2018-02-10, 01:55
Medlem
Autobahn76s avatar
Gärna med hävstång men utan urholkningseffekt då jag vill ligga inne ett tag.
Är det warranter eller liknande som är det bästa alternativet för detta? Och i så fall var hittar jag sådana med hög omsättning? Jag är lekman när det kommer till detta. Dock medveten om riskerna med hävstången.
Citera
2018-02-10, 05:33
Medlem
Autobahn76s avatar
S & P 500 och DJI syftade jag på, glömde nämnas.
Citera
2018-02-10, 09:26
Bannlyst
Bull och bear utan urholkningseffekt och så nämner du warranter? Du måste skämta.

Köp stora bolag med stor insats. Alla dessa nya kortlivade produkter är inte hållbara. Ett snedsteg så är depån helt utraderad. Jag funderar på att gå in med omkring 400.000 men vet inte riktigt i vad.

Bull är det som gäller. När räntan stiger kommer börsen att stiga tillsammans. Alla har fel uppfattning om att räntehöjning kommer leda till nedgång och att vi har stigit på låga räntor. Totalt fel.

Börsen ska upp, kanske även dubbleras.
Citera
2018-02-10, 14:13
Medlem
CardinalSins avatar
Minifutures har väl ingen direkt urholkningseffekt? Ta en titt på den typen av papper.
Citera
2018-02-10, 18:48
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Gärna med hävstång men utan urholkningseffekt då jag vill ligga inne ett tag.
Är det warranter eller liknande som är det bästa alternativet för detta? Och i så fall var hittar jag sådana med hög omsättning? Jag är lekman när det kommer till detta. Dock medveten om riskerna med hävstången.

Bull/bear certifikat kallade ETF med hävstång har en urholkningseffekt. Välj en mini.
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/avanza-markets/handla-mini-futures.html?name=&underlyingInstruments=18897&sor tField=TOTAL_VALUE_TRADED&sortOrder=DESCENDING

Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Bull och bear utan urholkningseffekt och så nämner du warranter? Du måste skämta.

Köp stora bolag med stor insats. Alla dessa nya kortlivade produkter är inte hållbara. Ett snedsteg så är depån helt utraderad. Jag funderar på att gå in med omkring 400.000 men vet inte riktigt i vad.

Bull är det som gäller. När räntan stiger kommer börsen att stiga tillsammans. Alla har fel uppfattning om att räntehöjning kommer leda till nedgång och att vi har stigit på låga räntor. Totalt fel.

Börsen ska upp, kanske även dubbleras.

Det handlar inte om att ha rätt på börsen. Det handlar om att tjäna pengar.
Nej, hela depån blir inte utraderad av ett snedsteg. Man måste hålla koll på risken.

Citat:
Ursprungligen postat av CardinalSin
Minifutures har väl ingen direkt urholkningseffekt? Ta en titt på den typen av papper.

Nope. Så minisar är helt ok. Gäller bara att välja vilken man vill ha sett till stopplossen.
Citera
2018-02-11, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE

Det handlar inte om att ha rätt på börsen. Det handlar om att tjäna pengar.
Nej, hela depån blir inte utraderad av ett snedsteg. Man måste hålla koll på risken.
Nej. Men handlar du utan tro?

Man har en tro som man följer. Om man inte har nån tro så handlar man in blindo.
Citera
2018-02-11, 10:52
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Bull/bear certifikat kallade ETF med hävstång har en urholkningseffekt. Välj en mini.
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/avanza-markets/handla-mini-futures.html?name=&underlyingInstruments=18897&sor tField=TOTAL_VALUE_TRADED&sortOrder=DESCENDING

Tackar!
Citera
2018-02-11, 12:43
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Tackar!

En liten varning dock.
Detta är produkter med fruktansvärd hävstång.
Investera bara den summa pengar du är beredd på att förlora. Du förlorar i stort sett det kapitalet du köpt för minisen när den blir knockad.

Jag gillar minisar då det ger mig tillgång till råvaror, valutapar osv i en ISK. Plus att jag kan aldrig förlora mer än jag har satt in.

Och som vanligt max 2% risk av ditt kapital.

Lycka till.
Citera
2018-02-11, 12:55
Medlem
VemBudars avatar
Citat:
En liten varning dock.
Detta är produkter med fruktansvärd hävstång.
Investera bara den summa pengar du är beredd på att förlora. Du förlorar i stort sett det kapitalet du köpt för minisen när den blir knockad.

Jag gillar minisar då det ger mig tillgång till råvaror, valutapar osv i en ISK. Plus att jag kan aldrig förlora mer än jag har satt in.

Och som vanligt max 2% risk av ditt kapital.

Lycka till.

Man betalar ju rätt hög avgift för en minifuture i de fall då håvstången är hög åtminstone.

Finns det inget bättre alternativ att hålla grejer på lite längre sikt? Vill själv ha exponering mot andra valutor än SEK i ett isk.
Citera
2018-02-11, 12:56
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Nej. Men handlar du utan tro?

Man har en tro som man följer. Om man inte har nån tro så handlar man in blindo.

Vadå nej? Handlar inte du på börsen för att öka ditt kapital?
Citera
2018-02-11, 13:10
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemBudar
Man betalar ju rätt hög avgift för en minifuture i de fall då håvstången är hög åtminstone.
Ja du menar spreaden. Glömde jag. Det är korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av VemBudar
Finns det inget bättre alternativ att hålla grejer på lite längre sikt? Vill själv ha exponering mot andra valutor än SEK i ett isk.

Inte vad jag vet.
Citera
2018-02-11, 13:16
Medlem
VemBudars avatar
Citat:
Ja du menar spreaden. Glömde jag. Det är korrekt.

Inte vad jag vet.

Nja, menade den och sen en daglig avgift på 0,0x% oftast väl? Beroende på hävstången. Skulle kunna vara att den finns endast när man går kort, som ett svar på att man måste betala ränta vid blankning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in