Citat:
Ursprungligen postat av
Reda
Så kan det säkert vara i detta fall där det rör sig om en i skallen, sedan länge, planerad bestialisk avrättning.
GM har planerat detta länge i fantasin och drömmen och är nöjd med sig själv efteråt.
Att det skulle vara vanligt med detta beteende efter mord/dråp tror jag inte på. De flesta med minsta humanitet är nog rätt skärrade efter att ha haft ihjäl en eller två människor.
Edvin har ju ältat olika sätt att att mörda och undkomma brottet i åratal samt även med en mängd tänkbara offer (sk dödslista). Tillvägagångsätt och offer har bytt plats under tid till annan. Om jag förstått det hela rätt.
Aktuella personer verkar varit inom familjen och andra nära anhöriga.
Men tankarna har funnits där länge. Blev förvånad att dessa tankegångar börjat redan i tidiga år. Troligtvis blev dom "farliga" först när dom blev så förfinade att dom började närma sig gränsen för genomförbarhet, tänker jag.
Tror att det var anledningen till att han gjorde slut med sambon och flydde till Örebro, självmordsförsöket och inläggningen på psykiatrin. Sambon fanns på den sk dödslistan, möjligen hade hon då råkat hamna högst på listan.
Här verkar det funnits en känslomässig Spärr som slagit till. Tack och lov.
Spärrar som inte existerade för ett random främmande äldre par i en random by.
I det är fallet tror jag han känner sig nöjd. Nöjd över att ha släppt ut det farliga trycket hans fantasier byggt upp inombords, utan att skada sin sambo och barn.
--------------------
Mina tankegångar kring KAP M. So far.
------------------
Reda, det finns förövare till dråp och mord som naturligtvis reagerar helt annorlunda. Än denna typ av gärningsman som i och för sig är väl representerad inom fängelsemurarna, men särskilt förslagen och synnerligen kallsinnig.