Citat:
Ursprungligen postat av
chimpsky666
Vilka jävla "sionistiska" lögner?
Du har inte kunnat försvara din föreställning om att anklagelserna gentemot Assadregimen skulle vara felaktiga. Besvara på varför HRW, amnesty och FN skulle vara partiska då ingen aktör i Syrien får sitt narrativ bekräftat i deras beskrivningar av händelseförloppen?
Förväntar mig ingenting. Du kan fortsätta att hänvisa till propagandakanalaer som "objektiva" SANA och förvränga verkligheten. DU är en patetisk lögnare som konstant hänvisar till internationell lag medan du samtidigt försvarar förbrytarstater.
Assad försvarar inte sitt land. Han har försökt att upprätthålla sin Baathiska skit sedan konflikten uppblossade, statsterrorism är vad han begått i praktiken. (Oppositionen var inte vid konfliktens början huvudsakligen bestående av wahhabister, bestod av islamisttyper av liknande typ av dina vänner i hamas.)
Kan förstå varför man är tveksam till den islamistiskt dominerande oppositionen men att förneka Assadregimens roll för händelseförloppet är ohederligt.
Ditt förakt mot kurderna i regionen är också vidrigt. Varför skall de bekänna lojalitet till en regim som systematiskt förföljt dem och övergav dem när inbördeskriget började ta fart?
USA/Israel har gett sig själva rätten att attackera Syrien genom lögner som upprepats otaliga gånger. De är sedan länge genomskådade och avslöjade av många välkända journalister. Du är visst inte insatt i det.
De har t ex låtsats att det finns en demokratisk opposition i Syrien. Media talar om "rebeller" när de talar om al-qaida. Trots att detta har avslöjats hur många gånger som helst, så fortsätter man dölja att det är terrorstämplade grupper som USA/Israel/Saudi/EU ger stöd till och beväpnar.
Kriget handlar om vilka som skall ha makten i Syrien.
Skall folket i Syrien kunna hålla demokratiska val i ett självständigt land i fredstid?
Eller skall kaoset fortsätta med terrorister och Washington som styrande? (Jämför med Irak, Libyen och Afghanistan!)
Egentligen är det hela konflikten i ett nötskal.
Vad väljer du?
Sedan gillar jag inte att du påstår saker som jag inte sagt eller gett utryck för. Jag har aldrig påstått att Sana är objektiv och jag föraktar inte kurder.