2014-12-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tap1on
Jag lever gött på pengar jag tjänar via internet.
Kolla in affiliate marketing. Mobile är riktigt hett just nu så sätt dig in i det och om några månader kommer du lätt ha 100-200 tusen vinst i månaden

Snålt. Jag tjänar 200 miljoner i månaden genom affiliate marketing.
Citera
2014-12-23, 09:28
Medlem
Sikkans avatar
Cloud hashing (kryptovalutor) , givetvis måste man satsa pengar och ligga ut med risken i nån månad men efter det är det ren profit!
Citera
2014-12-23, 10:55
Medlem
yenoMs avatar
Citat:
Kolla in affiliate marketing. Mobile är riktigt hett just nu så sätt dig in i det och om några månader kommer du lätt ha 100-200 tusen vinst i månaden

Var det dummaste jag hört! Visst, det är säkert möjligt att uppnå 100 - 200 tusen vinst på några månader men det är knappast "lätt"..
Citera
2014-12-25, 15:15
Medlem
Alltså det finns ju hur mycket som helst att tjäna pengar på via internet, sedan handlar det väl om hur mycket tid du vill lägga ner på det att lära dig alla olika metoder.

Poker, lär dig spelet och bli bra på det, låter simpelt med tar många många händer innan du blir bra samt kunna läsa andra spelare.

Hemsidor, lär dig göra hemsidor och sedan sälja det vidare.

Domäner, hitta bra domäner på tex binero eller andra sidor och köp dessa sedan sälj vidare, tex om du lyckas få www.spel.se eller liknande så har nog denna domänen ett högt värde.

Affiliate, hitta någon nisch och gör en hemsida sedan använd affiliate länkar för att tjäna pengar på dessa.

Bonustrade, ganska simpelt fast är mer en engångsgrej som man tjänar pengar på, man utnyttjar spelbolags bonusar så tjänar man i runda slängar 10 000:- www.bonustrader.se kan du läsa hur man gör samt alla spelbolag listade där.

Daytrading, lär dig börsen och börja tradea.

allt handlar ju om hur mycket tid du vill lägga ner på det och lära dig.

Varsågod
Citera
2014-12-25, 23:13
Medlem
Har haft sidoinkomster via internet på 4-8 000 kronor i månaden de senaste två åren samtidigt som jag har heltidsarbetat i Sverige. Våren 2014 flyttade jag utomlands och är glad över att sedan några månader nu kunna jobba heltid och försörja mig helt och hållet som frilansare som jobbar hemifrån (betalar skatt som egenföretagare i Frankrike där jag bor). Ingen fet inkomst, drar väl in runt 20 000 kronor i månaden när alla skatter och avgifter är betalda (runt 30k brutto i månaden), men det räcker för mig och kostnadsläget är mycket bättre här och jag gillar min frihet (även fast det blir ensamt utan kollegor ibland) och vill inte flytta tillbaka till Sverige igen så jag fortsätter nog såhär några år.

Det jag tjänar mina pengar på är främst jobb med översättningar för en översättningsbyrå (översätter från franska och engelska till svenska) och en del annat smått, främst online research och jobb med innehåll i diverse typer av faktadatabaser. Har många års högre studier i bagaget i statsvetenskap, historia och franska. Min breda utbildning har varit och är en förutsättning för de jobb jag nu får då de alla kräver mycket god allmänbildning, goda språkkunskaper och god förmåga att uttrycka mig i skrift så arbetsgivarna kräver att man har en högre examen (masternivå).

Brukar väl bli en 40-50 timmars jobb i veckan, de flesta frilansare jag känner som drar in en anständig lön jobbar minst 40h/veckan, men samtidigt så sparar man ju mycket tid på att inte behöva ta dig till och från jobbet så det känns inte så slitsamt. Många frilansuppdrag kan hittas via sidor som elance, oDesk, freelancer och peopleperhour. Så ett tips för de som vill tjäna pengar på internet är att skapa en profil på dessa sidor (många av dom är gratis att börja använda, betalning sker som en andel av de pengar man tjänar via sidan). Tror också absolut att om man vill ha en stabil (laglig) inkomst via nätet så behöver man skaffa någon typ av kompetens som arbetsgivare kan vara ute efter (och som ofta erhålls via någon typ av högre utbildning). Finns massor av exempel här: grafisk formgivning, programmering, översättning etcetera. Att komma som typ nittonåring med endast en gymnasieutbildning och tro att man ska kunna dra in en stabil inkomst via internet fast man inte har någon typ av spetskompetens att erbjuda är totalt verklighetsfrämmande, ytterst få lyckas försörja sig via modebloggar, pokerspel eller liknande.
Senast redigerad av Sauvage 2014-12-25 kl. 23:14. Anledning: fel, ändring
Citera
2014-12-25, 23:55
Medlem
Tillägg: sedan beror det ju på ens livssituation och vad man är ute efter. Mitt inlägg är väl främst ett exempel på hur man kan ha ett "normalt" heltidsjobb och tjäna en hygglig månadslön genom att enbart jobba uppkopplad hemifrån. Om saken snarare gäller att tjäna någon eller några tusenlappar i månaden vid sidan av annan yrkes-/näringsverksamhet som redan tryggat försörjningen så är ju det något helt annat, då kan man ju våga prova på lite allt möjligt (men att gå in tungt med eget kapital skulle jag fortsatt avråda ifrån).
Citera
2015-02-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sauvage
Har haft sidoinkomster via internet på 4-8 000 kronor i månaden de senaste två åren samtidigt som jag har heltidsarbetat i Sverige.

Jag har funderat på något liknande men räknat på skatten som blir brutal! Hur löste du det med att betala så hög skatt samtidigt som du lyckades dra in tillräckligt för att klara dig?

Vad jag har förstått betalar man alltså 25% "egenavgift" som det kallas på vinsten (om man har F-skattsedel för att utföra sådan här typer av frilansjobb, vilket jag förstått att man egentligen måste), och på det som blir kvar betalar man vanlig inkomstskatt (som för mig är 55% marginalskatt just nu).

Dvs om jag gör vinst på 100 kr på året i mitt eget bolag måste jag först betala 25% på det i "egenavgift", så det blir 25kr och jag får 75kr över. På dessa 75kr måste jag sen betala 55% marginalskatt, vilket blir 41,25kr. Dvs jag får kvar 33,75kr på de 100kr jag tjänade. Dvs hela 66,25% av min vinst går bort i skatt!

Om jag lägger ner tiden och blir bra på det jag gör på Elance m.m. skulle jag kunna ta ut en avgift på säg 40 dollar i timmen (ca 330kr), och på det får jag efter skatt kvar ca 110kr/h.

Jobbar man 40h/v (160h/mån) blir det 110kr*160h = 17 600kr.

Dvs jag jobbar heltid extra och får ut 17 600kr extra?

(Ett annat sätt att se på det är att man höjer sin motsvarande lön med 330kr*160h*.75 = 39 600 kr/mån efter "egenavgifterna".)

Hursomhelst, min fråga är, eftersom du har gjort precis detta, verkar jag ha tänkt rätt och betalar man verkligen så mycket marginalskatt? Betalade du dessa skatter? Kan man komma undan det på något sätt så att det faktiskt blir värt att jobba extra på det här sättet? (Att jobba häcken av sig efter arbetstid för att, efter att ha byggt upp ett bra "rykte" efter 1-2 år av slit, och då bara få ut motsvarande 110kr/h efter "egenavgifter" och marginalskatt känns ju lite sidådär.)
Citera
2015-02-05, 09:25
Medlem
Finns det inga sätt för de som inte är bloggenier? Adclicking, vad kan man tjäna på det?
Citera
2015-02-05, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YelmisPravida
Jag har funderat på något liknande men räknat på skatten som blir brutal! Hur löste du det med att betala så hög skatt samtidigt som du lyckades dra in tillräckligt för att klara dig?

Vad jag har förstått betalar man alltså 25% "egenavgift" som det kallas på vinsten (om man har F-skattsedel för att utföra sådan här typer av frilansjobb, vilket jag förstått att man egentligen måste), och på det som blir kvar betalar man vanlig inkomstskatt (som för mig är 55% marginalskatt just nu).

Dvs om jag gör vinst på 100 kr på året i mitt eget bolag måste jag först betala 25% på det i "egenavgift", så det blir 25kr och jag får 75kr över. På dessa 75kr måste jag sen betala 55% marginalskatt, vilket blir 41,25kr. Dvs jag får kvar 33,75kr på de 100kr jag tjänade. Dvs hela 66,25% av min vinst går bort i skatt!

Om jag lägger ner tiden och blir bra på det jag gör på Elance m.m. skulle jag kunna ta ut en avgift på säg 40 dollar i timmen (ca 330kr), och på det får jag efter skatt kvar ca 110kr/h.

Jobbar man 40h/v (160h/mån) blir det 110kr*160h = 17 600kr.

Dvs jag jobbar heltid extra och får ut 17 600kr extra?

(Ett annat sätt att se på det är att man höjer sin motsvarande lön med 330kr*160h*.75 = 39 600 kr/mån efter "egenavgifterna".)

Hursomhelst, min fråga är, eftersom du har gjort precis detta, verkar jag ha tänkt rätt och betalar man verkligen så mycket marginalskatt? Betalade du dessa skatter? Kan man komma undan det på något sätt så att det faktiskt blir värt att jobba extra på det här sättet? (Att jobba häcken av sig efter arbetstid för att, efter att ha byggt upp ett bra "rykte" efter 1-2 år av slit, och då bara få ut motsvarande 110kr/h efter "egenavgifter" och marginalskatt känns ju lite sidådär.)

Du har rätt i att skattesatsen är brutal för den här typen av extraknäck som kräver f-skattsedel för deklaration.

Hur jag löste det med skatten medan jag bodde i Sverige?

Enkelt: jag deklarerade inte inkomsten Jag fick alltid betalt via paypal och därifrån förde jag över några tusenlappar i månaden till mitt svenska bankkonto (utan att banken ställde en enda fråga under 2 år - det var ju inga stora inkomster och jag fick ju en hederlig heltidslön inbetald på samma konto varje månad) och dessutom så handlade jag även en hel del från företag som accepterar betalning från paypal. Simple as that.

Om jag hade dåligt samvete över att tjäna pengar svart? Inte ett jävla dugg. Jag hade som sagt samtidigt ett hederligt heltidsjobb, de absolut flesta är alldeles för bekväma för att jobba extra utöver jobbet så om jag är extra flitig varför ska jag bli av med över 60 % av inkomsten? Dessutom hade jag inget val riktigt, hade jag betalat skatt enligt den skattesats som du räknar på här ovan hade inkomsten blivit så pass låg att det inte hade varit lönt att jobba extra, inkomsten hade varit alldeles för liten jämfört med den tid som jag lade ner på det. Och vad är bäst för staten egentligen? Att jag inte gör ett piss efter jobbet eller att jag jobbar in några tusenlappar i månaden från utländska arbetsgivare som jag sedan konsumerar i Sverige? Det resonemanget ger ju inte Skatteverket mycket för, men som sagt hade inget problem med samvetet alls här och summorna var så pass små att jag aldrig åkte dit.

Nu är det som sagt helt annorlunda då jag försörjer mig genom att jobba heltid via internet och deklarerar allt - men här i Frankrike betalar jag ändå endast 24 % i skatt på mina inkomster vilket är långt ifrån över 60 % som jag hade fått betala i Sverige vilket är en helt horribelt hög nivå.
Citera
2015-02-05, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sauvage
hade jag betalat skatt enligt den skattesats som du räknar på här ovan hade inkomsten blivit så pass låg att det inte hade varit lönt att jobba extra ...
Like! :-)
Och exakt så känner jag nu. Och jag undrar hur många människor som egentligen sitter hemma och spelar TV-spel istället för att göra något produktivt just p.g.a. de här sjuka skatterna...... Otroligt slöseri på talang.
Citera
2018-02-10, 23:27
Medlem
Targenors avatar
Gammal tråd, men vad gäller idag om man vill tjäna pengar på nätet?
Är det nätet som gäller? Affiliate? Eller ska man satsa på cryptovaluta?
Citera
2018-02-15, 11:43
Medlem
Citat:

Tjenare,
Vart/hur startar man med affiliate marketing?
Startar man från någon plattform, i så fall vilken?

rc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in