2018-02-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Sakta i backarna! Även om "experterna" har svängt så är det påtagligt att de nu istället ska ta över det intellektuella territoriet från de som förutsåg den här samhällsutvecklingen. Nu börjar man att beskriva kritikerna som samhällsdestabiliserande aktörer från främmande makt istället för som "rasister". Alla som pekar på "experternas" tillkortakommanden kommer från och med i år anses vara aktörer som ska krossa svensk demokrati. Ansvarsutkrävandet har istället blivit ett hot som vi måste förenas emot för att "hålla ihop landet". Att ifrågasätta kriminologerna eller andra "experters" vandel är det samma som att uppvisa samhällsomstörtande attityder.
Det ligger mycket i det du skriver. Jag förutsåg redan runt valet 2014 att de etablerade partierna och deras språkrör skulle börja med, enkelt uttryckt, "ställa hårdare krav för att förhindra bruna krafter". S&M och deras posse i politik och media tar nu över SD:s politik så smått, och det verkar som att taktiken är att beskylla dessa för köpta av ryssarna. Vi får se hur det sagoberättandet slutar.

Dessutom har man nu börjat med narrativet att "vi har inte tagit integrationen på allvar", "vi har varit naiva" och dylikt, där man menar att "vi" är svenskarna i allmänhet som inte har varit snälla mot immigranterna, och politikerna är nu hjältarna som rider in på regnbågsfärgade springare för att styra upp det hela.
Citera
2018-02-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Vinden börjar vända och då börjar även vindflöjlar som Sarnecki ändra åsikt, en typisk förrädare som vill slicka makten medhårs. Det är alla dessa dårar som skapat dagens situation, något som aldrig ska förglömmas.

Låt mig föreslå att på hans gravsten ska stå ...Här ligger ett gravat Svin.
Citera
2018-02-10, 18:29
Medlem
Autismpowers avatar
Den här äckliga handgnidaren var väl den som tryckte på att BRÅ inte ska föra statistik över gärningsmännens ursprung? Vad spelar det ens för jävla roll om man börjar föra statistik nu, alla vet redan ändå, det som behövs är handlingskraft från politikernas sida att göra Sverige svenskt igen. Sverige kan bara finnas tack vare folket som den här miljön har skapat.

Hatar att det inte finns mycket till sammanhållning längre, bara splittring. Det blir vår prövning. Alla bär ett ansvar men många trygghetsknarkare vill inte veta av det, de flesta tänker bara kortsiktigt. Själv så försöker jag få så många jag kan att vakna, och uppmanar dem att göra som jag. Vill man inte detta göra den uppoffringen så är man en egoist som inte förtjänar någon respekt trots att man vet vad som sker med samhället.

Jag har lyckats få kollegor på jobbet att skandera "ut med packet" inför hela företaget i lunchrummet det är inte så jävla svårt och då är jag en av de anställda som är mest tystlåtna och reserverade i allmänhet! Jag är öppen om att jag är nationalist och alla vet att jag ska rösta NMR i höst. Har faktiskt inte mött några motsättningar där.

Jag har förlorat en del vänner men i retrospekt tycker jag inte att det varit några bra vänner ändå, därför att de är oärliga människor eller bryr sig för mycket om vad andra tycker om dem, ingen ryggrad alls. Jag må vara osäker kring mycket i livet, och det är jag men att kunna skilja rätt från fel och försöka ta det ansvar som krävs det står jag fast vid, jag skulle skämmas om jag inte försöker göra vad jag kan och bara folk som bryr sig på riktigt står fast vid samma sak! De fega kommer med epitet för att skrämma en så att de själva slipper påminnas om vilka dåliga människor de är, men alla jag känner som hållit på sådär har märkt att det inte fungerar längre så nu har de slutat. Efter att de slutade skrika rasist kom istället ett bönande om att jag skulle sluta "respekterar du inte dina vänner?", snacka om att visa vilket fegt kräk man är, klart jag inte respekterar sådant beteende! Den jag tänker på främst i det här fallet vet alltså att det inte är mig det är fel på utan att han själv bara vill slippa påminnas om verkligheten och försöker skrämma mig att hålla tyst för att hans agerande visar att han tycker det är viktigare att tysta ner sanningen än att respektera att man uttrycker förtvivlan av att polisen inte kan utreda våldtäkt av barn längre. De blir kränkta av att man inte är en lika falsk människa som de själva.

Många bara viker sig för mig nu för de är den sortens människor som inte har någon egen drivkraft eller vågar stå emot motsättningar de är bara följare. Lyckats väcka fler och fler men vet inte om jag fått så många att gå så hårt på människor som jag men jag vill skapa ett klimat på jobbet där folk vågar vara öppna genom att jag sätter exemplet, eftersom ingen annan lär göra det så måste jag göra det! På sikt ska vi organisera oss bättre. Jag tycker alla bör resonera utifrån ansvarstagande för vår framtid. Istället för vissa man känner som pratar om att fly från Sverige, ryggradslösa egoister som inte förtjänar att bli respekterade.
Citera
2018-02-10, 18:30
Medlem
Jag brukar inte näthata men den där jäveln borde skjutas. Han har stått i åratal och sagt att det inte är någon fara och helt plötsligt så vänder han kappan efter vinden.

Det hade varit extremt intressant att få en förklaring från honom gällande sina tidigare påståenden men jag tvivlar ju starkt att någon av våra etablerade tidningar vågar göra sin journalistiska plikt och faktiskt ställa kritiska frågor.
Citera
2018-02-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Har god lust att ge Jerzy Sarnecki och Henrik Schyffert och Magnus Betner en varsin smäll på käften. De två senare är två sinnesslöa idioter. Jerzy är professionell lögnare.
De två senare lär ju fortsätta med sina lögner. HS tjänar ju jättemycket på hans show som handlar om att invandringen är bra å allt är ok i Sverige
Citera
2018-02-10, 18:34
Medlem
okok1s avatar
Jag ser inte problemet i att kriminella skjuter ihjäl varandra. De väljer självmant att gå med i dessa miljöer och de vet riskerna. Är det något att bry sig om? Om det är 5 av dem som dör varje år eller 500 tycker jag är en marginell företeelse.
Citera
2018-02-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Den här äckliga handgnidaren var väl den som tryckte på att BRÅ inte ska föra statistik över gärningsmännens ursprung? Vad spelar det ens för jävla roll om man börjar föra statistik nu, alla vet redan ändå, det som behövs är handlingskraft från politikernas sida att göra Sverige svenskt igen. Sverige kan bara finnas tack vare folket som den här miljön har skapat.

Hatar att det inte finns mycket till sammanhållning längre, bara splittring. Det blir vår prövning. Alla bär ett ansvar men många trygghetsknarkare vill inte veta av det, de flesta tänker bara kortsiktigt. Själv så försöker jag få så många jag kan att vakna, och uppmanar dem att göra som jag. Vill man inte detta göra den uppoffringen så är man en egoist som inte förtjänar någon respekt trots att man vet vad som sker med samhället.

Jag har lyckats få kollegor på jobbet att skandera "ut med packet" inför hela företaget i lunchrummet det är inte så jävla svårt och då är jag en av de anställda som är mest tystlåtna och reserverade i allmänhet! Jag är öppen om att jag är nationalist och alla vet att jag ska rösta NMR i höst. Har faktiskt inte mött några motsättningar där.

Jag har förlorat en del vänner men i retrospekt tycker jag inte att det varit några bra vänner ändå, därför att de är oärliga människor eller bryr sig för mycket om vad andra tycker om dem, ingen ryggrad alls. Jag må vara osäker kring mycket i livet, och det är jag men att kunna skilja rätt från fel och försöka ta det ansvar som krävs det står jag fast vid, jag skulle skämmas om jag inte försöker göra vad jag kan och bara folk som bryr sig på riktigt står fast vid samma sak! De fega kommer med epitet för att skrämma en så att de själva slipper påminnas om vilka dåliga människor de är, men alla jag känner som hållit på sådär har märkt att det inte fungerar längre så nu har de slutat. Efter att de slutade skrika rasist kom istället ett bönande om att jag skulle sluta "respekterar du inte dina vänner?", snacka om att visa vilket fegt kräk man är, klart jag inte respekterar sådant beteende! Den jag tänker på främst i det här fallet vet alltså att det inte är mig det är fel på utan att han själv bara vill slippa påminnas om verkligheten och försöker skrämma mig att hålla tyst för att hans agerande visar att han tycker det är viktigare att tysta ner sanningen än att respektera att man uttrycker förtvivlan av att polisen inte kan utreda våldtäkt av barn längre. De blir kränkta av att man inte är en lika falsk människa som de själva.

Många bara viker sig för mig nu för de är den sortens människor som inte har någon egen drivkraft eller vågar stå emot motsättningar de är bara följare. Lyckats väcka fler och fler men vet inte om jag fått så många att gå så hårt på människor som jag men jag vill skapa ett klimat på jobbet där folk vågar vara öppna genom att jag sätter exemplet, eftersom ingen annan lär göra det så måste jag göra det! På sikt ska vi organisera oss bättre. Jag tycker alla bör resonera utifrån ansvarstagande för vår framtid. Istället för vissa man känner som pratar om att fly från Sverige, ryggradslösa egoister som inte förtjänar att bli respekterade.

Jag förstår att Du kan sova gott om natten....du är sann mot Dig själv...och vågar se verkligheten som den är . Du har tåga! Jag är nästan den puppa jag är ...snart kan jag också flyga. Slippa dom skuldkänslor som det innebär att vara falsk mot det som är rätt och fel.
Citera
2018-02-10, 18:39
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Vinden börjar vända och då börjar även vindflöjlar som Sarnecki ändra åsikt, en typisk förrädare som vill slicka makten medhårs. Det är alla dessa dårar som skapat dagens situation, något som aldrig ska förglömmas.

Jerzy Sarnecki ska ställas inför riksrätt och dömas till döden för högförräderi. Det ska svida att komma hit som kommunistisk flykting och svika värdlandet Sverige.
Citera
2018-02-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Professorn har rätt i att Sverige står inför en fucking utmaning men folk härinne bara skämtar bort det.

En stor del av Sveriges befolkning har fattat att vi stått inför en utmaning länge.
Att Jerzy verkar fatta detta först nu gör honom inte till ett helgon direkt...
Citera
2018-02-10, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag ser inte problemet i att kriminella skjuter ihjäl varandra. De väljer självmant att gå med i dessa miljöer och de vet riskerna. Är det något att bry sig om? Om det är 5 av dem som dör varje år eller 500 tycker jag är en marginell företeelse.

Det är förstås ingen förlust. Som du säger, det är ju lika bra. Problemet är om de förenas i en maffia som används utåt mot oss andra.
Citera
2018-02-10, 18:44
Medlem
CoopColas avatar
Han är ju inte ensam om att ha "ändrat sig". Till och med häxan Melin på aftonbladet har gjort det i nån krönika. Nu kommer det komma "ändringar" på löpande band med lite mellanrum. Var så säkra på det!

Pk är tydligen inte det häftigaste som finns längre, en vidrig epok börjar se sitt slut!
Citera
2018-02-10, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
En stor del av Sveriges befolkning har fattat att vi stått inför en utmaning länge.
Att Jerzy verkar fatta detta först nu gör honom inte till ett helgon direkt...

Helvete vad det där ordet har spridit sig, likt elak cancer. Är du medveten om att det låter fördjävligt? Hela företagsledningen på mitt jobb uttrycker sig precis likadant. Man blir ju bara förbannad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in