2018-02-14, 22:51
Medlem
Lyssna på denna pod!

Beskriver situationen bra, roten till alla Sveriges nuvarande problem:
ungar som bara verkar födas för att få soc/göra allah glad, som sen bara släpps ut på gatan som råttor. Medans modern föder ännu en ny som hon knappt vet namnet på. I en oändlig upprepning...

Dessa ungar driver runt hungriga o uttråkade och känner sig osedda. Följden blir oborstade aggressiva uppmärksamhetstörstande smågangsters.
Precis som i sina hemländer blir det allmänt utbredd missär.

Vad fan händer?
Kan vi inte utvisa alla gangster-producenter? (mödrar)
Man fick inte PUT för att skjuta ur sig samhällsförstörande småsoldater som en jävla kulspruta

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1019454?programid=3381
Senast redigerad av Emoist 2018-02-14 kl. 22:54.
Citera
2018-02-14, 22:54
Medlem
mmais avatar
Hur ska dom kunna det? Dom blev ju inte uppfostrade av Mohamed.. Han ska även uppfostra deras barn.
Citera
2018-02-14, 23:16
Medlem
Jag tror att du har fel, jag tror visst att föräldrarna uppfostrar sina barn. Det är bara det att ungarna får en uppfostran som skiljer sig ganska mycket från den en svensk unge får.

Om vi drar lite slutsatser från hur deras samhällen/religion är uppbyggda/fungerar:
- samhällena är helt byggda på klanen, den är allt och individen väldigt lite (om ens något). Alltså spelar det ingen roll om man utsätter någon utanför klanen för ett brott. Den vanligaste icke-klan-medlemmen i Sverige är förstås svenskarna. Gissa då vem som kommer att utsättas för brott?
- det verkar vara så att mycket av lagstiftningen i arabvärlden bygger direkt på Koranen, med möjligen en minimal anpassning till nutiden. Om du är uppväxt i en sådan miljö kan du ha svårt att anpassa dig till ett land där lagen byggs på något logiskt istället för religiöst.
- religionen predikar att bara muslimer har något värde (helst skall man slakta alla icke-muslimer). Väldigt få svenskar är muslimer, gissa vad muslimerna tycker om de övriga svenskarna?
Citera
2018-02-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Jag tror att du har fel, jag tror visst att föräldrarna uppfostrar sina barn. Det är bara det att ungarna får en uppfostran som skiljer sig ganska mycket från den en svensk unge får.

Om vi drar lite slutsatser från hur deras samhällen/religion är uppbyggda/fungerar:
- samhällena är helt byggda på klanen, den är allt och individen väldigt lite (om ens något). Alltså spelar det ingen roll om man utsätter någon utanför klanen för ett brott. Den vanligaste icke-klan-medlemmen i Sverige är förstås svenskarna. Gissa då vem som kommer att utsättas för brott?
- det verkar vara så att mycket av lagstiftningen i arabvärlden bygger direkt på Koranen, med möjligen en minimal anpassning till nutiden. Om du är uppväxt i en sådan miljö kan du ha svårt att anpassa dig till ett land där lagen byggs på något logiskt istället för religiöst.
- religionen predikar att bara muslimer har något värde (helst skall man slakta alla icke-muslimer). Väldigt få svenskar är muslimer, gissa vad muslimerna tycker om de övriga svenskarna?

Jag tvivlar inte på det du skriver men är verkligen klan-kulturen så utbredd och framförallt stark i Sverige bland invandrare? Visserligen kanske är den det då nästan samtliga invandrare rör sig i gäng eller vad vi kallar gäng. I verkligheten är det kanske en klan.

Ett gäng dysfunktionella folk innerligen! Sverige kommer bli Europas värsta land att leva i. Det är delvis lite redan så nu men framtiden blir nog inget party någonstans.
Citera
2018-02-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Jag tvivlar inte på det du skriver men är verkligen klan-kulturen så utbredd och framförallt stark i Sverige bland invandrare? Visserligen kanske är den det då nästan samtliga invandrare rör sig i gäng eller vad vi kallar gäng. I verkligheten är det kanske en klan.

Ett gäng dysfunktionella folk innerligen! Sverige kommer bli Europas värsta land att leva i. Det är delvis lite redan så nu men framtiden blir nog inget party någonstans.

Jag kan tänka mig att begreppet "klan" har fått en bredare betydelse i Sverige (och övriga västvärlden) än den har i MENA. Vad jag vet så är klanen i MENA-området definierad genom biologiskt släktskap: alla inom klanen är släkt med varandra, sedan flera generationer tillbaka, och alla håller koll på alla andra i klanen, så att det inte händer något oväntat.

Men det är mycket möjligt att "klan" i Sverige har kommit att betyda "alla från samma land som jag", eller "alla som pratar samma språk som jag" eller möjligen "alla andra från MENA". Detta eftersom den egentliga "klanen" inte finns i närheten, och eftersom klanen är så viktig så ersätter man den med det bästa man hittar.
Citera
2018-02-14, 23:29
Medlem
Citat:
Jag kan tänka mig att begreppet "klan" har fått en bredare betydelse i Sverige (och övriga västvärlden) än den har i MENA. Vad jag vet så är klanen i MENA-området definierad genom biologiskt släktskap: alla inom klanen är släkt med varandra, sedan flera generationer tillbaka, och alla håller koll på alla andra i klanen, så att det inte händer något oväntat.

Men det är mycket möjligt att "klan" i Sverige har kommit att betyda "alla från samma land som jag", eller "alla som pratar samma språk som jag" eller möjligen "alla andra från MENA". Detta eftersom den egentliga "klanen" inte finns i närheten, och eftersom klanen är så viktig så ersätter man den med det bästa man hittar.

Visserligen. Så kallade "landsmän". En slags "alternativ" klan just för Sverige. Det förklarar såklart mycket egentligen, gruppmentaliteten och att många från MENA kan begå alla möjliga handlingar i värdelandet utan att känna skam eller skuld då svensken och landet i sig står utanför klanen/kulturen.
Citera
2018-02-15, 00:50
Medlem
Citat:

Jag är helt övertygad om att du har rätt.

Deras sätt att leva och deras kultur är varken rätt eller fel, den bara är, precis som vår kultur varken är rätt eller fel - den också bara är. Däremot när vi tar hit dem och de praktiserar sin kultur så är den fel. I vår kultur är det fel, fegt och skambelagt att slå barn, kvinnor och djur. I deras kultur är det OK. På samma vis i vår kultur är det accepterat och självklart att kvinnor är självständiga och att de inte tillhör någon, att de inte får våldtas bara för att de går ensamma och i deras kultur är det tvärtom. Vår kultur är då fel i deras hemländer.

Kontentan är att ska vi ha hit invandrare så måste de assimileras annars kommer det bli ohållbart. De släpper inte sin kultur när de passerar gränsen lika lite som vi skulle släppa vår när vi passerar in i deras länder.
Citera
2018-02-15, 01:53
Medlem
Så blir det när det är klor i genpolen. Dvs. det är genetiskt, samt att om en hund föder valpar i ett stall så blir det inte en häst.
Citera
2018-02-15, 05:40
Medlem
Pungsvings avatar
De får god muslimsk uppfostran. Svensksvinen ska hotas och fördrivas. "Du visar förakt såhär..."
Citera
2018-02-15, 07:45
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Lyssna på denna pod!

Beskriver situationen bra, roten till alla Sveriges nuvarande problem:
ungar som bara verkar födas för att få soc/göra allah glad, som sen bara släpps ut på gatan som råttor. Medans modern föder ännu en ny som hon knappt vet namnet på. I en oändlig upprepning...

Dessa ungar driver runt hungriga o uttråkade och känner sig osedda. Följden blir oborstade aggressiva uppmärksamhetstörstande smågangsters.
Precis som i sina hemländer blir det allmänt utbredd missär.

Vad fan händer?
Kan vi inte utvisa alla gangster-producenter? (mödrar)
Man fick inte PUT för att skjuta ur sig samhällsförstörande småsoldater som en jävla kulspruta

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1019454?programid=3381

Hur vet du att det beskriver situationen bra? Var har du fått dina erfarenheter om detta?
Citera
2018-02-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tit-tut
Jag tror inte riktigt det är föräldrarnas fel

haha-ha.

Lyssnade du på poden jag länkade till
Citera
2018-02-15, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Hur vet du att det beskriver situationen bra? Var har du fått dina erfarenheter om detta?

Jag har ögon att se med.
Jag ser vilka som knappt säger till sina utagerande otrevliga småsvin, vilka ungar som springer runt skitna o elaka, vilka morsor som bara vaggar runt o tittar åt ett annat håll.
Inte svårt alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in