2018-01-26, 17:49
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Hej!

Rakt på sak: Någon som har tips på ett bra och prisvärt mobilt kassasystemet idag.
Företaget ifråga kommer bedriva försäljning utomhus på olika platser i landet och vill kunna erbjuda ett smidigt betalningssätt utan att skatteverket går miste om sin andel.

Kassa systemet skall vara simpelt, kraven är inte höga. Kravet är dock att det skall vara mobilt samt klara av skatteverkets krav.

Hjälp mig gärna!

https://butikskassa.com/betaltermina...ifi-gprs-mypos

Funderat på något i denna stil men vet inte riktigt hur jag ska få den kompitabel med skatteverkets regler och lagar.
Senast redigerad av Chili-cheese19kr 2018-01-26 kl. 17:56.
Citera
2018-01-26, 17:53
Medlem
ihelps avatar
Hur ställer du dig till Swish? accepteras av skatteverket samt behöver ingen extra utrustning.
Citera
2018-01-26, 18:00
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Hur ställer du dig till Swish? accepteras av skatteverket samt behöver ingen extra utrustning.

Swish är bra och smidigt, enkelt att öppna via bankens företagskonto. Kunderna vill helst betala swish/kontant. Vilka krav och regleringar skall jag förhålla mig till vid dessa betalalternativ?
Citera
2018-01-26, 18:07
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Swish är bra och smidigt, enkelt att öppna via bankens företagskonto. Kunderna vill helst betala swish/kontant. Vilka krav och regleringar skall jag förhålla mig till vid dessa betalalternativ?

Det jag främst tänker på är kvitto, bekräftelse på betalning via Swish klassas icke som ett kvitto därav kanske det behövs ett alternativt sätt att skapa kvitton, hur det kan se ut kan jag tyvrr inte svara på utan det kanske din bank kan hjälpa dig med. Men att fixa Swish för företag är i alla fall superenkelt, krävs bara företagskonto som därefter skapar ett 123XXXXXXX nummer som man kan siwsha till.

Men som sagt, bokförning är nog det hinder jag tror bli klurigt.
Citera
2018-01-26, 21:48
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Hur ser möjligheten att ta betala via en mobil kortterminal och sen skriva egna kvitton för hand?

Tänker på något i denna prisklassen.. https://butikskassa.com/betaltermina...ifi-gprs-mypos
Citera
2018-01-27, 14:06
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Lutar åt iZettles mobila kassasystem för 249/mån. Det som svider är transaktionsavgiften på 2% vid varje köp.

Dela gärna med er av era egna erfarenheter. Markandsförsäljning där en mobil betalmetod är ett måste har flera lösningar så fram med lösningarna alla glada.
Citera
2018-02-02, 22:46
Medlem
chimpss avatar
249:-/mån är vad du betalar för kassaregistret och inte per månad för iZettle. Om du vill komma ner i kostnad kan du skaffa en kortterminal från typ babs paylink som jag tippar på tar 1-2 kr per transaktion och sen köra kassaregistret manuellt. Alltså traditionella handskrivna kvitton.

Ser i tidigare inlägg att du skulle starta en sportbutik men nu i detta inlägg flaggar du för försäljning utomhus i hela landet. Inom vilken bransch ska verksamma? Hur många betalningar kommer du ta per dag ca?
Senast redigerad av chimps 2018-02-02 kl. 22:49.
Citera
2018-02-15, 21:14
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimps
249:-/mån är vad du betalar för kassaregistret och inte per månad för iZettle. Om du vill komma ner i kostnad kan du skaffa en kortterminal från typ babs paylink som jag tippar på tar 1-2 kr per transaktion och sen köra kassaregistret manuellt. Alltså traditionella handskrivna kvitton.

Ser i tidigare inlägg att du skulle starta en sportbutik men nu i detta inlägg flaggar du för försäljning utomhus i hela landet. Inom vilken bransch ska verksamma? Hur många betalningar kommer du ta per dag ca?

Kan du förklara hur det fungerar att köra ett kassaregister "manuellt".
Om jag förstått dig rätt så skall jag införskaffa mig en mobil kortläsare och på så sätt ta betalt och även skriva handskriva kvitton för att på så sätt få ner kostnaderna?

Stämmer bra. Har som ambition att börja sälja väskor på olika evenemang och events. Sportbutiken ligger långt bort för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in