2018-02-16, 12:52
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
HAHAHAHAHAHA 16 år? I vilken värld då...

och i tidningarna beskrivs han som "pojke"...
Citera
2018-02-16, 14:38
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
HUr fan är det ens möjligt? Under 2 år för kallblodigt mord, och sen utvisning? Dom ger honom väl en bussbiljett till flygplatsen och hoppas han tar sig dit efter eget bevåg eller nåt...

Det är ju bara så jävla gött med utvisning. Det kvittar vad ett ensamkommande har gjort för brott, men jag har aldrig tidigare noterat utvisning. Så jävla gött, säger jag bara (igen)
Citera
2018-02-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Det är ju bara så jävla gött med utvisning. Det kvittar vad ett ensamkommande har gjort för brott, men jag har aldrig tidigare noterat utvisning. Så jävla gött, säger jag bara (igen)
Vänta med att jubla tills dess att han verkligen har lämnat landet, dit är det fortfarande långt kvar.
Citera
2018-02-16, 14:55
Medlem
löls avatar
Var det en svensk som dog?
Citera
2018-02-16, 15:02
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Vänta med att jubla tills dess att han verkligen har lämnat landet, dit är det fortfarande långt kvar.
Ja han kan ju dessutom resa tillbaka rätt enkelt då han har ett etablerat kontaktnät i sverige visserligen då som illegal men det är ju skit samma för det finns ju 40,000 andra illegala flyktingar som styker omkring längs med husväggarna på kvällarna och nätterna och han får säkert bo hos någon batikhäxa i utbyte mot in natura.
Citera
2018-02-16, 15:03
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Var det en svensk som dog?
Nej något liknande djur.
Citera
2018-02-16, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ox86
Dom TR
https://minfil.org/r8BaA3d7b2/Helsingborgs_TR_B_5081-17_Dom_2018-02-16.pdf
Sluten ungdomsvård 1 år och 10 månader samt utvisning
Tack ska du ha!

Vilket skämt...
Sluten ungdomsvård 1 år o 10 månader, för mord... Men utvisningen svider nog hårdare!

EDIT: Ja, han ser ju inte ut att vara 16 år på bilden. Jag hängde inte riktigt med igår, men det var väl nån 22-åring som fick livstid för mordet på Tova?
Senast redigerad av Mulla Krekar 2018-02-16 kl. 15:26.
Citera
2018-02-16, 15:44
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tack ska du ha!

Vilket skämt...
Sluten ungdomsvård 1 år o 10 månader, för mord... Men utvisningen svider nog hårdare!

EDIT: Ja, han ser ju inte ut att vara 16 år på bilden. Jag hängde inte riktigt med igår, men det var väl nån 22-åring som fick livstid för mordet på Tova?

Man får hoppas att anledningen till att man INTE skriver up åldern är att man vill bli av med smutset så snabbt som möjligt.
Givetvis finns det dock en stor risk att orchen attackerar någon på HVB-hemmet.
Och #vistårinteut lär ju protestera vid utvisningen.
Citera
2018-02-16, 17:02
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson

Precis, kanske kommer några batikhäxor att starta en protest. Eller så vägrar landet ta emot honom, så blir han kvar här.
Citera
2018-02-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tack ska du ha!

Vilket skämt...

För att kunna dömas till livstid så måste du vara 21 år fyllda vid gärningen, den här lille gynnaren var blott 15 år och 10 månader gammal...

Att lägga på 10 år på hans uppgivna ålder skulle kännas närmare sanningen än nu.
Han borde således ha fått livstid men så länge vi faktiskt utvisar honom och han aldrig sätter sin fot i Sverige igen så räcker det för mig, den här gången.
Citera
2018-02-17, 17:10
Medlem
Den här domen måste jag verkligen applådera. Här vänder rätten GM:s status som barn till hans nackdel genom att minimera tiden vi måste serva honom i fängelset till förmån för permanent utvisning. Det spara skattebetalarna minst 10 års fängelsekostnader. Med tanke på att det var en annan babbe han högg ner behöver vi inte tänka mer på det här. Bravo!
Citera
2018-02-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Den här domen måste jag verkligen applådera. Här vänder rätten GM:s status som barn till hans nackdel genom att minimera tiden vi måste serva honom i fängelset till förmån för permanent utvisning. Det spara skattebetalarna minst 10 års fängelsekostnader. Med tanke på att det var en annan babbe han högg ner behöver vi inte tänka mer på det här. Bravo!

Å andra sidan ska man inte bli förvånad om han återvänder om 12 år, lite äldre och troligen ännu mer skruvad i huvudet.

Utvisning borde alltid vara på livstid.

Sen får vi väl se om utvisningen ens verkställs..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in