Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
"Så hur skall vi hitta Lotta Isbergs arbete?"
Jag tror inte LI har någon examen. Hon och JM var Boendestödjare på kommunen och för det jobbet krävs inte att vara utbildad socionom.
Jag har LYSSNAT på klippet då LI telefonintervjuas. Låter precis som JM med lite förställd röst...
Men nu blir jag ställd.
ÄR inte Lotta Isberg socionom? Tvivlar inte på det du skriver och det skulle kunna sägas styrkas av att jag inte hittade något av "vår" Lotta när jag dammsög DiVA efter artiklar och uppsatser. Visserligen finns det en Lotta med samma, nuvarande, efternamn, men den kvinnan ägnar sig åt bl a algblomning, inget relaterat till socialt arbete. Hoppas att hon slipper obehag av vad "vår" Lotta har ställt till med.
För om inte vår Lotta är socionom och därigenom vet hur t ex vårdnadsutredningar ställs upp och utförs enligt formalia, då förstår jag inte hur det gick till när Lotta tvingade Johanna Möller att låta bli flyktingpojkarna och istället ägna sig åt pappersarbete som t ex just att skriva utredningar.
Jag har trott att Lotta och Johanna var jämbördiga, åtminstone utbildningsmässigt, men nu blir det jättekonstigt för mig. Detta innebär att Lotta ju inte har kunnat hjälpa Johanna att justera, frisera, korrigera etc de "utredningar" som Johanna satt och plitade på.
Så hur gick det då till?!
Varför tog Johanna Möller order från Lotta Isberg, en person som visserligen på pappret var jämbördig i bolaget (båda stod som
företagsledare), men som inte var behörig att upprätta t ex vårdnadsutredningar? Kände Johanna sig tvungen? För att Lotta hade allvarliga hållhakar på Johanna? Värre än sexövergreppen mot flyktingpojkarna? Anade Lotta att Johanna hade dränkt Ak*i? Var det kanske därför som det var viktigt för Johanna att Lotta Isberg skulle dödas? Johanna gav ju sonen DB ca 10 tkr för att denne skulle skaffa fram en pistol, men de pengarna gick till DB:s knarkinköp istället. Där hade Lotta Isberg tur. Där hade knark kanske en livräddande inverkan..
Vi bara måste få tag i exempel på hur en äkta Johanna Möller-utredning ser ut irl! Vad som helst som visar hur Johanna skrev och med tanke på hur många flyktingpojkar som passerade Johanna Möllers hem och famn, så bör Sverige ju vara fullt av utredningar/yttranden undertecknade av
Johanna Möller
socionom