2018-02-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
uppfann inte nazisterna raketforskning med mera?
Ni inom vänstern är så jävla oärliga och hoppade av lycka när ni trodde att det var en vit man, en galen döds nazist. Ni är så äckligt oärliga att ni kategoriserar självmord i närheten ut av skolor som skolskjutning, så jävla patetiska.
Inte undra på att ADL och andra sionistiska grupper lyckades lura i er kommunism för att sedan ta livet av 200 miljoner ut av er. Ni köpte direkt utan någon som helst kritisk granskning ADLs fejknews om att blandras latinon var en white supremacist.
Det är ni inom vänstern som medicinerar såna här galningar och är roten till masskjutningar. Vad som händer när ni tar folkets rätt att försvarar sig ser vi början på i sverige där politikerna indirekt står på samma sida som den importerade kriminella låg iq population man importerat.
Hur många av de miljoner brott som begåtts de senaste 30 åren har högerextrema motiv, kanske 0,001%
Masskjutningar existerade inte före erat multikulturella experiment och medicinering ut av värdelösa psykfall.

Fetade: LOL!?! Är du på riktigt? Jag är inte vänster heller men att påstå att nazisterna uppfann raketforskning... lol!
Nazisterna uppfann inte ett skit, det var t.ex Sverige som stod för rasbiologin.
Däremot var Tyskland en stormakt inom industrin långt innan nazisterna tog makten. Men de var inte större än Sovjet och USA inom området, om det varit så hade världen sett väldigt annorlunda ut idag och det finns en risk för att varken du eller jag funnits.
Citera
2018-02-16, 19:11
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Det finns bilar i både usa och sverige, varför tror du det är så många mord i usa men inte i sverige,

TILLGÅNGEN PÅ VAPEN.

Eller tror du på tillgången till bilar?

Så du menar att mord endast utförs med pistol?
Citera
2018-02-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Finns det videos?

Du har en här:
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/243026

Sen finns det här:
(FB) Skolskjutning i USA, Florida, minst 17 döda (2018-02-14)

Jag har inte själv tittat på klippen så jag vet inte om de fungerar eller inte.
Citera
2018-02-16, 19:34
Medlem
FBI erkänner att de missade varningen om skytten:
Citat:
Tipsaren är en person som ska ha funnits i Nikolas Cruz närhet och uppgav att Cruz ägde en pistol, uttryckte sig stötande på sociala medier och hade en ”längtan efter att döda människor”.

"Vi har bekräftat att protokollen inte följdes för informationen vi tagit emot", säger nu FBI enligt New York Times.
"Informationen lämnades inte till F.B.I. Miamis fältkontor, och ingen ytterligare utredning genomfördes vid den tidpunkten."
Enligt FBI så skulle tipset ha utretts om det hade kommit in till deras kontor i Miami.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg5zlr/fbi-erkanner-att-de-missade-varningen-om-cruz
Citera
2018-02-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ja, fy fan, ingen chans till många skolskjutningar där inte.

Asiater ju inte så våldsamma av sig heller.. men trots deras brist på skjutvapen så sker det garanterat våldsbrott även där..

Hur du än tycker och tänker så är vapnen i sig själva inte ondskefulla... lika lite som en hammare eller en yxa..

Sverige är ett av världens mest vapentäta länder... men när hörde du senast om någon älgjägare som sprang runt och sköt folk?

Kriminella kommer dock alltid ha vapen, oavsett vad lagen säger, och de kommer skjuta på just folk... det är lite deras grej kan man säga...
Senast redigerad av DwWU 2018-02-16 kl. 19:53.
Citera
2018-02-16, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Du har en här:
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/243026

Sen finns det här:

Jag har inte själv tittat på klippen så jag vet inte om de fungerar eller inte.

Det finns mycket värre o längre videos än den/de där på liveleak, på utländska nättidningar. Men bara dumt att länka, för många knäppgökar här på FB.
Citera
2018-02-16, 19:54
Medlem
Tragiskt. usch Kan inte förstå hur offrens anhöriga mår just nu, oerhört sorligt.
Citera
2018-02-16, 20:02
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Det är väldigt sällan man kommer behöva ha sitt vapen med en sekunds varsel. Jag är helt emot jänkarna som går runt med sina guns locked and loaded, redo att skjuta allt som rör sig.

Därmot kan man plocka fram det vid en naturkatastrof med looters eller nagon terrorattack.

Sitter hellre barrikerad i mitt hus med en AR-15 än en stekpanna i ett sånt läge.

Sedan kommer man åt ett låst vapen snabbt med om man har rutin. Det tar mig 20 sekunder ungefär att låsa upp och ladda min Mossberg 500 pumphagelbössa som står i vapenskåp (med kodlås) 2 meter från sängen.

Jag förstår helt och hållet ditt resonemang. Det är bara att det är svårt att förklara varför man ska ha någon (halv)automatkarbin till försvar, inlåst och oladdat, till en ursäkt om försvar när alla vet att en .22 är mycket mer effektivt i det syftet. Det är svårt att försvara vapenlagarna över there.
Citera
2018-02-16, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Så du menar att mord endast utförs med pistol?

Dumheten i utformningen av den frågan står för dig själv.
Citera
2018-02-16, 20:28
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glokk18
HAHAHHA. Först är det viktigt att belysa att han röstade på demokraterna. Sen när inte det stämde så "får du intrycket av" att han inte var intresserad av politik. När fick du det intrycket? När du Skypea med honom nyss?

Folk är ju fan helt fascinerande korkade.

Vad kul det är att läsa när folk sitter och beskriver sig själv...

Mitt svar följde upp ett annat svar angående politik
i tråden.

Du kanske skulle testa på att både
läsa om killen och öppna ditt minimala hjärnkontor först, innan du skriver.
Ingenting ger mig vibbar av att killen
dödade pga någonting annat än av
personliga skäl.
Vare sig av politiska skäl eller
rasism, utan pga sig själv utifrån det jag har läst
om honom.
Citera
2018-02-16, 20:33
Medlem
brutalares avatar
Kan man inte respektera andra tillägget i konstitutionen och samtidigt förhindra dessa onödigt vidriga attacker? Det här måste ju fan få ett slut.
Citera
2018-02-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Det finns mycket värre o längre videos än den/de där på liveleak, på utländska nättidningar. Men bara dumt att länka, för många knäppgökar här på FB.

Det är mycket möjligt.
Inga jag själv har sett utan jag har bara sett dessa som jag länkade till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in