2018-02-13, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Inte nödvändigtvis. Det går utmärkt att betala med bitcoin om säljaren tar emot bitcoin.
Frågan är snarare om du får vägra fiat som betalningsmedel och det får du inte. Därför har fiat genom lagstiftning fått ett värde eftersom aktörer vill sälja varor och tjänster i Sverige.
Citat:
INej men begränsat antal bitcoin/aktier ger dessa ett värde utifall själva öretaget / kryptovalutan har en funktion som är efterfrågad.
Det är just det jag sagt miljontals gånger och som retar upp så många människor.
Citat:
Bitcoin kan bli ersatt av en annan kryptovaluta och gå till noll. Den skulle även kunna bli den kryptovalutan som fortsätter vara störst och mest använd. Det enda jag är säker på är att kryptovalutor kommer fortsätta existera. Inte för att spekulationens skull utan för syftet att handla med.
Precis, och därför kan Bitcoin och andra kryptovalutor inte fungera som guld.
Senast redigerad av Psychophant 2018-02-13 kl. 01:29.
2018-02-13, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ha! Ha! Du är ju fan helt insnöad. Men jag får gratulera. Har aldrig sett någon nyreggad spy ur sig så mycket skit på sådan kort tid. Det säger en del med tanke på vilket forum vi befinner oss i. Har du över huvud taget något liv?

On.t: 9k när man slår upp korpgluggarna i morgon bitti?
Tyvärr har jag ett liv och därför hamnar jag i en situation där man inte kan sova i regelbundna tider och blir fast framför datorn trots att det kanske finns roligare saker att göra. Mer än så behöver vi inte säga.
2018-02-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Pinsamt avundsjuk också alltså, men då har vi åtminstone listat ut hur du (och eventuellt dina vänner här inne) har så fenomentalt svårt att lära er trivial fakta. Ni har blivit så ledsna över andras framgångar att ni bara ser rött.

Ta lite perspektiv på detta; är det moget? Blir ditt liv så mycket sämre för att andra har mer pengar?

En definition på utvecklingsstörd är rimligen att få information på några få tydliga rader och helt misslyckas tillgodogöra sig den. Håller du med?

USD är av militären knuten till GDP. Det finns ingen som helst koppling mellan GDP och USD, kopplingen är mellan militärmakt och USD. Om du inte fattar - andas, försök igen. Oavsett om du går in på ovanstående definition eller ej. Små barn kan tillgodogöra sig såhär trivial information.

Psykopat ovan begriper uppenbarligen detta, och han tror att 1 Bitcoin är en teknik.
Ja tänk så knäppt att jag tror att Bitcoin är en teknik.
2018-02-13, 05:41
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychophant
Frågan är snarare om du får vägra fiat som betalningsmedel och det får du inte. Därför har fiat genom lagstiftning fått ett värde eftersom aktörer vill sälja varor och tjänster i Sverige.

Det är just det jag sagt miljontals gånger och som retar upp så många människor.

Precis, och därför kan Bitcoin och andra kryptovalutor inte fungera som guld.

Värdet på guld kan också plötsligt gå till noll. Har du tänkt på det? Vem är det som garanterar gulds värde?
BTC kan du trots allt bära runt med i hjärnan och resa världen runt med utan att någon kan upptäcka det, eller stjäla dem från dig, och väger dessutom mycket mindre. Så BTC>AU
Senast redigerad av adolfbubbla 2018-02-13 kl. 05:46.
2018-02-13, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ha! Ha! Du är ju fan helt insnöad. Men jag får gratulera. Har aldrig sett någon nyreggad spy ur sig så mycket skit på sådan kort tid. Det säger en del med tanke på vilket forum vi befinner oss i. Har du över huvud taget något liv?

On.t: 9k när man slår upp korpgluggarna i morgon bitti?

8702 är inte 9k men 300 bättre än när jag kollade senast igår
2018-02-13, 08:49
Medlem
För er som sitter på btc och vilk ta ut dom så rekommenderas wavesdesk.
I skrivande stund finns köpare där för 11 k usd.

Allt är övervärderat på wavesdesk men det går även att ta ut i usd till konto.
2018-02-13, 10:01
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Frågan är snarare om du får vägra fiat som betalningsmedel och det får du inte.

Så du säger att jag inte får sätta upp en webbshop som bara accepterar Bitcoin som betalningsmedel?! Det är olagligt?
Källla på detta?
2018-02-13, 10:57
Medlem
precixs avatar
Nästa fas i raset närmar sig. Ta er till livbåtarna och om ni inte har några, sälj era bitcoins och köp för våg två i tranuliska svängen har precis bekräftats, modulberg syns i tre fjärdedels halvvåglängd och högsta medianläge i superpositionens nod väntas trilla in när som helst och då är det kört.
2018-02-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Värdet på guld kan också plötsligt gå till noll. Har du tänkt på det? Vem är det som garanterar gulds värde?
BTC kan du trots allt bära runt med i hjärnan och resa världen runt med utan att någon kan upptäcka det, eller stjäla dem från dig, och väger dessutom mycket mindre. Så BTC>AU
Guld har funnits i marknaden i tusentals år. I konkurrens med alla andra metaller så är guld överlägset beträffande beständighet över tid. Man kommer alltså alltid att föredra guld framför silver, platinum, palladium för smycken och andra dyra metallföremål som man inte vill ska rosta bort i värde.

Det finns inte heller några nya metaller som kan dyka upp och konkurrera med guld. Det finns ett fixt antal metaller på marknaden som konkurrerar med varandra sedan Scheele och andra svenska kemister kartlade alla metallerna på 1700-talet. Detta eftersom metallerna är grundämnen. Man kan inte utveckla en ny metall som man kan utveckla en ny kryptovaluta. Konkurrenssituationen är alltså inte jämförbar.

En person som säger att guld kan gå mot noll är ungefär lika intelligent som en person som säger att ett tefat ligger i jordens omloppsbana, eller att en fjärt i Stockholm kan utlösa en tornado i tropikerna. Det är bara flum helt enkelt.
Senast redigerad av Psychophant 2018-02-13 kl. 14:49.
2018-02-13, 14:13
Medlem
Rick-Falkvinges avatar
Citat:
Frågan är snarare om du får vägra fiat som betalningsmedel och det får du inte.

Vad bra. Kan du inte berätta det för alla butiker som vägrar ta emot sådana centralbankspengar (kontanter)?
2018-02-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick-Falkvinge
Vad bra. Kan du inte berätta det för alla butiker som vägrar ta emot sådana centralbankspengar (kontanter)?
Det intressanta scenariot att diskutera är vad som skulle hända om ett företag inte tog emot kronor som betalning, endast Bitcoin. Då hade det varit andra bullar.
2018-02-13, 14:47
Medlem
Här har vi ett exempel på hur flyktig teknik är. Unga under 25 överger Facebook.

Facebook har alltså haft en dominant ställning inom sociala medier i vad 10 år? Nu ser Facebook ut att gå samma öde till mötes som sina föregångare (när jag var tonåring använde unga människor Lunarstorm).

Inom IT är livscykeln för en teknik kanske 10 år, om ens det, sedan dyker något nytt upp och konkurrerar ut det gamla. Hur kan någon tro att teknik kan fungera som guld? Idén om digitalt guld är minst sagt motsägelsefullt.

http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/facebook-quit-young-people-social-media-snapchat-instagram-emarketer-a8206486.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in