2018-02-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ursäkta mig men finns det ett rejält underlag på den här halvtiden? Jag har nämligen inte sett det utan det är en sk trådsanning. Så enligt chefen hade hon flexibla tider om arbetsuppgifterna tillät hemarbete.
Jag får inte det att gå ihop med halvtid och då behöver inte chefen svara på just frågan om hon kunde arbeta hemma. Ingen av dom försakade sina arbeten. Så såg det ut, så att sakuppgifterna ska ligga rätt i den här tråden.

https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/

Det var någon inne i tråden för ett tag sedan som påstod sig vara mammans arbetskamrat och sade detta. Denne kunde dock inte skillnaden på de och dem vilket fick mig att undra om man verkligen kan vara jurist på skatteverket utan att behärska den svenska grammatiken. Men det kanske man kan, vad vet jag.
Citera
2018-02-08, 20:40
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det som är så vansinnigt vidrigt är dessa som tycker så synd om dessa mördarföräldrar. Om de var så fina kunde de ha samlat sina döttrar en morgon och sagt att de planerar att döda dem. Öppnat dörrarna och låtit dem springa iväg så långt de kunde.

De här flickorna hade klarat sig utmärkt utan sina föräldrar, det står klart.

Du resonerar så barnsligt! "Tycker synd om"! Det är ingen som tycker synd om någon, utan
man har till skillnad mot dig en vidare syn och en förmåga att försöka se på handlanden, skeenden och människor utifrån olika synvinklar.

Och massor av människor här har skrivit att de inte försvarar föräldrarnas handlande och tycker att det var fel att döda och begå självmord, men ändå vill förstå en komplicerad situation. Då kommer du bankandes med domarklubban varenda gång! Det är riktigt tröttsamt.

Du är en svart-vit tröttsam Duracell-kanin!
Citera
2018-02-08, 20:40
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det kan ju knappast ha gått från idyllisk lycka till mord på en vecka, eller? Därför måste det ju varit ett eskalerande helvete innanför dessa fyra väggar under en väldigt lång tid. Det kan inte ha varit roligt det är allt jag säger.

Att föräldrarna varit totalt inkapabla att hantera situationen är ju helt uppenbart nu med facit i hand. Därför tror jag att det är en rimlig slutsats att dra att de kan inte varit några vidare toppenföräldrar innan morden heller. Annars hade de aldrig kommit fram till en sådan vanvettig lösning på sina problem. Vi alla här kan ju tänka ut minst 10 alternativa lösningar som hade varit mycket bättre för de mördade flickorna, eller hur?
Vissa här verkar inte vara kapabla till det, nej. Det är såna som "förstår" mördarna.
Citera
2018-02-08, 20:41
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanah
Vad är det som får dig att tro att flickorna levde i såna hemska förhållanden som jag beskrev? Jag har inte läst något som tyder på att det var så de levde innan de dödades.

Jag ser det annorlunda, att föräldrarna dödade sina barn, som de enligt mig tog hand om väl, är det som gör det här fallet
så sjukt.
Undrar vad barnen själva skulle säga om de kunde läsa vad du nu har skrivit? De kanske levde i ett veritabelt helvete inne i villan med sina mordplanerande föräldrar, och därute utanför huset pågick det ljuva livet som de längtade efter. Kanske fick de varje dag höra hur de hindrade sina föräldrar att sköta sitt jobb, höra deras påtryckningar och smädelser? Är man kapabel att mörda sina barn är man kapabel till mycket annat.
Citera
2018-02-08, 20:41
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Du resonerar så barnsligt! "Tycker synd om"! Det är ingen som tycker synd om någon, utan
man har till skillnad mot dig en vidare syn och en förmåga att försöka se på handlanden, skeenden och människor utifrån olika synvinklar.

Och massor av människor här har skrivit att de inte försvarar föräldrarnas handlande och tycker att det var fel att döda och begå självmord, men ändå vill förstå en komplicerad situation. Då kommer du bankandes med domarklubban varenda gång! Det är riktigt tröttsamt.

Tala för dig själv. JAG tycker synd om BARNEN.
Citera
2018-02-08, 20:46
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja

Nej, så fort några skriver att bjärredsmördarna skulle ha personlighetsstörningar då kommeren hord människoroch talar om hur elak man är. Det är inte vidsynt på något sätt.
Citera
2018-02-08, 20:47
Medlem
Americanahs avatar
Citat:
Tystade och kontrollerade finns det uppgifter på av verifierbar källa. Fick inte prata för mycket och den yngsta ville inte öva piano hemma eftersom hon blev tillrättavisade hela tiden. Du vet den perfekta människan skulle bli verksjurist eller momsexpert och inte någon sopa som musiker eller konstnär det var drömmeri. Nej, börjar man prata om moms och dra in flickorna i det vid 6 och 9 års ålder, så anser jag nog att det finns en viss varningssignal. Samma med det här drivet om hemundervisning trots avsaknaden av diagnos och läkarintyg. Så att levde du inte i huset med familjen gissar du bara hur bra det var. Något säger mig att det var tvärtom och det finns något sjukt över föräldrarna som beslutar att ta död på två barn. Man kan hoppas dom inte led allt för mycket innan och under dödstillfället.

Inget av det du skriver tyder på att de led i hemmet. Sen fanns det vad jag förstår läkarintyg annars hade skolan inte gått med på att ha hemundervisning. Det finns ingenting konstigt i att tillrättavisa ett barn om det beter sig illa, eller säga åt barnet om det stör, pratar för mycket och inte låter andra prata. Det är helt vanlig uppfostran. Att barn tycker att föräldrar är jobbiga som säger till dem, är helt normalt också.

Att O.H såg ner på att dottern ville bli musiker (om så är fallet) finns inga bevis för. Han spelade ju själv ett instrument och måste uppenbarligen ha gillat det. Att han försökte lära ut moms, inget konstigt alls, kanske var det flickorna som undrade vad pappa jobbade med och han försökte helt enkelt förklara.

Däremot håller jag med om att något var sjukt hos föräldrarna, annars hade de inte dödat sina barn och sig själva.
Citera
2018-02-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Tala för dig själv. JAG tycker synd om BARNEN.
Detta är inte nån tävling om vem som tycker synd om vem! Det är en tråd om ett brott som är vidrigt, och vi försöker få en insikt om varför det ens inträffade. Det var synd om hela familjen i det här fallet. Jag är övertygad om att dessa två föräldrar gjorde sitt bästa för att vara bra föräldrar till sina barn. Sen gick nåt åt helvete. Utgången var fruktansvärd. Och de flesta av oss vill veta hur och varför det kunde hända. Hur tänkte föräldrarna och vad hände veckorna innan de bestämde sig för att verkställa sitt beslut? DET är frågan, inte vem som tycker synd om vem. Herregud!
Citera
2018-02-08, 20:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanah
Inget av det du skriver tyder på att de led i hemmet. Sen fanns det vad jag förstår läkarintyg annars hade skolan inte gått med på att ha hemundervisning. Det finns ingenting konstigt i att tillrättavisa ett barn om det beter sig illa, eller säga åt barnet om det stör, pratar för mycket och inte låter andra prata. Det är helt vanlig uppfostran. Att barn tycker att föräldrar är jobbiga som säger till dem, är helt normalt också.

Däremot håller jag med om att något var sjukt hos föräldrarna, annars hade de inte dödat sina barn och sig själva.

Ja sommar 2017 alltså 6 månader efter den yngsta fick sin diagnos och skolan sitt läkarintyg. 2016 fick skolan intyget på den äldre flickan. Man beter sig inte illa för att man pratar för mycket. Man måste läsa av sitt barn om det slutar öva piano hemma pga tillrättavisningarna.
Omdömet av kontrollerande pappa är från yngsta flickans lärarinna som hon gick hos i flera år.

Så som sagt dina önskedrömmar om att dom hade det så bra kan man styrkas med att du verkligen levde i familjen i det huset det förstår du hoppas jag. Du kan gissa och tycka att inom 6 mån efter diagnos så ska dom dödas eftersom dom anses sjuka. Sjukt är bara förnamnet och efternamnet är avskum.
Citera
2018-02-08, 20:53
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Rättar dig och säger att de hade klarat sig bättre utan sina föräldrar.
Ja så sant, de hade klarat sig bättre utan sina föräldrar.
Citera
2018-02-08, 20:55
Medlem
Citat:
Tystade och kontrollerade finns det uppgifter på av verifierbar källa. Fick inte prata för mycket och den yngsta ville inte öva piano hemma eftersom hon blev tillrättavisade hela tiden. Du vet den perfekta människan skulle bli verksjurist eller momsexpert och inte någon sopa som musiker eller konstnär det var drömmeri. Nej, börjar man prata om moms och dra in flickorna i det vid 6 och 9 års ålder, så anser jag nog att det finns en viss varningssignal. Samma med det här drivet om hemundervisning trots avsaknaden av diagnos och läkarintyg. ...

Båda döttrarna kan ha gått i strejk, de som var "nyfikna på lärandet". Vilket sätt att uttrycka sig om sin dotter...

Börjar luta åt att OH ändå hade någon diagnos och inte klarade upp sitt liv, svårare ju äldre barnen blev och inte kunde parera på samma sätt som en vuxen person (frun). Frun å sin sida bör ha varit eljest för att fastna för någon som ser på sitt barn som "nyfiken på lärandet". De flesta skulle nog säga något i stil med "gillar matte", "gillar svenska" osv. "Nyfiken på lärandet" återkommer i flera sammanhang, skolan tar de uttryck OH ger dem. Tror aldrig att han fått en enda motfråga i hela sitt liv. Kanske kom det något från döttrarna och då brakade det loss? En diskussion om livskvalitet, kanske?

Det borde vara förbjudet att diagnosticera barn med kroniska sjukdomar typ ME (om de var det) utan att ha utrett familjen, för att gå till botten med om något annat ligger bakom tröttman.

Var OH lillgammal som barn? När blev han intresserad av fotboll, varför var han engagerad i dotterns fotbollslag?
Senast redigerad av rappytt 2018-02-08 kl. 20:58.
Citera
2018-02-08, 20:59
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det fick mig att undra om det var hittepå, det är allt. Det kanske verkligen var mammans arbetskamrat. Som sagt, vad vet jag...

Nej, tyvärr är det många som inte kan skilja på dem och de....sådana som man trodde hade utbildning
och känsla för språket.

Jo, ett och annat troll finns nog här i tråden och hittar på....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in