Citat:
Ursprungligen postat av
kindness
Pianolärarinnan pratade ju om att OH sett så sliten ut? Om de skulle skiljas så har de skickat in papper till en myndighet. Vilken? Är det en offentlig handling? Så det kanske går att ta reda på. Skulle förklara en del.
Ur Elisabeth Höglunds blogg: ”När jag frågar min källa om hon hade gjort några andra iakttagelser hos föräldrarna svarar hon att hon hade lagt märke till att pappan i början av 2017 hade förändrats. Det hade tidigare alltid varit han som körde dottern till pianolektionerna men under tre månader i slutet av 2016 och början av* 2017 var det istället mamman som körde dottern till pianolektionerna.
När pappan kom tillbaka efter tre månader
(alltså ca mars-april/min not) hade han förändrats, berättar ”pianolärarinnan”. Han, som redan tidigare varit smal, hade gått ner ytterligare minst 8-9 kg i vikt. Hans huvud var nu helt kalt och han ”var svart under ögonen”, berättar hon. Hon trodde att han hade drabbats av någon sjukdom, kanske cancer, men hon ville* inte fråga honom om detta. Det var i alla fall efter detta som den stora förändringen hos familjen började.”
Och nu har vi sett att skilsmässan gått igenom den 1 februari 2018. Räknat 6 mån tillbaka så är vi i augusti 2017 då ansökan om skilsmässa skickats in. Därefter 6 mån betänketid när man har barn. Det kan betyda att det har varit problem i äktenskapet. Kanske Hanna vantrivdes i Bjärred?