2018-02-08, 13:46
Bannlyst
Snart 9000 som jag sa.
Bitcoin denna guldgruva. Det tar ju aldrig slut!!!!
2018-02-08, 14:08
Medlem
Badassmfokas avatar
https://www.finder.com.au/chinas-cryptocurrency-ban-is-a-hoax-sent-from-a-hacked-email-south-china-morning-post

Det här tillsammans med hearing dem hade i USA är ju väldigt väldigt goda nyheter!
2018-02-08, 14:23
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
https://www.finder.com.au/chinas-cryptocurrency-ban-is-a-hoax-sent-from-a-hacked-email-south-china-morning-post

Det här tillsammans med hearing dem hade i USA är ju väldigt väldigt goda nyheter!

Märklig rubriksättning på nyheten från Kina, det ju inte bluff att Binance blockerat kinesiska användare redan i höstas efter påtryckningar från Beijing? Så det enda beskedet är att ett visst steg i regimens kontroll av krypto inte är planerat, i alla fall officiellt och till det datumet...
Senast redigerad av Venator 2018-02-08 kl. 14:30.
2018-02-08, 15:08
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Märklig rubriksättning på nyheten från Kina, det ju inte bluff att Binance blockerat kinesiska användare redan i höstas efter påtryckningar från Beijing? Så det enda beskedet är att ett visst steg i regimens kontroll av krypto inte är planerat, i alla fall officiellt och till det datumet...
Läste du conclusion längst ner?

Men visst du kan reducera det hela till att ett visst steg i regimens kontroll av krypto inte är planerat, i alla fall officiellt och till det datumet, kanske är korrekt vad vet jag.

"Reports of a hard ban on cryptocurrency exchanges mostly come from an article in the South China Morning Post, the same outlet which published this new report.

It's possible that even if this particular rumour is fake, a ban might still be coming. Many other reports, and previous history, have suggested that China will continue to crackdown on overseas exchanges and impose tighter regulations.

But it may also be possible that the rumours of an outright ban have been greatly exaggerated. A crackdown on scammy ICOs, ponzi schemes and similar isn't the same as an outright ban, and neither is tightening cryptocurrency regulations.

Even after the rumours of an outright ban initially broke, some people in China confidently speculated that China would not be banning cryptocurrency. Other evidence, such as comments made by South Korea's finance minister during his visit to China, might also suggest that an outright cryptocurrency ban simply isn't on the cards."

Det är typ 20e gången "kina bannar krypto" och varje gång går priset ner.

För mig verkar det som att precis som i USA jobbar dem på att lista ut hur dem ska hantera och reglera denna nya exploderande teknologi.
Sedan kan livrädda banker och folk/grupper som vill manipulera ner priset för att köpa in sig försöka få det att se ut som att alla de största regeringarna i världen håller på o banna skiten kors och tvärs och det har dem lyckats med flera gånger nu.
Senast redigerad av Badassmfoka 2018-02-08 kl. 15:13.
2018-02-08, 17:11
Bannlyst
Falkvinge detta geni! Killen som gjorde sig en hacka på bitcoin och sedan gick över till bitcoin cash preccis vid toppen av bitcoin. Nu rusar bitcoincash fullständigt upp i toppen. Tänk när bitcoin går upp då går cash också upp. Bitcoin cash det nya
2018-02-08, 17:23
Medlem
sappys avatar
Jahaaaappp vad tror ni, sjunker det igen eller är det på väg upp på riktigt? Verkar luta åt uppgång..

Har en del tether jag velar med... Ska man slänga in nu eller hoppas på en till dip. Lägger nog 30/30/30 btc eth ltc tror jag.
2018-02-08, 18:21
Bannlyst
Bitcoin cash fullständigt RUSAR NU!!!! 1300 medan bitcoin ligger på 8000. Detta innebär ju att det kommer stå ännu högre när bitcoin återhämtar sig. Bitcoin cash är nästan tillbaks på nivåerna när bitcoin låg på sin topp.

37% uppgång på en dag!!
2018-02-08, 18:24
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixafitta
Bitcoin cash fullständigt RUSAR NU!!!! 1300 medan bitcoin ligger på 8000. Detta innebär ju att det kommer stå ännu högre när bitcoin återhämtar sig. Bitcoin cash är nästan tillbaks på nivåerna när bitcoin låg på sin topp.

37% uppgång på en dag!!
Snälla ändra din bild. ^^
2018-02-08, 18:29
Medlem
Är det någon som tror på en återhämtning? Viggo Kavring då kanske?

https://www.coindesk.com/price/
2018-02-08, 19:28
Medlem
Jessicaffss avatar
Ingen diskussion om hur Bitconnect har påverkat priserna samt hur tether är det nya sättet att "potentiellt" lura folk på pengar igen?

Jag har väldigt lågt förtroende för kryptovaluta pga dessa två anledningar. Jag tror inte kryptomarknaden klarar ytterligare en stor scam.

Sen finns även andra mindre långsiktiga orosmoln.

Hur tänker ni kring förtroendet på kryptovaluta.
2018-02-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Ingen diskussion om hur Bitconnect har påverkat priserna samt hur tether är det nya sättet att "potentiellt" lura folk på pengar igen?

Jag har väldigt lågt förtroende för kryptovaluta pga dessa två anledningar. Jag tror inte kryptomarknaden klarar ytterligare en stor scam.

Bitconnect har inte påverkat priserna annat än att folk kunde spenderat sina pengar på andra valutor. Skulle det visa sig att tether inte har backning av riktiga pengar bakom så kommer det göra krypto illa kortsiktigt.

Givetvis är detta inte något som kommer få alla överge allt inom crypto. Please
2018-02-08, 20:11
Bannlyst
Citat:

Du sa ju precis ditt jävla avskum att du var SÄKER på att bitcoin var på väg mot 0? Satt du och ljög då? Nej du bara hoppades, eller hur var det så?En gratis analys lär du inte få, funderat på att göra en egen?

Citat:
haha +1
Rapporterat som trams, användaren du plussade är en drogmissbrukare som slår ner vakter på stan. Hans arguemtn sög dock hårt! Hur fan skulle bitcoin påverkats av vad en person som mig tycker? Om Falkvinge säger något påverkar det liiite, jag är inte i närheten av Falkvinge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in