2018-02-09, 00:23
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det var inte samma symptom.
Min gissning var att ena barnet fick ME och att beskedet som kom visade att det andra barnet hade nåt värre.

Kanske pappan inte orkade stå emot anklagelserna. Kände skuld. Vid depression kan man känna att man inte är värd att leva. Han ville ju försäkra sig om att inte bli hittad och överleva
Om jag förstått det rätt så uppgav pappan till rektorn under våren 2017 att den yngre flickan fått samma symptom som den äldre. Detta medförde att den yngre oxå fick hemundervisning från höstterminen 2017. Det är det här som är så förbryllande i fallet - är det ens möjligt att båda syskonen fått ME eller blivit lika sjuka av vaccinering?
Citera
2018-02-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Har aldrig påstått att dom var sjuka av vaccinationen, bara att MINST en av föräldrarna var säkra på det.
Letar man symtom hittar man dom.
Varför blev det inga riktiga intyg utfärdade om det fanns en tydlig diagnos?
Varför var man i utlandet?
Där är svaren delvis.....

En användare påstod att det fanns intyg från offentliga vården...?

Du antyder att en av föräldrarna led av en sjukdom, dock inte fysisk? Var det så att mamman jobbade halvtid på grund av psykisk sjukdom? Om det är så, var det en sjukdom som inte hade med barnens eller den egna hälsan att göra? Problemen "inne i familjen" som skolan hänvisar till, hade det med mamman att göra? Kronisk eller behandlingsbar sjukdom?
Senast redigerad av rappytt 2018-02-09 kl. 00:30.
Citera
2018-02-09, 00:28
Medlem
mercys avatar
Citat:
Har aldrig påstått att dom var sjuka av vaccinationen, bara att MINST en av föräldrarna var säkra på det.
Min fetning:
Av ovan sagda får jag känslan av att du anspelar på att det handlade om inbillningssjuka. Har jag tolkat fel?
Citera
2018-02-09, 00:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Om jag förstått det rätt så uppgav pappan till rektorn under våren 2017 att den yngre flickan fått samma symptom som den äldre. Detta medförde att den yngre oxå fick hemundervisning från höstterminen 2017. Det är det här som är så förbryllande i fallet - är det ens möjligt att båda syskonen fått ME eller blivit lika sjuka av vaccinering?
Möjligt är det väl. Men de hade inte samma symptom och den yngre hade inte diagnos. Tråden är för lång och för kaotisk. Den borda uppdateras med sammanfattning i TS av de som har bäst koll. Förslagsvis avd 9.
Citera
2018-02-09, 00:36
Medlem
Citat:

Hur ser ett "halv-riktigt" intyg ut?

Om dom (eller någon) fått ett mycket negativt besked före jul, så öppnar det ett visst tidspann fram till att "händelsen" upptäcktes 9/1.

Obduktionen bör ju kunna ge klara besked kring när döden inträtt för resp familjemedlem.

Det komplicerar detta ytterligare.
Citera
2018-02-09, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag reagerade också på det ordvalet. Vem säger så om en tonåring som, efter vad det verkar, var helt normalbegåvad? Det låter som om de pratar om någon med ett ganska gravt förståndshandikapp. Och framför allt, precis som du säger, när det är ens eget barn?

Jag undrar om någon av föräldrarna hade svåra problem med anknytningen till barnen? Hela det här "avlivandet" och sedan även spela in en film och enligt uppgift maila denna till sina anhöriga är så otroligt känslokallt. Lite eljest som du säger måste man nog vara från början...

"Nyfikna på lärandet", är det vad du hakar upp dig på? Det uttalandet kom väl från representanten för skolan, om jag inte minns helt fel
Citera
2018-02-09, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är alltså frågan om en alternativ metod utomlands?

Jag undrar varför du säger att kontot är nytt när du postat 2013.

Det enda sättet att kolla någons trovärdighet är genom posthistorik.

Varför ifrågasätter du mej när du själv läst fel?
Jag skrev att det är BARA nya konton som kan skicka pm till admin och mod, varför det är så får du ta med Admin...
Mitt är inte nytt....
Citera
2018-02-09, 00:41
Medlem
Gertrud1s avatar
Alltså. Tänk om mamman dödat barnen på eget bevåg. Det står ju att psykisk ohälsa är den vanligaste orsaken. Och flera har betonat hennes ohälsa och att den inte var fysisk.
Kanske har det uppstått diskussion och att mannen fattat beslutet att följa henne i graven.

Om allt inte skett samma dag så måste diskussioner gräl uppehållit dem. De har ju riskerat upptäckt. Kanske fick hans skuldkänslor överhanden. Vad vet jag.
Citera
2018-02-09, 00:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Min fetning:
Av ovan sagda får jag känslan av att du anspelar på att det handlade om inbillningssjuka. Har jag tolkat fel?

mamman kan ju ha inbillat sig att flickorna har blivit sjuka av t ex vaccinering. Men då kan man ju fråga sig varför dotter nr 2 fick samma spruta.
De vi tidigare fått vetskap om är ju att pappan och äldsta flickan varit i Tyskland så barnen var nog inte inbillningssjuka. Äldsta skall ju även ha blivit mycket försämrad vid tredje advent
Citera
2018-02-09, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
"Nyfikna på lärandet", är det vad du hakar upp dig på? Det uttalandet kom väl från representanten för skolan, om jag inte minns helt fel

Det uttrycket tror jag även finns i OHs "testamente" momsskriften.
Citera
2018-02-09, 00:45
Medlem
Citat:

Känns osannolikt. Det enda som skulle kunna förklara att döttrarna vid samma ålder utvecklar samma sjukdom skulle väl vara om den var nedärvd genetiskt.

Tänker jag.
Citera
2018-02-09, 00:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Känns osannolikt. Det enda som skulle kunna förklara att döttrarna vid samma ålder utvecklar samma sjukdom skulle väl vara om den var nedärvd genetiskt.

Tänker jag.
Det skulle ju också förklara att om man letar symptom så hittar man dom.

Vilka diagnoser kan stämma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in