2018-02-16, 13:24
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det har ju inte hjälpt landets svarta mot polisen i alla fall. Trots deras rätt att bära automatvapen så blir de skjutna av polisen ideligen över skitsaker i alla fall ju.
Skitsaker some hot och våld mot polis, väpnat rån, mord... Är det såna skitsaker du syftar på? Sen att svarta är lika värdelösa på att skjuta som på att bidra till samhället är väl inte ett bevis på att second amendment är överskattat
Citera
2018-02-16, 14:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Haha, du är dum i huvudet givetvis, ge vapen till en massa tonåringar med känslosvall över ingenting,

det skulle bli skjutningar så fort tjejerna fick mens, för de skulle säkert finnas vapen som är lätta att stjäla pga slarv.

Istället för att öka riskerna så måste riskerna minskas, genom att minska tillgången.

Det där är inte mina egna argument. Det är den i USA konservativa vapenlobbyns.
En viktig väljargrupp.
Citera
2018-02-16, 14:06
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
När Cruz i september 2017 på Youtube postade kommentaren om att han ville bli en "professional school shooter" så anmäldes det till FBI. FBI uppger nu att de aldrig kunde finna identiteten bakom den som postat. Om man kollar på en skärmdump på själva inlägget så ser man dock att Cruz postade i sitt eget namn.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2018/02/15/17/493E035000000578-5393601-Cause_for_concern_I_m_going_to_be_a_professional_s chool_shooter_-a-15_15187 17175017.jpg

Det var på bondsmanen Ben Bennights kanal som Cruz postade --->
https://www.youtube.com/watch?v=DzNwinmBawo

På detta foto från Cruz Instagram kan man se vad som antagligen är mordvapnet, den AR-15 som ligger på sängen ---> http://i.dailymail.co.uk/1/2018/02/15/16/2303668-5393601-This_photo_posted_on_the_Instagram_account_of_Niko las_Cruz_shows-a-7_1518713347207.j pg

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5393601/Instagram-school-shooters-guns-violence-hurting-animals.html
Citera
2018-02-16, 14:33
Medlem
knivenjonssons avatar
17 stycken dödade minst, säga vad man vill men han lyckades ändå. 17 är rätt så mycket för en skolskjutning om man jämför med de andra.
Citera
2018-02-16, 14:41
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Ett litet tillägg,
Man kan också säga att en ny patron automatiskt laddas redo för avfyrning tills magasinet töms.
Dvs, en avtryckning en kula.

Nej det kan man inte, ett semiautomatisk vapen i open-bolt utförande faller inte in i din definition.
Där ligger patronerna i magasinet ända fram tills avtryckaren släpper slutstycket.

https://www.youtube.com/watch?v=T7T_k9eynOI
Senast redigerad av shponglad 2018-02-16 kl. 14:48.
Citera
2018-02-16, 14:42
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Skitsaker some hot och våld mot polis, väpnat rån, mord... Är det såna skitsaker du syftar på?

Nej, jag menar de som skjuts när de är ute och går, när de skall visa sitt körkort eller för all del, de som ligger ned på marken med händerna utsträckta för att slippa bli skjutna.

Varje gång en oskyldg svart blir nedskjuten av polis så borde second amendment berättiga samhällets alla svarta att ta upp striden emot den korrupta del av staten som stod för dödsskjutningen. Trots det, så verkar det aldrig ske...
Citera
2018-02-16, 14:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Hur många ungdomar och barn ska USA offra innan vapenlagarna skärps eller iaf att man börjar föra diskussioner om förändringar i lagarna? Visar bara hur efterblivet starka lobbygrupperna i USA är med AIPAC som det solklart och överlägset mest inflytelserika.

RIP!

Det handlar nog mer om vem som utför dådet än vilka som drabbas.
Om en muslim gör något liknande det som paddock gjorde t ex och med vapen de själva köpt och äger, så finns en klar risk att en skärpning av vapenkagarna kommer relativt omgående efter det.
Citera
2018-02-16, 14:57
Medlem
dialektikers avatar
Hela tiden rullar "Elephant"(Gus Van Sant) filmen om masskjutningen i Colombine, framför mig.
Senast redigerad av dialektiker 2018-02-16 kl. 15:00.
Citera
2018-02-16, 15:02
Medlem
Zloths avatar
Det är ganska skrämmande hur korkade folk är.

Hur kan GM vara en "vitmakt" snubbe när han i stort sett bara hade ihjäl vita personer? Enligt folk på twitter så finns det en hel del negrer på den där skolan men ändå så sköt han ihjäl vita personer.

Innan ni börjar yra om Breivik:

Breivik var inte någon "vitmakt" person när han sköt ihjäl dessa barn. Han var en pro-israelisk kontra-jihadist vid denna tidpunkt. Han skrev att judar var hans närmsta allierade.
Citera
2018-02-16, 15:17
Medlem
Lydans avatar
Tydligen dog en svensk, eller svenskättling. Nicholas Dworet hade tydligen planer på att tävla för Sverige i OS 2020, även om inget tyder på att han någonsin besökt Sverige.

Men antar att han då har något slags dubbelt medborgarskap genom föräldrarna? Eller inte hade en aning om hur det fungerade...
Citera
2018-02-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det är ganska skrämmande hur korkade folk är.

Hur kan GM vara en "vitmakt" snubbe när han i stort sett bara hade ihjäl vita personer? Enligt folk på twitter så finns det en hel del negrer på den där skolan men ändå så sköt han ihjäl vita personer.

Innan ni börjar yra om Breivik:

Breivik var inte någon "vitmakt" person när han sköt ihjäl dessa barn. Han var en pro-israelisk kontra-jihadist vid denna tidpunkt. Han skrev att judar var hans närmsta allierade.

Tror mer att du är korkad. Killen ville ju bli en professionell skolskjutare. Vem han skjuter har inget med hans rassyn att göra.

Varför försvarar du en mördare?
Citera
2018-02-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Då kommer frågan varför ska man ha ett vapen om den måste vara oladdad och inlåst?

Om man har ett vapen i hemmet ökar risken om att någon i hemmet dödas av ett vapen

OT kanske men om jag ska ha ett vapen för att försvara min familj så vill jag knappast ha den inlåst och oladdad.

Det är väldigt sällan man kommer behöva ha sitt vapen med en sekunds varsel. Jag är helt emot jänkarna som går runt med sina guns locked and loaded, redo att skjuta allt som rör sig.

Därmot kan man plocka fram det vid en naturkatastrof med looters eller nagon terrorattack.

Sitter hellre barrikerad i mitt hus med en AR-15 än en stekpanna i ett sånt läge.

Sedan kommer man åt ett låst vapen snabbt med om man har rutin. Det tar mig 20 sekunder ungefär att låsa upp och ladda min Mossberg 500 pumphagelbössa som står i vapenskåp (med kodlås) 2 meter från sängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in