2018-02-11, 22:07
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag förstår inte hur detta kan vara sant...HUR kan NÅGON veta att de satt hos barnen till de slutade andas m.m. o att hanna antagligen fick hjälp av OH. Då måste ju någon pratat med dom i telefon eller varit tillsammans med dom i huset.??1! På annat sätt går detta inte allt förklara...och INGEN ringde till polisen???

Hela händelseförloppet kanske filmades, realcam sas.
Här beskrivs ett tidigare fall: https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/807706-broder-mordade-sin-familj-kan-ha-filmat-allt
Citera
2018-02-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
I juni 2017 hölls möte på juridiska fakulteten i Lund. Där togs upp om OH:s eventuella 3-åriga professorstjänst. Under den punkten stod att diskussion uppstod och att ärendet bordläggs till höstmötet. Det verkar lite som om det rådde en del oenighet i VAT-frågan som han brann för. Kan han ha rört till allt, tänkt att allt är emot honom även fru och barn hemma som hänger omkring och är trötta. Ett frö gror om att han inte kommer att få tjänsten, att allt i grund och botten är frun och barnens fel?

Nu ska vi ta tag i det här med "livskvalitet" och meningen med livet.
Att förlora ett barn är ett helvete. Att förlora två barn är något ofattbart.
Efter det känns det knappast som att livet har någon mening längre.
Man tappar livsglädje, "livskvalitet"
Det är det det handlar om
inte nå'n j-a karriär!
Citera
2018-02-11, 22:11
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Har du fått något svar.....

hmm många väntar på svar.......
Citera
2018-02-11, 22:13
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det handlar inte om huruvida barnen var sjuka, hur mycket eller hur lite de var sjuka. Vad vi vet var barnen tillräckligt friska för att kunna lämnas ensamma hemma. De låg inte fjättrade vid sina sängar med dropp på ett sjukhus. De låg inte heller på hospice. Dessa mord kan aldrig klassas som barmhärtighetsmord, då är man farligt nära totalhaveri.

Instämmer till fullo!
Hur kunde föräldrarna vara säkra på att denna än så länge väldigt oklara sjukdom inte i framtiden kan få sin behandlingen eller bot? Likt insulinet för diabetiker?

OH var ju blivande proffersor för sjutton - han om någon borde vara klar över att utveckling och forskning går framåt med rasande fart. Mänskligheten vet betydligt mycket mer om sjukdomar idag än igår. Inte är man bombsäker på sin 14-årings negativa sjukdomsutveckling - i vart fall inte för en så omstridd och inte skolmedicinskt ännu klarlagd sjukdom som "ME". Åka till Tyskland är inget stort steg - men varför inte leta i USA, eller Latinamerika, Asien?
Han var ju van att resa och träffa folk.

Dessutom - en person som OH torde ha suktat enormt efter sin efterlängtade proffesorstitel. Det är lite som att gå imål för en person med OHs bakgrund. Den var nu alldeles runt hörnet.
Han borde inte valt att göra detta just innan han fick den. Han har ägnat en stor del av sitt liv åt detta - klart han ville ha proffersorstiteln, antagligen dö som proffesor. Inte söker man den för att suicidera när man nästan kan känna den.

Det stämmer helt enkelt inte. Kan HB varit avundsjuk på OH för hans kommande titel. Var de jämbördiga studiekamrater från början, men hon halkade efter?
Att mörda barnen och suicidera under jullovet är helt enkelt fel tid, i vart fall för OH.
Påståendet att de bestämt detta för länge sedan rimmar illa med att han ansträngde sig för att söka professuren.
Citera
2018-02-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanah
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Innan jag lägger ner den här tråden (för vi kommer nog inte längre) så vill jag
bara lägga ut en text igen, och sen skiter jag i det här.
Jag har fått tillräcklig info i form av PM, media, ett gött gäng här i tråden,och polis så nu
har jag hela bilden klar för MEJ.
Därför skall jag inte plåga er andra med en annan syn på detta nått mer.
Jag räknar kallt med att samma gäng kommer förkasta denna text med nått smart.
Skit samma, här kommer den, och ta den för vad den är.

Kortfattat:

Oskar och Hanna tog gemensamt beslutet att avsluta allas lidande. Det togs för länge sedan. Döttrarna var självklart inte medvetna om detta.

Med tanke på allas tillstånd fanns det mycket tunga mediciner tillgängliga. Oskar hade dessutom hamstrat propavan och Imovane som han lyckats få utskrivet då han påstått att han hade sömnsvårigheter.

Cocktails gjordes till de båda barnen så att de smärtfritt och ovetandes fick somna in (nej, man stryper inte eller knivmördar de man älskar som många tror här).

Föräldrarna övervakade barnen tills de säkert visste att deras hjärtan slutat slå.

Därefter tog mamman sin cocktail och pappan väntade in hennes sista andetag. (Förmodligen hjälpte han henne att dö)

De hade kommit överens om att pappan, som var i bäst fysisk och psykisk form — skulle vänta till sist. När han slutligen var alldeles ensam kvar i huset tog han en ordentlig överdos med tabletter och därefter hängde han sig. Detta för att han skulle minimera risken att överleva om någon plötsligt skulle komma in och hitta honom.

Föräldrarna spelade in en film där de förklarade varför de tillsammans valt att avsluta sina och barnens liv. Döttrarnas smärtor och symptom skulle förvärras och ett sådant liv, förtjänar ingen att genomlida i väntan på sin död. Det är inte värdigt. I deras ögon var alltså detta en slags kärleksförklaring. De ville inte se sina barn lida mer i väntan på en långsam död.
Så det blev dödshjälp.

Jag tror det var Hannas idé från början och att hon nu bestämt sig för att dö tillsammans med barnen. Pappan drogs med i tankegångarna då han inte heller orkade se sina barn lida, liksom hustrun. Det blev helt enkelt ” allt eller inget ”.

NEJ !! Jag tycker INTE att det är rätt att ta livet av sina barn.
NEJ !! Jag tycker INTE att föräldrarna valde rätt beslut.
Däremot förstår jag VARFÖR dom fattade detta beslut, även om jag ALDRIG skulle fatta samma beslut själv.

Over and out!
… [ Visa mindr

Jag kopierade in Avd.9 inlägg ovan som är den version jag tror på. Det är nog viktigt att det kommer upp igen nu när det återigen börjar komma upp en massa inlägg som ger vikt åt grundlösa spekulationer som att ex. döttrarna inte ens var sjuka.

Jag har själv fått pm som är mer detaljerat än inlägget ovan. Skribenten bad mig lova att inte berätta men en sak jag fick reda på var att mot slutet av terminen klarade äldsta flickan inte ens av undervisningen, och fick ta massor av pauser samt fick undervisningen kortas ner.

Men fortsätt ni med era påståenden om att flickorna inte var sjuka...

Tack. Jag förstår. Många här inne som inte varit i det mörkaste o djupaste mörker. Jag tror inte ni i er vildaste fantasi förstår vilket mörker...o då menar jag inte alla här inne utan dom naiva som aldrig kommer fatta.
Citera
2018-02-11, 22:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
inte nå'n j-a karriär!

De förlorade inga barn - de mördade sina barn.
Om du bara visste hur viktiga akademiska meriter och en proffesorstitel är för vissa. De går bildligt talat över lik, intergrerar, sätter dit sin bäste vän och går bakom ryggen på sin bror. Det är hur stort som helst och knivarna de vassaste som finns i den akademiska världen.
Citera
2018-02-11, 22:17
Medlem
Citat:
I juni 2017 hölls möte på juridiska fakulteten i Lund. Där togs upp om OH:s eventuella 3-åriga professorstjänst. Under den punkten stod att diskussion uppstod och att ärendet bordläggs till höstmötet. Det verkar lite som om det rådde en del oenighet i VAT-frågan som han brann för. Kan han ha rört till allt, tänkt att allt är emot honom även fru och barn hemma som hänger omkring och är trötta. Ett frö gror om att han inte kommer att få tjänsten, att allt i grund och botten är frun och barnens fel?

Det var väl tjänsten i Uppsala?
Citera
2018-02-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om du bara visste hur viktiga akademiska meriter och en proffesorstitel är för vissa. De går bildligt talat över lik, intergrerar, sätter dit sin bäste vän och går bakom ryggen på sin bror. Det är hur stort som helst och knivarna de vassaste som finns i den akademiska världen.
Men om man tar livet av sig själv tjänar man inget på att mörda sina barn. Svårt att bli professor när man är död.
Citera
2018-02-11, 22:22
Medlem
Citat:
Jag råkar vara akademiker. Jag råkar ha sett det mesta efter dryga 40 år som sådan.
Jag råkar veta att även akademiker kan älska sina barn.
Vad jag inte väntat mig trots viss livserfarenhet är ett så totalt infantilt svar som ditt, av just dig.
Senast redigerad av tantigheter 2018-02-11 kl. 22:26.
Citera
2018-02-11, 22:24
Medlem
Citat:
Instämmer till fullo!
Hur kunde föräldrarna vara säkra på att denna än så länge väldigt oklara sjukdom inte i framtiden kan få sin behandlingen eller bot? Likt insulinet för diabetiker?

OH var ju blivande proffersor för sjutton - han om någon borde vara klar över att utveckling och forskning går framåt med rasande fart. Mänskligheten vet betydligt mycket mer om sjukdomar idag än igår. Inte är man bombsäker på sin 14-årings negativa sjukdomsutveckling - i vart fall inte för en så omstridd och inte skolmedicinskt ännu klarlagd sjukdom som "ME". Åka till Tyskland är inget stort steg - men varför inte leta i USA, eller Latinamerika, Asien?
Han var ju van att resa och träffa folk.

Dessutom - en person som OH torde ha suktat enormt efter sin efterlängtade proffesorstitel. Det är lite som att gå imål för en person med OHs bakgrund. Den var nu alldeles runt hörnet.
Han borde inte valt att göra detta just innan han fick den. Han har ägnat en stor del av sitt liv åt detta - klart han ville ha proffersorstiteln, antagligen dö som proffesor. Inte söker man den för att suicidera när man nästan kan känna den.

Det stämmer helt enkelt inte. Kan HB varit avundsjuk på OH för hans kommande titel. Var de jämbördiga studiekamrater från början, men hon halkade efter?
Att mörda barnen och suicidera under jullovet är helt enkelt fel tid, i vart fall för OH.
Påståendet att de bestämt detta för länge sedan rimmar illa med att han ansträngde sig för att söka professuren.

Varken du eller någon annan här VET vilken diagnos barnen hade, då blir det ju snarast oklokt att utgå från en specifik sjukdomsdiagnos.
Citera
2018-02-11, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av My49
Tack. Jag förstår. Många här inne som inte varit i det mörkaste o djupaste mörker. Jag tror inte ni i er vildaste fantasi förstår vilket mörker...o då menar jag inte alla här inne utan dom naiva som aldrig kommer fatta.

Det finns nog ingen här inne som varit så djupt ner så att de mördat sina barn så i det perspektivet är vi nog alla naiva, tack och lov.
Citera
2018-02-11, 22:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
inte nå'n j-a karriär!

Citat:
Jag råkaar vara akademiker. Jag råkar ha sett det mesta efter dryga 40 år som sådan.
Jag råkar veta att även akademiker kan älska sina barn.
Vad jag inte väntat mig trots viss livserfarenhet är ett så totalt infantilt svar som ditt, av just dig.

Ditt inlägg handlade om att det är ett helvete och ofattbart att förlora ett respektive två barn.
OH hade inte förlorat sina barn, de levde väntade på hemundervisning på vårterminen med start 9/1 och hade varit i affären med pappa i yngsta dotterns fall.

Jämnställ inte döttrarnas "kroniska trötthet" som skolan beskrev det - som att dessa barn är förlorade för en förälder. Så är det naturligtvis inte!

När det gällde hans proffersorstitell tror jag att han verkligen hade bespetsat sig på den. Att då ta sig själv av daga, föregått av mord på barnen, när den är på väg är en märkligt vald tidpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in