Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Läsvärt om en mamma som lurat hela omgivningen, inklusive sjukvården, att hennes barn var svårt sjukt. Här var det dock dottern som överlevde.
https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/mamman-dee-dees-livslogn-innan-hon-hittades-mordad-/
Ja, men hon var ju också vuxen. Synd att flickorna i Bjärred inte kunde få samma "upprättelse".
Jag tror fortfarande mest på en incesthistoria där sjukdomarna, liksom i ditt exempel, bara är ett påhitt. Den tron har inte minskat av de senaste resonemangen här i tråden.
Rektorn sa att barnen, innan hemundervisningen blev aktuell, var "sjuka med jämna mellanrum". Månne dessa sjukdomstillfällen överensstämde med de dagar Oskar arbetade hemma? Sådana samband vore värda att kontrollera, tycker jag.
Om nu myndigheterna hotade med att utreda flickornas "sjukdom" ordentligt efter årsskiftet, kan man tänka att någon form av panik utbröt. Långa psykologsamtal skulle kunna avslöja både det ena och det andra, samtidigt som de rent somatiska aspekterna skulle vederläggas.
En uppenbar fixering vid döttrarna hade han varje fall. Om inte bara genom att vara drivande när det gäller hemundervisningen, så visar den snabbt hopkokade momstexten också på detta - enligt mig.