2017-12-16, 19:11
Medlem
Spousers avatar
Samnytt är sammantaget helt okej (trots kass moderering). De behövs i pk-landet Sverige.

En ganska tydlig förändring rörande artiklar och innehåll i och med namnbytet, uppfattar jag. Bättre och mer läsvärt generellt sett.

Skribenter har de ett antal som är rätt hyfsade (på olika sätt).
Tänker på M Dagerlind, J Gustavsson (underskattad) och E Putilov (Egor är huvudsakligen bra, men lite ojämn).

Modereringen är dock fortsatt usel på Samnytt (egentligen inte bättre än på Avpixlats tid). Alltför många kommentarer efter artiklarna är skräp. Man kan jämföra lite med Flashback: här är det högre kvalitet på t.o.m. de inlägg vilka är ren skit/OT/trolltramsande etc än på åtskilligt efter Samnytts artiklar. Samnytts moderatorer är pinsamt dåliga på att styra upp kommentarsfälten på lyckat sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Det är en klar förändring från tidigare Avpixlat, mer fokus på yttrande frihetsfrågor än invandring. Som råliberal uppskattar jag detta. Men är alla navelsträngar från SD bortklippta undrar jag?
Förändring, ja. Marginellt mindre fokus på invandring kanske, dock är artiklarna alltsomoftast anknutna till något som antingen är invandringsrelaterat eller som indirekt kan tänkas vara kopplat till invandrare, nyanlända etc. - man kan ta några av de senaste som exempel:
Spårvagnstrafik i Bergsjön ställdes in efter stenkastning (sannolika stenkastare = icke-etniska svenskar)
Misstänkt gruppvåldtäkt i Malmö (egentligen allt pekar på utländska GM)
Fredagsbön och ”jalla jalla, moské för alla” – annorlunda julstämning på torget i Uddevalla (islam)
Gymnasium utrymt efter bråk mellan olika ‘grupperingar’ (grupperingar...vilka troligen består av utländska figurer)
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det har varit tunnsått med artiklar av Egor Putilov på sistone och följaktligen har sajten blivit ointressant att läsa. Har han slutat eller är han bara på semester?
Ja, det stämmer. Tillfälligt? Samtidigt var han borta ca en vecka från Twitter. Kom tillbaka för nån dag sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Samhällsnytt är Avpixlat med samma dåliga nazistiska moderatorer.NMR har infiltrerar kommentarsfältet.Och vem tror ni blir bannad och blockerad?Jo jag som står upp mot dom som sitter och ger likes till dessa nazister och uttrycker sitt stöd för dessa bruna råttor samt anmäler NMR kommentarer.Ingen varning eller ordentlig förklaring om vilka regler som jag brutit mot utan jag blir blockerat från en enväldig moderator med egen agenda.Den här gången höll Vendela i yxan.Nazistnytt är ett hot mot hela den demokratiska Sverigevänliga rörelsen.SD måste ta kraftigt avstånd från dom!
Moderatorerna där är ett problem i sig, kommentarerna måste modereras bättre - Samnytts varumärke tar definitivt skada av alla de tomtar som kommenterar tillsammans med den amatörmässiga modereringen. Har de svårt att finna folk som kan moderera bra? (I stort sett vilken Flashbackmoderator som helst skulle kunna fixa till det hela på Samnytt.) Obegripligt att Samnyttägarna inte inser allvaret och ordnar till detta.
Citera
2017-12-16, 19:42
Moderator
Diagorass avatar
Samnytt är definitivt ett antal steg framåt jämfört med Avpixlat. Istället för tramsiga omskrivningar av andra mediers nyhetsartiklar produceras eget material. Med tanke på den regim vi har i Sverige idag är det nog inga större problem att gräva fram uppgifter och myndighetsbeslut som många medborgare nog finner en aning tvivelaktiga.

Citat:
Över 11 tusen somalier med oklar identitet fick svenskt medborgarskap

Bli svensk medborgare på rekordkort tid utan några id-handlingar och kontroller i polisens databaser – genom att muntligen uppge ett namn och en ålder? ”Ja, det kan gå till så här”, säger Migrationsverket.

https://samnytt.se/avslojar-over-11-tusen-somalier-med-oklar-identitet-fick-svenskt-medborgarskap/
Citera
2017-12-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Samnytt är definitivt ett antal steg framåt jämfört med Avpixlat. Istället för tramsiga omskrivningar av andra mediers nyhetsartiklar produceras eget material. Med tanke på den regim vi har i Sverige idag är det nog inga större problem att gräva fram uppgifter och myndighetsbeslut som många medborgare nog finner en aning tvivelaktiga.

https://samnytt.se/avslojar-over-11-tusen-somalier-med-oklar-identitet-fick-svenskt-medborgarskap/
Det lite tragiska är att det förefaller som Pugilov är den enda grävande journalisten där. In med fler!
Citera
2017-12-17, 00:34
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det lite tragiska är att det förefaller som Pugilov är den enda grävande journalisten där. In med fler!
Att hålla med en redaktion kostar pengar och vad jag förstår finansieras Samhällsnytt av donationer då det inte finns någon reklam på webbplatsen. Jag förmodar att varken Dagerlind eller Putilov jobbar gratis och ideellt, eller i vart fall måste de försörja sig med något. Genomsnittlönen för en journalist är cirka 30000 kronor i månaden och med sociala avgifter så har man lönekostnader på nästan en halv miljon per år och anställd. Nu vet jag som sagt inte hur mycket som är ideellt arbete, men antag att Dagerlind och Putilov uppbär full lön och man anställer en journalist till så har Samhällsnytt lönekostnader på cirka 1,5 miljoner per år. Får man in så mycket i donationer?
Citera
2017-12-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Att hålla med en redaktion kostar pengar och vad jag förstår finansieras Samhällsnytt av donationer då det inte finns någon reklam på webbplatsen. Jag förmodar att varken Dagerlind eller Putilov jobbar gratis och ideellt, eller i vart fall måste de försörja sig med något. Genomsnittlönen för en journalist är cirka 30000 kronor i månaden och med sociala avgifter så har man lönekostnader på nästan en halv miljon per år och anställd. Nu vet jag som sagt inte hur mycket som är ideellt arbete, men antag att Dagerlind och Putilov uppbär full lön och man anställer en journalist till så har Samhällsnytt lönekostnader på cirka 1,5 miljoner per år. Får man in så mycket i donationer?
Jag har full förståelse för det. Men de borde redovisa sin ekonomi. Om tex jag visste att det gick till kritiskt granskande journalister som aktivt letar nyheter, går på pressträffar, ställer frågor och gräver, i mån av tid) skulle jag vara betydligt mer villig att lägga pengar (för övrigt donerar jag en del till alt-media numera, det har ju blivit betydligt enklare). Det blir trist att enbart läsa omtuggade nyheter från andra media. Pugilov är ju det klarast lysande stjärnan just nu, bitvis mycket bra. Men som sagt, jag har förståelse för att de inte lyckas fullt ut, men jag skulle vilja se lite högre ambitioner. Men vad vet jag, det kanske blir ett alltför nervöst uppdrag.
Citera
2017-12-17, 01:06
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Pugilov är ju det klarast lysande stjärnan just nu, bitvis mycket bra.

Han heter Putilov. Men är han kvar på Samhällsnytt? När skrev han något senast?
Citera
2017-12-17, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Han heter Putilov. Men är han kvar på Samhällsnytt? När skrev han något senast?
Han är tillbaka enligt uppgift i annan tråd. Varit på spaningsuppdrag kanske, eller bara på bonnsemester på kanarieöarna?
Citera
2017-12-20, 01:40
Medlem
Fascistoids avatar
Skriver man något som kan anses vara kritiskt emot judar och Israel i deras kommentarsfält blir man permanent bannad, även om kommentaren är saklig och välformulerad.

Det råder en strikt politisk korrekthet inom den sverigevänliga rörelsen som skiljer sig ifrån vänsterns PK:ism men visst finns den där och är påtaglig. Vissa saker ska man inte under några som helst omständigheter kunna diskutera.
Citera
2017-12-21, 08:31
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Ja kommentarsfältet är verkligen ett massivt blysänke för sajten. 90% av kommentarerna är helt OT och sura gamla ensamma gubbar som skriver "ut med packet". Det drar ner seriositeten enormt.

Stenhård moderering och tillåt endast kommentarer som har med artikelns ämne att göra, rekommenderar jag. Men det skulle kräva förhandsmoderering eftersom de alkade gubbarna i kommentarsfältet är grymt produktiva med sina begåvade "släng ut muslimpacket"-kommentarer. Förhandsmoderering är dyrt.

Man har samma dilemma som gammelmedia hade med sina kommentarsfält. Kanske enklast att bara stänga skiten?
Citera
2017-12-28, 18:56
Medlem
Måste erkänna att jag hyser stor beundran för Samnytts journalist (ja, journalist, på riktigt) Egor Putilov. Det är alldeles lysande det han gör. Det enda som jag förundras över är varför det inte finns fler som honom, och varför det inte gjorts tidigare, och varför den bästa samhällskritiska journalistiken/grävandet, görs av en från Östeuropa inflyttad person? Är det utbildningssystemen eller attityden, eller en kombination av de båda? Eller en slump? Om 20 år är han vår nya Josefsson.

https://samnytt.se/statlig-myndighet-lierar-sig-med-extrem-vanstergrupp-blockerar-annonser-pa-samhallsnytt/
Citera
2018-01-05, 21:45
Medlem
Skafferns avatar
Egor Putilov på Samnytt blir fan bara bättre och bättre!
https://samnytt.se/vem-ska-stoppa-soderkopingsnatverket/

https://samnytt.se/kommuninvanarna-jagas-av-s-politikern-hon-vill-fa-mig-att-vara-tyst/

När hakar gammelmedia på och inleder ett drev?
I ett normalt land hade hade de omedelbart anställt honom.
Citera
2018-02-09, 06:56
Medlem
baggebo1s avatar
Fan så mycket bättre Samhällsnytt har blivit efter namnbytet. På Avpixlat var det mest rewrites och tyckande, nu är det avslöjanden och intressanta egna nyheter dagligen. Egor Putilov är huvudorsaken till förbättringen, men även den allestädes närvarande Albinsson har bidragit på sistone.

Bra jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in