Citat:
Hej!
Jag undrar vilka det är som hatar dem med ME, här?
Jag har inte läst något sånt.. däremot om dessa barn som blev mördade hade denna diagnosen eller inte, men det vet vi ju inte? Att de fick ett intyg från läkare att de inte orkade med skolan är inte det samma som en diagnos, typ ME. Däremot tycker jag att det är tragiskt att vissa här tycks tycka att detta är ett barmhärtighetsmord, vem bestämmer vad som är livskvalitet? Detta är ett obehagligt tankesätt hos några här, tyvärr förstår de inte ens hur obehagligt det är att tycka att det kan finnas vissa förmildrande skäl att avliva människor med sjukdomar som medför försämrad livskvalitet, som nazisterna gjorde med både fysiskt och psykiskt handikappade. Fruktansvärt! Detta är ett hemskt mord på oskyldiga barn, finns oerhört många barn där ute med värre handikapp som inte blir avlivade av sina föräldrar, tur nog. Tycker man barmhärtighetsmord om detta är man definitiv ute på hal is!
Jag undrar vilka det är som hatar dem med ME, här?
Jag har inte läst något sånt.. däremot om dessa barn som blev mördade hade denna diagnosen eller inte, men det vet vi ju inte? Att de fick ett intyg från läkare att de inte orkade med skolan är inte det samma som en diagnos, typ ME. Däremot tycker jag att det är tragiskt att vissa här tycks tycka att detta är ett barmhärtighetsmord, vem bestämmer vad som är livskvalitet? Detta är ett obehagligt tankesätt hos några här, tyvärr förstår de inte ens hur obehagligt det är att tycka att det kan finnas vissa förmildrande skäl att avliva människor med sjukdomar som medför försämrad livskvalitet, som nazisterna gjorde med både fysiskt och psykiskt handikappade. Fruktansvärt! Detta är ett hemskt mord på oskyldiga barn, finns oerhört många barn där ute med värre handikapp som inte blir avlivade av sina föräldrar, tur nog. Tycker man barmhärtighetsmord om detta är man definitiv ute på hal is!
Det finns några som skriver extremt nedlåtande både om dom som har fått diagnosen och om patientföreningarna eftersom dessa skribenter är säkra på att sjukdomen inte existerar. Baserat på vad föräldrarna har skrivit/sagt så kan man tänka att deras motiv handlade om barmhärtighet. Om detta får var och en ha vilken åsikt man vill. Det är lätt att stå vid sidan av och avgöra vad föräldrarna borde ha gjort. Men när man själv hamnar i samma läge är det inte säkert att valet skulle bli det samma som från läktaren. Det föds till exempel allt färre barn med Downs syndrom i världen (även Sverige) sedan man lärde sig se kromosomavvikelsen på ett fostervattenprov. Så det finns rätt många som tar livskvaliteten i beaktande, jag säger inte att det är rätt, det bara är så. Nu likställer jag naturligtvis inte abort med mord, det gör bara vissa extremister. Men motivet för handlingarna kan vara samma. Att dra in nazismen i debatten visar att man kanske inte riktigt har klart för sig vilket motiv dom hade för sina illdåd. Dom gjorde ingenting av barmhärtighet, deras syfte var att förädla den ariska rasen. Dom gjorde det av rashygieniska skäl och för att dom föraktade vissa människor. Det har ingen som helst koppling till Bjärredfallet och är med all sannolikhet långt, långt utanför ämnet.
Senast redigerad av N.Armstark 2018-02-11 kl. 07:52.
Senast redigerad av N.Armstark 2018-02-11 kl. 07:52.