Citat:
Ursprungligen postat av
Rostere
Dessa partier lever inte i ett vakuum.
Kompromisserna med C resp. V efter valet lär ge en politik som liknar dagens. SD sitter på en betydande mängd röster i OI nu och jag tror att M och S ljuger ikapp för att sno åt sig dessa, då väljarna huvudsakligen kommer från dem.
Om nu alla är så överens om en hårdare linje, varför har inget beslutats än? Det vore busenkelt. Svaret är simpelt: löftena är till största delen lögner och kommer att försvinna efter valet. Lägg speciellt märke till att M och S lovat detta separat, blocken som helhet har inte gett några löften om invandring, och kommer såklart inte att göra det heller.
M har åtminstone 5 pe i sina siffror som är tillfälligt tillbaka från SD, tills de inser att Ms nya linje enbart är ett skämt, t.o.m. en tillbakagång från AKB. "Ulf Kristersson-effekten" kommer att förpassas till samma historiska kategori som "Juholt-effekten", om vi ser det i OI innan eller efter valet beror på hur duperade väljarna är.
Kommer du ihåg Folkpartiets språktester 2002? Vad hände med dem?
Min fetning.
Helt enig. Här är information som jag postade i en annan tråd:
https://www.flashback.org/sp63204622
Inlägget jag gjorde i den andra tråden stödjer vad jag "fetade" i ditt inlägg!
Regeringen presenterar åtgärder mot internationella stöldligor
http://www.regeringen.se/pressmeddel...la-stoldligor/
Från regeringens website:
Citat:
Åtgärderna stärker ansvariga myndigheters förebyggande arbete och de brottsutredande åtgärderna intensifieras.
Hur stärker man ansvariga myndigheters förebyggande arbete och hur intensifierar man de brottsutredande åtgärderna?
Det spelar ingen roll om det handlar om fler patrullerande poliser, fler poliser som kan flyttas upp till utredningsarbete, det hela handlar om en logistik på kanske 4 år innan man ser någon skillnad.
Det luktar fler civilanställda för utredningsarbete (kortare utbildning) för att frigöra redan utbildade poliser.
Det är för mig en gåta att Beredskapspolisen inte återuppsätts! I runda tal 1,500 reservpoliser som kan hjälpa till att städa upp!
Citat:
Polismyndigheten, Tullverket och Kustbevakningen får via ett regeringsuppdrag i uppgift att utöka arbetet mot utförseln av stöldgods. Kustbevakningen får också utökade befogenheter för att kunna ingripa mot stöldligor.
Min fetning.
Från GT:
https://www.expressen.se/gt/ilskan-tullen-far-inte-stoppa-kriminella-ligor-/
Citat:
Men även om Tullverket skulle få befogenhet att ingripa hade det inte gjort någon skillnad om det inte får resurser till det, förklarar Tony Magnusson för SVT.
Återigen, personalförstärkning behövs och det innebär att nya kullar först måste utbildas.
Citat:
Därför ser en utredning över möjligheten att skärpa straffen för organiserade och systematiska stölder samt häleribrott.
Min fetning.
Hur man försöker att vinna valet i Sverige, tomma ord.....inget annat än "valfläskande". Om man hade lovat att höja minimistraffet för inbrott till 5 år, lovat att slopa förtidsfrigivningen (1/3 av straffet), infört ett tilläggsbrott på 7-10 år för varje brott som utförts i en organiserad form, om man hade lovat att sänka straffmyndighetsåldern, slopa LVU hemmen och istället startat upp ungdomsfängelser för telningar under 18 år och man helt slopat åldersrabatten för telningar i 18-21 års ålsern, då hade det varit en annan femma.
Men en typisk utredning med syfte att "se över möjligheten", det är enbart ett osmakligt "valfläskande"!
Citat:
Regeringen vill dock att fler ska avtjäna straff i sina hemländer.
Hur i skall Sossarna lyckas med den bravaden då väldigt många av brottslingarna anlände utan dokument, är att räkna som ej 100% identifierade och därför inte kan utvisas?
Ett spel för gallerierna.
Citat:
Möjligheten till kameraövervakning ska öka
Något att glädjas över
Citat:
Regeringen kommer att ge Polismyndigheten i uppdrag att se över behovet av vilka nya förutsättningar som behövs för kontroller i gränsnära områden
Lyssna på den....."ge polisen i uppdrag"....."att se över behovet"....."vilka nya förutsättningar som behövs".......Blah blah blah.
Det var ett rejält vallöfte, på min ära!
Sossarna är nog jäkligt nöjda över att de har kommit med förslag som kommer att ligga på hyllorna tills efter valet, och efter valet så är det så mycket lättare att bortse från idéer som man brukade under sitt "valfläskande".
Vad landet saknar är en politiker som går till val med absoluta löften och inte en massa "ordbajs" som i slutänden inte betyder något.