2018-02-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Har inte hört något om det från honom. Du kan väl inte förneka att de levde i symbios ganska länge i tex Haseke provinsen. Relationerna försämrades efter det att USA förvandlade de till sin proxy och tog oljekällorna i beslag i östra Syrien.
https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-turkey/turkeys-erdogan-calls-syrias-assad-a-terrorist-says-impossible-to-continue-with-him-idUSKBN1EL0W5

Från artikeln ovan:
Citat:
Northern Syria has been handed over as a terror corridor. There is no peace in Syria and this peace won’t come with Assad,” Erdogan said.

Artikel i Daily Sabah, artikeltiteln lyder: Assad Hate Kurds love PKK. https://www.dailysabah.com/columns/ilnur-cevik/2018/01/30/the-assads-hate-kurds-love-pkk
Alla turkar med Erdogan i spetsen tänker så.

Relationerna mellan USA och Syrien var sämre långt innan konflikten.
Citera
2018-02-15, 14:36
Medlem
humanlifes avatar
Kungen av Jordanien berömmer Rysslands ledarskap för att nå en lösning i Syrien.
Han säger att relationen med Ryssland präglas av ömsesidig respekt. Sånt gillar jag!
Citat:

King of Jordan hails Russia’s role in Syrian settlement

MOSCOW, February 15./TASS/. King Abdullah II of Jordan emphasized on Thursday Russia’s leading role in the settlement in Syria, pointing to the importance of cooperation between Moscow and Amman towards stabilizing the situation in the region.

"Of no less importance for the establishment of peace in Syria is the leadership you have demonstrated, cooperation of our two countries and our meeting last year," the king said in his opening remarks at talks with Russian President Vladimir Putin.

King Abdullah II stated that Jordan and Russia have achieved closer coordination in the issue of creating political conditions for the restoration of peace in the south of Syria.
"I would like to thank you, Mister President, for the efforts you exert in the search for a peaceful settlement of the Israeli-Palestinian conflict," the king added.

More:
http://tass.com/world/990208
Citera
2018-02-15, 14:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Det verkar inte som att alla här i tråden begriper det!
Ryssland tycks vara polare med Saudi också. Bry din lilla hjärna med det:

Saudi Arabia, Russia Ink 3 Huge Energy Deals

Så de tänker tydligen gå in i ARAMCO IPO:n tillsammans med Kina.

Har Putin nu svikit sin allierade Assad?! Nej, han har visat världen var skåpet ska stå i MÖ och
vartåt fredens väg leder. Och det ser ut som till en framtid där USA framstår som mer och mer irrelevant i regionen.
Citera
2018-02-15, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
30 miljoner döda som ett direkt resultat av USA:s krigföring efter WWII lågt räknat, och en rad sönderslagna stater i spåret av alla krig, nu senast Syrien. Måste erkänna att jag har svårt att resonera med folk som har sådana kognitiva brister så de inte kan ta in sådant

Lika svårt har jag, att diskutera med svagt kognitiva, som inte rannsakar historien bättre.

Börja med att summera alla mördade, under kommunistiska diktaturer, INNAN Du nämner USA.

Mao Stalin Lenin Pol Pot Kimmarna Afrika ............... und so weiter.
Citera
2018-02-15, 14:45
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Det fet markerade.

Lägg av med lögnerna.
Assad lämnade hela jäkla norra Syrien åt sitt öde och sket totalt i exakt allting i norra delen.
Varför hjälpte man inte Syrien i norr?

För att han är en jäkla diktator som bara vill rädda sin diktator stol.

Och fortfarande så suger man totalt på det som har både USA och Turkiet i landet.

Och du säger att han gör det bra, du tror på dina egna uppenbara lögner.
Påstår du verkligen att det är en lögn att Syrien är angripet av utländska makter???
USA planerade redan 2006 att avsätta Assad. De har lagt många miljarder på att beväpna och träna islamister och USA-koalitionen har bombat landet sedan 2014.

Assad har prioriterat kampen i de tätbefolkade områdena. Det är ju helt rätt.
Citera
2018-02-15, 14:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Lika svårt har jag, att diskutera med svagt kognitiva, som inte rannsakar historien bättre.

Börja med att summera alla mördade, under kommunistiska diktaturer, INNAN Du nämner USA.

Jag tycker att jag klart har deklarerat vad jag tycker om kommunismen men till skillnad från dig kan jag hålla två tankar i huvudet samtidigt. Eller, jag kan faktiskt t.o.m. se klart i den multikomplexa situationen i Syrien utan att röra till det. Det verkar som att du har fastnat någonstans där borta under Reagans presidentskap och inte följt med i utvecklingen sedan dess. Ja, han var en stor president men sedan så har det....
Citera
2018-02-15, 14:54
Avstängd
Citat:

Vad sägs om att båda sidor är skurkar? USA blir inte mindre skurk för att Mao och Stalin begick illdåd.
Citat:
Kimmarna kom till makten för att USA insisterade på att Korea skulle delas. USA bidrog starkt till att Pol Pot kunde ta makten genom sitt massiva bombande av Kambodja, och sedan denne körts bort från makten av Vietnam hade USA heller inga problem att (tillsammans med Kina!) direkt stödja Pol Pots falang. I Afrika var nog USA och Sovjet ungefär lika goda kålsupare vad gällde att stödja osympatiska regimer osv.
Citera
2018-02-15, 15:06
Medlem
arbetets avatar
Ryssland bekräftar fem döda medborgare i USA:s anfall:

BREAKING: Moscow confirms the death of 5 Russians in coalition’s airstrike in Syria
Citat:
The Russian Foreign Ministry has confirmed the death of five Russian nationals in the US-led coalition’s strike in Syria, but their citizenship has yet to be verified.

“According to preliminary data, as a result of the armed conflict, the reasons for which are now being clarified, five people, presumably Russian citizens, could have been killed. There are also injured people, but all this requires verification — in particular, first of all, their citizenship — whether they are all citizens of Russia or other countries. I would like to stress once again that we are not talking about Russian servicemen,” Russian Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova told a briefing.

“Claims about the deaths of dozens and hundreds of Russian citizens are classic misinformation. There are not 400, not 200, not 100 and not ten [of them killed as a result of the US-led coalition’s airstrike],” she emphasized.

“There is a large number of citizens from all regions of the world, including Russia and CIS countries, in the conflict zones. The purposes for their stay in war zones are different, including participation in hostilities,” Zakharova said, noting that it was hard to trace all of them.

https://muraselon.com/en/2018/02/breaking-moscow-confirms-death-5-russians-coalitions-airstrike-syria/
Citera
2018-02-15, 15:07
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Vilka jävla "sionistiska" lögner?

Du har inte kunnat försvara din föreställning om att anklagelserna gentemot Assadregimen skulle vara felaktiga. Besvara på varför HRW, amnesty och FN skulle vara partiska då ingen aktör i Syrien får sitt narrativ bekräftat i deras beskrivningar av händelseförloppen?

Förväntar mig ingenting. Du kan fortsätta att hänvisa till propagandakanalaer som "objektiva" SANA och förvränga verkligheten. DU är en patetisk lögnare som konstant hänvisar till internationell lag medan du samtidigt försvarar förbrytarstater.

Assad försvarar inte sitt land. Han har försökt att upprätthålla sin Baathiska skit sedan konflikten uppblossade, statsterrorism är vad han begått i praktiken. (Oppositionen var inte vid konfliktens början huvudsakligen bestående av wahhabister, bestod av islamisttyper av liknande typ av dina vänner i hamas.)

Kan förstå varför man är tveksam till den islamistiskt dominerande oppositionen men att förneka Assadregimens roll för händelseförloppet är ohederligt.

Ditt förakt mot kurderna i regionen är också vidrigt. Varför skall de bekänna lojalitet till en regim som systematiskt förföljt dem och övergav dem när inbördeskriget började ta fart?
USA/Israel har gett sig själva rätten att attackera Syrien genom lögner som upprepats otaliga gånger. De är sedan länge genomskådade och avslöjade av många välkända journalister. Du är visst inte insatt i det.

De har t ex låtsats att det finns en demokratisk opposition i Syrien. Media talar om "rebeller" när de talar om al-qaida. Trots att detta har avslöjats hur många gånger som helst, så fortsätter man dölja att det är terrorstämplade grupper som USA/Israel/Saudi/EU ger stöd till och beväpnar.

Kriget handlar om vilka som skall ha makten i Syrien.
Skall folket i Syrien kunna hålla demokratiska val i ett självständigt land i fredstid?
Eller skall kaoset fortsätta med terrorister och Washington som styrande? (Jämför med Irak, Libyen och Afghanistan!)
Egentligen är det hela konflikten i ett nötskal.
Vad väljer du?

Sedan gillar jag inte att du påstår saker som jag inte sagt eller gett utryck för. Jag har aldrig påstått att Sana är objektiv och jag föraktar inte kurder.
Senast redigerad av humanlife 2018-02-15 kl. 15:24.
Citera
2018-02-15, 15:27
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Återigen en som inte klarar av diplomatengelska. Jag ska kondensera vad Ryssland och Frolov sa för dig: Vi finner det otroligt att Iran skulle ha sänt in en drönare över israeliskt luftrum, än mindre att de skulle attackera Israel, så naturligtvis är vi på er sida om så skulle ske.

Jag skiter fullständigt i samtalet.
Det jag skrev är fakta, Iran är inte någon allierad till Ryssland, ta och fatta det nångång.
Citera
2018-02-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ryssland bekräftar fem döda medborgare i USA:s anfall:

BREAKING: Moscow confirms the death of 5 Russians in coalition’s airstrike in Syria

https://muraselon.com/en/2018/02/breaking-moscow-confirms-death-5-russians-coalitions-airstrike-syria/

Är redan sagt från dessa legosoldater att det rör sig om storförluster.

Ryska regeringen som källa borde inte användas längre här punkt slut.
Citera
2018-02-15, 15:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Jag skiter fullständigt i samtalet.
Det jag skrev är fakta, Iran är inte någon allierad till Ryssland, ta och fatta det nångång.
Har jag påstått det? Min invändning är att ryssarnas uttalande skulle vara något nytt i sammanhanget och att de skulle ha släppt Syrien till förmån för Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in