2018-02-12, 10:09
Medlem
Hexen666s avatar
Vad i hela helvete håller liberal media på med??? Agerar apologeter och propagandaorgan åt världens värsta kommuniststat?! Det är verkligen illa även för dom
Citera
2018-02-12, 10:17
Medlem
Hexen666s avatar
“Kim Jong Un’s sister is stealing the show at the Winter Olympics”

“The ‘Ivanka Trump of North Korea’ captivates people in the South"

"Kim Yo Jong: N. Korea’s political princess" ????!!!!

“Kim Jong-un’s sister: ‘Sweet but with a tomboy streak'”

"Despite Mike Pence’s sabotage, North Korea’s ‘charm offensive’ appears to be working,"

Citera
2018-02-12, 10:22
Medlem
Många undrar om vi får se någon NK-avhoppare från OS i Pyeongchang.
Knappast troligt med tanke på hur livet ser ut för deltagarna.
Jag tycker dock att det är lite motsägelsefullt eftersom SecundusSilent i tidigare inlägg menar att Nordkoreaner är fria att resa var och hur man vill utan restriktioner.

The team would be monitored everywhere they go and would be keenly aware of the consequences their family back home would face were they to make such a move

He (former NK Police officer) said team members would be under 24-7 surveillance -- unable to go to the bathroom alone and informants would monitor who is talking to whom.
Han said the very nature of North Korean life means everyone is encouraged to look for unusual or suspicious behavior in friends or family and report it. "Not only the leaders but also the rest of the performers will be punished for not reporting suspicious signs of a defector."

Hela artikeln här:
https://edition.cnn.com/2018/02/09/asia/north-korea-olympic-defection-fears-intl/index.html
Citera
2018-02-12, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Vad i hela helvete håller liberal media på med??? Agerar apologeter och propagandaorgan åt världens värsta kommuniststat?! Det är verkligen illa även för dom

Jag tror inte att vi behöver vara så oroliga, i slutändan betyder närvaron av Diktaturens Prinsessa ingenting.
Citera
2018-02-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Jag tror inte att vi behöver vara så oroliga, i slutändan betyder närvaron av Diktaturens Prinsessa ingenting.

Hon är totalt betydelselös i sammanhanget, dessutom har "Skatan"* åkt hem nu, efter förrättat värv, bestående i att överlämna ett brev ifrån "Storebror" till Moon, med innehållet, "Jag önskar ett möte i Pyongyang, och vill förbättra relationen med Sydkorea".

Det borde istället stått i brevet, "Detta är ett rop på hjälp, kom till Pyongyang, så lovar jag ALLT, bara Ni bryter med USA och hjälper oss överleva".

*Skatan = Kim´s lillasyster som skickades till OS. Såg blek - förstämd - rädd och tafatt ut på bilderna.

Lite klent intryck, faktiskt, med tanke på att hon kommer från en sadistisk mördarfamilj,
där man iskallt även har traditionen att ta anhöriga av daga.

"Princessa", jo, hej Du, såg mer ut som Josef Fritzls dotter!
Citera
2018-02-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Önsketänk - drömmar och fanatiskt NK-hat räcker inte!

Och där kom "Returkusken" in igen!

Eko Eko Eko.......

Har Du problem med "Pannloben" eftersom Du slår Dig på pannan i så gott som varje smiley?

Ryggmärgsvätskeprov föreslås, för att utröna om "Pannlobsdemens" föreligger!
Citera
2018-02-12, 11:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Och där kom "Returkusken" in igen!

Eko Eko Eko.......

Har Du problem med "Pannloben" eftersom Du slår Dig på pannan i så gott som varje smiley?

Ryggmärgsvätskeprov föreslås, för att utröna om "Pannlobsdemens" föreligger!
Lyssna här:
  1. Kim kommer aldrig att göra sig av med sina kärnvapen.
  2. A.L.D.R.I.G.
  3. Utgå från det faktumet i dina analyser och ägna dig inte åt något önsketänkande.

De analytiker som försöker modellera verkligheten efter sina egna subjektiva föreställningar och önskedrömmar är inte värda att lyssna på.

Jag hoppas att du förstår att jag inte heller vill att Kim ska ha några kärnvapen, men nu är det så.
Citera
2018-02-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lyssna här:
  1. Kim kommer aldrig att göra sig av med sina kärnvapen.
  2. A.L.D.R.I.G.
  3. Utgå från det faktumet i dina analyser och ägna dig inte åt något önsketänkande.

De analytiker som försöker modellera verkligheten efter sina egna subjektiva föreställningar och önskedrömmar är inte värda att lyssna på.

Jag hoppas att du förstår att jag inte heller vill att Kim ska ha några kärnvapen, men nu är det så.

Kul att vi kan vara eniga om någonting, dvs att Kim inte skall ha kärnvapen!

Tack för det!

Då kan Du iskallt räkna med att det blir en militär insats av något slag, tyvärr.

Lateralt tänk kommer lika ALDRIG, att bli verklighet från världssamfundet, inte i denna fråga i alla fall.
Kravet på att kärnvapnen skall bort är ett faktum och konsenus råder till 100%.
Citera
2018-02-12, 12:27
Medlem
Citat:
Kul att vi kan vara eniga om någonting, dvs att Kim inte skall ha Da!

Tack för det!

Då kan Du iskallt räkna med att det blir en militär insats av något slag, tyvärr.

Lateralt tänk kommer lika ALDRIG, att bli verklighet från världssamfundet, inte i denna fråga i alla fall.

Krig kommer att bli blodigt, mycket. Och ingen kan veta hur det slutar.
Citera
2018-02-12, 12:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Kul att vi kan vara eniga om någonting, dvs att Kim inte skall ha kärnvapen!

Tack för det!

Jag tycker det är snarare du som lider av svår hybris:

Kärnvapnen skall bort från Nordkorea, det är alla utom Nordkorea eniga om, via förhandlingar eller krig

Du är inte och kommer aldrig att vara en del av några förhandlingar eller ens att någon kommer att lyssna på dina argument förutom här i ekokammaren på Flashback. Allt du klarar av är att upprepa Washington Talking Points och jag har redan sagt vad jag tycker om det:

B.O.R.I.N.G!

Och ge fan i att hacka på SecundusSilent. Hen är som hen är och låt hen vara det. För min del ger det mer att lyssna på hen än ert neokonservativa svammel faktiskt.
Citera
2018-02-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Krig kommer att bli blodigt, mycket. Och ingen kan veta hur det slutar.

Tragiskt men sant!

Kim sitter på "Svarte Petter", kliva av och ner, dvs ta sitt förnuft och sin självbevarelsedrift till fånga, eller gå ett långsamt men sakta, och säkert upplösande av nuvarande regim, inifrån till mötes, eller orsaka stora mängder av lidande och död, om ett krig startas.

Valet är helt och hållet hans, då kärnvapen ALDRIG kommer att tolereras i Nordkorea.
Citera
2018-02-12, 13:05
Medlem
Bara jag som blir äcklad över gullandet mellan Syd och Nordkorea som pågår nu under OS? Man hjälper inte Nordkoreas befolkning direkt genom att släppa in Kim Jong Un i värmen. Att de dessutom tävlar gemensamt i en del aktiviteter är helt barockt, så jävla smutsigt och ovärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in