad av själva tanken att skada människor och han har också uttryckt tankar kring hur kunna skada någon utan att bli påkommen. S***** beskriver vidare att E**** aldrig egentligen sagt hur han skulle gå till väga eller hur hans tankar rör sig kring detta utan mer uttryckt att han fascineras av det och att han har den typen av tankar.

S***** = sambon, E**** = MGM.

Detta är för mig helt befängt, hur fasen kan man flytta ihop med en person och skaffa barn med denne efter att man känner till det där?! Han själv avbröt temporärt förhållandet för att inte skada henne!
Citera
2018-02-16, 21:51
Medlem
Aftonballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Men vad kul. Du kommer med ett eget inlägg, utan att klaga, gnälla eller komma ned osanna påhopp på någon levererar du en iakttagelse. Jag är imponerad.

Och jag håller med. Korkat av honom. Självklart skulle han tagit ut på Tors kort oxå. Jag hade helt missat denna detalj.
Tor kanske vägrade att säga sin pinkod, eller så kanske kan inte hade så mycket pengar på kontot! Kanske fanns pengar, inte läst hela fup.
Citera
2018-02-16, 21:54
Medlem
Aftonballes avatar
Är mest nyfiken på om E valde detta hus random eller inte!

Säger ju i ett förhör att han stannade vid ett hus för att fråga om vägen, som jag antar är Lekanders. Tänk om han kanske bara skulle fråga om vägen!? Men när han var inne i huset så kanske tankarna kom tillbaka i hans huvud om att mörda och såg sin chans!
Citera
2018-02-16, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonballe
Är mest nyfiken på om E valde detta hus random eller inte!

Säger ju i ett förhör att han stannade vid ett hus för att fråga om vägen, som jag antar är Lekanders. Tänk om han kanske bara skulle fråga om vägen!? Men när han var inne i huset så kanske tankarna kom tillbaka i hans huvud om att mörda och såg sin chans!

Det verkar som att det faktiskt bara var slumpen. Han behövde inte fråga om vägen eftersom han hade gps i mobilen, och det är inte som att han var flera mil från annan civilisation oavsett. Jag tror att han fick syn på någon eller båda av det äldre paret utomhus, huset såg ut att ligga lite isolerat och därför frågade han om vägen för att reka.
Citera
2018-02-16, 22:04
Medlem
Kexet65s avatar
Någon som vet varför FUP-länkarna inte längre fungerar?
Skulle avsluta med att läsa H (anhöriga’s vittnesmål) men funkar inte längre?
Gick bra i förmiddags men inte nu ikväll?
Citera
2018-02-16, 22:05
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Mitt första inlägg, skäll inte på mig om jag gör nåt fel...

Jag tror att poliserna som förhör EG kan vara något på spåren när de vid minst ett par tillfällen frågar om "en annan Edvin" kan ha tagit hans kropp i besittning.
Om han lider av multipel personlighetsstörning så kanske han inte ens förstår att han faktiskt varit ensam GM på plats. Det skulle dessutom kunna vara denna "andra (onda) Edvin" som är källa till de hot han upplever mot sig och sin familj.
Nu är jag ingen expert på psykiska störningar, men att killen så konsekvent nekar genom alla tuffa förhör tycker jag är anmärkningsvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in