Citat:
Ursprungligen postat av
goldcashier
Jo. Men handlar du i blindo?
Du säger att det viktiga inte är att ha rätt utan att tjäna pengar, det är liksom ett axiom men om man inte har en tro så kan man med ditt tänkesätt inte heller ha fel.
Så självklart är det viktigt att ha rätt om börsen, sin tro och agera rätt.
Jag kan sitta här och säga att guldet kommer rasa till 500 dollar ounce. Högst troligt är det så att guldet någon gång i framtiden kommer att stå i 500 dollar per ounce.
Är det något man spekulerar i nu? Kanske, men inte jag. Pengarna kan placeras mycket bättre för mycket bättre avkastning.
Ta Telia t ex. Jag kan faktiskt säga här och nu att telia kommer att stå i 200 kronor per aktie i framtiden.
Om 30 år står den kanske i 200 kronor. Men hur tjänar jag på aktien om den harvar kring 40 kronor i 20 års tid (exkluderat utdelningar)?
"
Man brukar säga att kyrkogården på Wall Street är full av analytiker som hade rätt, men med usel tajming. De som i dag är negativt inställda kan fortfarande få rätt, men det finns ingen vits att ha rätt om man inte kan tjäna pengar på det".
https://www.borstjanaren.se/borst/borstArticleDetails/article_id/8259
Så nej. Jag tror ingenting. Men sen handlar jag bara utifrån teknisk analys när det kommer till spekulation på kort sikt.