2018-02-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det fick mig att undra om det var hittepå, det är allt. Det kanske verkligen var mammans arbetskamrat. Som sagt, vad vet jag...

Äldre personer kan skilja på de/dem.
Citera
2018-02-08, 21:02
Medlem
afKnollentotts avatar
Så här kan det exempelvis stå skrivet, någonstans i cyberrymden.

"Se dig omkring, vad gör barn och ungdomar när de är ensamma hemma efter skolan? Varför mår så många barn psykiskt dåligt?

Ingen ser dem ingen har tid med dem. För föräldrarna är barnen jobbiga när de väl träffas.

Det måste vara värt att satsa på barnen varför annars skaffa dem när man ändå prioriterar bort dem. Vad är det som är viktigare? Tids nog hinner man jobba."

Raderna är några år gamla men har en sjusärdeles anknytning och koppling till just det här fallet.
Citera
2018-02-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Äldre personer kan skilja på de/dem.
Det beror på en mycket enkel sak - en helt annan skolform och en helt annan läroplan. Men tror vi börjar hamna i OT rejält här.
Citera
2018-02-08, 21:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag vet......
Mord är mord !

Finns ett tydligt svar på den frågan det står att återfinna i brottsbalken.
Den som berövar annan livet döms för mord till fängelse på livstid.

Däremot har du spridit mycket desinformation i den här tråden som kräver svar.
Att få information från PM, och sen lägga till lite egna åsikter och trolla lagom för att det ska se spännande ut straffar sig alltid i sista ändan. Så jag vill gärna att du svarar på mitt tidigare inlägg till dig om det du framfört.
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Sen vill jag att du förklarar hur 112 personal eller polis vet vem som var drivande eller att det inte fanns en psykisk sjukdomsbild hos föräldrarna. Du kan ta den tid du behöver för att svara, men jag vill inte se gråtvalsen om påhopp eller att det kvittar, och mina källor osv. Det är väldigt enkelt för polisen som driver fallet att läsa om tex 112 personal och identifiera vem som var på plats osv. Det hoppas jag du förstår.
Citera
2018-02-08, 21:09
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Undrar vad barnen själva skulle säga om de kunde läsa ...
De kanske levde i ett veritabelt helvete inne i villan med sina mordplanerande föräldrar, och därute utanför huset pågick det ljuva livet som de längtade efter. Kanske fick de varje dag höra hur de hindrade sina föräldrar att sköta sitt jobb, höra deras påtryckningar och smädelser? Är man kapabel att mörda sina barn är man kapabel till mycket annat.
Ja, psykisk terror förekommer rikligt inom vissa familjer. Lyckligtvis har jag själv varit förskonad, men man har ju hört rent hårresande saker från andra och läst om det i t.ex. självutlämnande litterära verk. Vi har också Lars Noréns pjäser eller Elfride Jelineks verk som ofta fokuserar på dysfunktionella och psykiskt störda familjerelationer. Det är bara alltför vanligt för att man ska kunna vifta bort det. Indoktrinering är också exempel på ohälsosamma familjeförhållanden som är mycket vanligt förekommande. Jag vågar knappt tänka på hur det såg ut hos familjen i Bjärred, men det är helt klart mycket dåligt som sker i det fördolda ute i stugorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är övertygad om att dessa två föräldrar gjorde sitt bästa för att vara bra föräldrar till sina barn.
...
Jag förstår ärligen inte hur du kan hysa den övertygelsen.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-02-08 kl. 21:18.
Citera
2018-02-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Förstod du Martin Jonsson också? Eller Tovafallet, Madsen, Boden osv?
Hur fan kan man ha behov av att förstå alla dessa olika ursäkter som finns för att döda någon annan människa? Du det här är unikt och de mekanismerna som fanns kanske syns vid obduktion av hjärnan.

Varje gång jag kommer höra ordet livskvalité kommer jag att tänka på dom här två avskum till föräldrar.

Om du läste lite fler utredningar om svåra sjukdomar hos barn skulle du troligen, som jag, upptäcka att man ständigt utgår från ett barnperspektiv bl.a. när det gäller olika insatser. Det skall vara meningsfullt och öka barnens livskvalité.

Jag tolkar meningen om familjens livskvalité ur just det perspektivet.

Andra får göra sina tolkningar. Vilket alla också sett i tråden. T.ex. att familjen enbart skulle inkludera OH och att det handlade om OHs egoistiska livskvalité.
Citera
2018-02-08, 21:10
Medlem
KiaWs avatar
Rensat upp en del i bråket mellan användare som hellre diskuterat varandra än fallet.
Vill ni fortsätta bråka med varandra så gör det i PM eller så, här i tråden återgår diskussionen till topic.

/Moderator
Citera
2018-02-08, 21:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om du läste lite fler utredningar om svåra sjukdomar hos barn skulle du troligen, som jag, upptäcka att man ständigt utgår från ett barnperspektiv bl.a. när det gäller olika insatser. Det skall vara meningsfullt och öka barnens livskvalité.

Jag tolkar meningen om familjens livskvalité ur just det perspektivet.

Andra får göra sina tolkningar. Vilket alla också sett i tråden. T.ex. att familjen enbart skulle inkludera OH och att det handlade om OHs egoistiska livskvalité.

Behöver inte läsa om det jag har erfarenhet av det. Det var ett torftigt svar förövrigt måste jag säga.
Du kan alltså inte ge någon förklaring om din förståelse i just detta fallet kontra alla andra mord. Märkligt minst sagt.
Citera
2018-02-08, 21:12
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Den frågan har jag också ställt men det får man inget svar på.
Underligt.

Men du kan få ett svar av mig och svaret är inte underligt alls. Alla har olika förutsättningar och en uppsättning av gener och är präglade av miljön. Alla gör ett val. Även Madsen.

Men Madsen lär ha haft sexuellt umgänge med Kim och sedan dödat henne, eller i vilken turordning det nu skedde. Han styckade (!) henne och dumpade kroppsdelarna i havet.
Det är en helt annan händelse har absolut inget i den här tråden att göra! Lika lite som AE!

Men de många här kan ju inte hålla mer än en föreställning igång i hjärnan.
Men vi andra som kan det, ska behöva läsa gång på gång fullständigt galna genmälen som att
man försvarar mord på barn!!

Jag vet inte vad det är för geggamojja som sitter i hörselgången på somliga eller grumlar linsen när ni läser! Det finns väl INGEN här vad jag kan se i den här tråden som har försvarat föräldrarnas handlande mot barnen?
Citera
2018-02-08, 21:14
Medlem
Americanahs avatar
Citat:
Ja sommar 2017 alltså 6 månader efter den yngsta fick sin diagnos och skolan sitt läkarintyg. 2016 fick skolan intyget på den äldre flickan. Man beter sig inte illa för att man pratar för mycket. Man måste läsa av sitt barn om det slutar öva piano hemma pga tillrättavisningarna.
Omdömet av kontrollerande pappa är från yngsta flickans lärarinna som hon gick hos i flera år.

Så som sagt dina önskedrömmar om att dom hade det så bra kan man styrkas med att du verkligen levde i familjen i det huset det förstår du hoppas jag. Du kan gissa och tycka att inom 6 mån efter diagnos så ska dom dödas eftersom dom anses sjuka. Sjukt är bara förnamnet och efternamnet är avskum.

Önskedrömmar är det inte, det är bara att inget kommit fram som övertygar mig om att de utsattes för vanvård. Jag ger inte mycket för vad pianolärarinnan ska ha sagt, den där intervjun var då tendentiös, journalisten hade redan bestämt vad hon tyckte, att det inte går att ta på allvar. En förälder som tillrättavisar ett barn är per automatik ingen psykopat.
Citera
2018-02-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Psykisk terror förekommer rikligt inom vissa familjer. Lyckligtvis har jag själv varit förskonad, men man har ju hört rent hårresande saker från andra, läst om det i t.ex. självutlämnande litterära verk. Vi har också Lars Noréns pjäser eller Elfride Jelineks verk som ofta fokuserar på dysfunktionella och psykiskt störda familjerelationer. Det är bara alltför vanligt för att man ska vifta bort det. Indoktrinering är också exempel på ohälsosamma familjeförhållanden som är mycket vanligt förekommande. Jag vågar knappt tänka på hur det såg ut hos familjen i Bjärred, men det är helt klart mycket dåligt som sker i det fördolda ute i stugorna.

Jag förstår ärligen inte hur du kan hysa den övertygelsen.

Barn som blir långvarigt misshandlade, mår psykiskt dåligt etc märks. De hade lärare hemma varje dag, de skulle sett om något var fel. I många fall var de t o m ensamma med flickorna då föräldrarna jobbade. De var stora nog för det. Jag tror att H och O var som de flesta föräldrar: måna om att barnen skulle ha det bra helt enkelt. Nu diskuterar jag alltså inte själva mordet. Utan allt innan och tillbaka tills barnen föddes. Jag har inga problem att ändra mig om det skulle komma fram motsatsen, men som vanlig medborgare väljer jag att inte lägga på läskiga egenskaper, och otäcka scenarios eller annat skit, förrän vetskap kommer om det.
Citera
2018-02-08, 21:17
Medlem
Citat:

Finns inga uppgifter på en video, och skulle det funnits så hade media garanterat rapporterat om det.
Inte heller mammans sjukdomar som florerat runt på PM. Det handlar inte om nära till familjen utan sånt som tidigare stått som att jag kände en chef till ditten och datten och jag vet osv.
Det är samma med grannarna som uttalade sig i media som var så trötta på alla som visste allt om familjen. Den ena visste mer än den andre osv.

1. Video finns. Media kommer ALDRIG visa denna.
2. Dödsfallen sker på fler datum än 1
3. Besked lämnas till familjen innan jul, jättetråkigt besked......

Bara lite att fundera över.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in