2018-02-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Vapenlagarna i USA är vanvettiga.
På vilket sätt? Är du insatt i dessa, och hur långtgående deras second amendment är?
Jag kan tycka att rätten att "bear arms" går lite väl långt, men gällande vapenägande ser jag inga större konstigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Skolskjutningar sker därför att en massa konservativa och radikal-reaktionära amerikaner är rädda för att USA ska införa vapenlagar som gör att de själva inte får traska in i närmaste vapenaffären och köpa sig ett dussin halvautomatiska vapen med ammunition utan att behöva svara på några frågor.

Struntprat!

Jag bor i Kanada, och här kan jag traska in och köpa ett automatvapen som denna https://en.wikipedia.org/wiki/Vz._58 och en låda rysk överskottsammuniton på 1500 skott.

Ingen väntetid, jag behöver inte svara på några frågor.

Det enda kravet är att jag måste ha ett "PAL" card, possesion and aquisition license.
Det betyder att man måste sitta på en kurs på ett par timmar om vapensäkerhet.
Tänk riskettan för körkort i Sverige...

Trots denna tillgång på vapen så har vi inte dessa problem med masskjutningar.
Det finns vapen i 1/3 av hushållen i Kanada, men det är inte ett problem.

Så ditt argument faller rätt platt.
Citera
2018-02-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Tydligen dog en svensk, eller svenskättling. Nicholas Dworet hade tydligen planer på att tävla för Sverige i OS 2020, även om inget tyder på att han någonsin besökt Sverige.

Men antar att han då har något slags dubbelt medborgarskap genom föräldrarna? Eller inte hade en aning om hur det fungerade...
Nicholas Dworet hade en svensk mamma och amerikansk pappa.
De besökte Sverige ungefär varannat år.
Citera
2018-02-16, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersfigur
Jackie Arklöv. Låter namnet bekant?

Och måste offren vara svarta för att man är "vitmakt"? Åh fan. Man lär sig nå nytt varje dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det är ganska skrämmande hur korkade folk är.

Hur kan GM vara en "vitmakt" snubbe när han i stort sett bara hade ihjäl vita personer? Enligt folk på twitter så finns det en hel del negrer på den där skolan men ändå så sköt han ihjäl vita personer.

Innan ni börjar yra om Breivik:

Breivik var inte någon "vitmakt" person när han sköt ihjäl dessa barn. Han var en pro-israelisk kontra-jihadist vid denna tidpunkt. Han skrev att judar var hans närmsta allierade.

Men "vitmakt" packet (ja, det är ett pack) vill väl också störta demokratin? Det är väl en av deras största "drömmar"? Då tror jag inte att det spelar någon roll om man är vit, blå, gul, röd eller brun. Tycker du inte som dom och är en meningsmotståndare så skjuter dom dig oavsett om det är deras tanke. Och Jackie Arklöv är väl inte direkt vit han heller och han var ju också nazist? Hur många svarta sköt han? Fast nazisterna är ju inget gäng med högt IQ. Det har dom ju bevisat förut.
Citera
2018-02-16, 17:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Tydligen dog en svensk, eller svenskättling. Nicholas Dworet hade tydligen planer på att tävla för Sverige i OS 2020, även om inget tyder på att han någonsin besökt Sverige.

Men antar att han då har något slags dubbelt medborgarskap genom föräldrarna? Eller inte hade en aning om hur det fungerade...

Nicholas Dworet
https://heavy.com/news/2018/02/nicholas-dworet-florida-shooting-victim-photo/
https://www.expressen.se/nyheter/svensk-skjuten-till-dods-i-skolmassakern/

Mamman emigrerade till USA för 25 år sedan så han var född och uppvuxen som amerikan. Eftersom Sverige tillåter dubbla medborgarskap så hade han både amerikanskt och svenskt. Han hade visst en plansch på väggen där detta målet om att tävla för Sverige i OS 2020 stod.

Sorglig historia och det är 16 till sådana efter vansinne som detta. Man skulle hoppas att idioter som Cruz skulle tänkt på innan vilket lidande och vilket krossande av drömmer deras skit kommer innebära för så många.
Citera
2018-02-16, 17:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Väldigt vad tyst det blev om er sedan det framkom att mördaren inte var någon "vit makt-anhängare", "högerextrem" eller "nazist", och inte ens vit, utan en helt vanlig latino? Ska ni inte erkänna snart att ni hade så in i helvete fel, små muppar? Att ni lät er svepas med i det antivita hatet utan en tillstymmelse till källkritik?

.

Du måste mena att hela världen hade fel eftersom dom flesta rapporterade om det, och vad jag kan se i dag gick han omkring i Trumpkeps och övade hemma på bakgården. Jag ser inte så stor skillnad på den hillbilly gruppen och Trumpsupporters extremister hela bunten. Lär dig stava också så vi kan se vad du skriver. Extremister sorteras inte som du tycks inbilla dig utan den lilla rasisten kan mycket väl ha varit och tränat med rasistfalanger och uttryckt samma hat.

Dessutom dödade han en landsman en ung svensk som studerade I Florida, men för dig är det viktigt att vitmaktrörelsen frias. Sen dom här länkarna från diverse propaganda sidor dom kan du behålla för dig själv och ingen normal människa tror på den skiten. Du kan inte stava ordet källkritik utan du följer dina inskränkta hatfulla sidor som ett fåtal läser.

@jjmacnab
Citat:
I'm getting a bunch of questions about Jordan Jereb /the Republic of Florida militia. The assumption seems to be that he runs a trained terrorist cell. I'm going to post a trio of the group's training videos and let you all judge for yourselves.
Citat:
Silent Pack - Republic Of Florida Special Operations Unit
https://www.youtube.com/watch?time_continue=63&v=fhPMS8Zqjks
Senast redigerad av Moosky 2018-02-16 kl. 17:44.
Citera
2018-02-16, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Eftersom staten har kanoner så borde pricatpersoner också ha kanon? Idioti.

Jaså?
Ju mer kommunism desto mindre rättigheter att bära vapen för folket.. du anar varför eller hur?
I Kina får privatpersoner inte ens köpa airsoftpistoler...
Citera
2018-02-16, 17:46
Medlem
glokk18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Jag får korrigera mig där..det antogs att han var demokrat,
eftersom man hittat en kille född samma år som fanns med
i röstlistor, sedan visade det sig att det var en annan kille som
hade en liknande stavning på sitt namn och som var född i en
annan månad.
På en av bilderna som Nikolas lagt upp sitter han med en MAGA
keps, Make America Great again.
Får intrycket att han inte var speciellt intresserad av
politik, bara av att hata och ett stort vapenintresse.

HAHAHHA. Först är det viktigt att belysa att han röstade på demokraterna. Sen när inte det stämde så "får du intrycket av" att han inte var intresserad av politik. När fick du det intrycket? När du Skypea med honom nyss?

Folk är ju fan helt fascinerande korkade.
Citera
2018-02-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
På vilket sätt? Är du insatt i dessa, och hur långtgående deras second amendment är?
Jag kan tycka att rätten att "bear arms" går lite väl långt, men gällande vapenägande ser jag inga större konstigheter.

Struntprat!

Jag bor i Kanada, och här kan jag traska in och köpa ett automatvapen som denna https://en.wikipedia.org/wiki/Vz._58 och en låda rysk överskottsammuniton på 1500 skott.

Ingen väntetid, jag behöver inte svara på några frågor.

Det enda kravet är att jag måste ha ett "PAL" card, possesion and aquisition license.
Det betyder att man måste sitta på en kurs på ett par timmar om vapensäkerhet.
Tänk riskettan för körkort i Sverige...

Trots denna tillgång på vapen så har vi inte dessa problem med masskjutningar.
Det finns vapen i 1/3 av hushållen i Kanada, men det är inte ett problem.

Så ditt argument faller rätt platt.

Precis så. Det handlar inte om tillgången till vapen, även om den naturligtvis ska vara kontrollerad. Det är idag betydligt färre hushåll i USA som har tillgång ill vapen än för 40 år sedan. Trots det har skolskjutningar ökat dramatiskt.

Det handlar om ett samhälle i förändring och förfall. Och där inte minst män (pojkar!) har drabbats allra hårdast.
Citera
2018-02-16, 18:16
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Två av offrena ska tydligen vara svenskättlingar. Deras mor kommer från Örebro.

En svensk tjej, Nina Bernacka, från Örebro som tidigare bott hos familjen som utbytesstudent i Florida har intervjuats av SVT.
Citat:
Mamman i familjen hade rötter i Örebro län och hennes syster med familj bor idag kvar i stan. Efter tiden i USA höll Nina kontakten med familjen och träffade dem när de var på besök i Sverige.

På fredagen stod det klart för Nina att båda sönerna i familjen blivit offer i skolskjutningen i Florida.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/offer-for-skolskjutning-i-florida-hade-sina-rotter-i-lanet

Offren som åsyftas bör vara Alex Schachter (som avled) och hans bror (som överlevde).
Citera
2018-02-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
uppfann inte nazisterna raketforskning med mera?
Ni inom vänstern är så jävla oärliga och hoppade av lycka när ni trodde att det var en vit man, en galen döds nazist. Ni är så äckligt oärliga att ni kategoriserar självmord i närheten ut av skolor som skolskjutning, så jävla patetiska.
Inte undra på att ADL och andra sionistiska grupper lyckades lura i er kommunism för att sedan ta livet av 200 miljoner ut av er. Ni köpte direkt utan någon som helst kritisk granskning ADLs fejknews om att blandras latinon var en white supremacist.
Det är ni inom vänstern som medicinerar såna här galningar och är roten till masskjutningar. Vad som händer när ni tar folkets rätt att försvarar sig ser vi början på i sverige där politikerna indirekt står på samma sida som den importerade kriminella låg iq population man importerat.
Hur många av de miljoner brott som begåtts de senaste 30 åren har högerextrema motiv, kanske 0,001%
Masskjutningar existerade inte före erat multikulturella experiment och medicinering ut av värdelösa psykfall.

En av de förste inom raketforskning var Konstantin Tsiolkovskij. En rysk man född i Kaluga, Ryssland.

Och måste man vara kommunist för att inte tro på allt dravel ni kommer dragandes med? Det var väl just kommunisterna och Amerikanerna som kom och skrämde Hitler så att den jävla fegisen tog livet av sig?

Och nej, jag är inte kommunist. Bara less på folk som tror att arier är den "överlägsna rasen". Dom första arierna var förresten ifrån Indien. Men det förnekar ni väl också?
Citera
2018-02-16, 18:49
Medlem
0gKolhydraters avatar
Finns det videos?
Citera
2018-02-16, 18:54
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Jaså?
Ju mer kommunism desto mindre rättigheter att bära vapen för folket.. du anar varför eller hur?
I Kina får privatpersoner inte ens köpa airsoftpistoler...

Ja, fy fan, ingen chans till många skolskjutningar där inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in