2018-02-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Haha. Tycker ni att det är märkligt att just Goldman Sachs skriver att kryptovalutor är skit? Det klart att storbankerna är skiträdda nu. Även dollarn är virtuell nu för tiden, du kan inte få ut pengarna i guldtackor liksom. När sedan valutorna "privatiseras" så inser de att de håller på att fasas ut, och gör vad de kan för att svartmåla hela grejen.

Jepp! Sionistpropagande. Glöm inte heller ”six million”!
2018-02-07, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixafitta
BAhahahahaha 8500. Nu kräver jag ett svar från alla gråtrunkare som satt här och hade offentlig psykos för några dagar sedan. Hur nära är ni att gråtrunka er till döds?

Den som köpte för 6k har snart gjort en 50% ökning av kapitalet! Det ni, det roliga är att det är så jävla förutsägbart!! När det handlar om bitcoin, vet vi att det är så här det fungerar, all time high sedan en delning på 6 och så fortsätter det!!

Men detta fattar ju aldrig ett missfoster!

Jag vet exakt var dom är någonstans, dom gråter medans deras låtsaspengar crashar och kanske inser att börsen är lika mycket "låtsas" som crypto. Tycker för övrigt det är jävligt tråkigt att folk skriver i crypto forumet för att jävlas med folk när det går neråt. Så fort det går ner 5% så dyker någon upp och berättar att crypto är värdelöst och det kommer gå till 0.
2018-02-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stasi91
Skulle behöva en bra enkel guide för att överhuvudtaget förstå bitcoin. Nått tips?
Lite enkla köp/sälj guider finns här: https://www.youtube.com/channel/UCwuS-z67ZsAatJMJeCiSV9A
2018-02-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixafitta
Jaha okej.. Kör du alltid med den dryga attityden? Om dina barn kommer och har ritat en teckning så säger du: "dra åt helvete, det där är ingen Daaaa-vichy".
Löjligt! Bitcoin har ökat med 25% över en dag, om du gillar det eller inte!

Det är ju du som är efterbliven. "Haha, kolla grabbar ni hade fel, bitcoin har inte alls krashat för nu är den uppe 20% på en dag". Fast det faktum att värdet har tappat mer än 50% sen ath säger du inget om.

Att Bitcoin skulle öka 25% på en dag är inget att uppmärksamma. Det händer ju i princip hela tiden, oj nu gick bitcoin upp 20%, oj nu gick den ned 20% osv. Eller är du månne ny till cryptovalutor? Annars vet man att detta inte är ovanligt.
2018-02-07, 16:20
Medlem
Badassmfokas avatar
alltid lika underhållande att läsa denna rabiata tråd.

Största konkreta anledningen att det börjat gå upp nu är att följande hände igår i USA där man väntat sig och varit rädd för en negativ inställning till denna marknad men det verkat ha blivit rätt så tvärtom:

"THE COMMITTEE ON BANKING, HOUSING, AND URBAN AFFAIRS will meet in OPEN SESSION to conduct a hearing entitled, Virtual Currencies: The Oversight Role of the U.S. Securities and Exchange Commission and the U.S. Commodity Futures Trading Commission. The witnesses will be: The Honorable Jay Clayton, Chairman, U.S. Securities and Exchange Commission; and The Honorable J. Christopher Giancarlo, Chairman, U.S. Commodity Futures Trading Commission."

https://www.banking.senate.gov/public/index.cfm/hearings?ID=D8EC44B1-F141-4778-A042-584E0F3B9D39
2018-02-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
alltid lika underhållande att läsa denna rabiata tråd.

Största konkreta anledningen att det börjat gå upp nu är att följande hände igår i USA där man väntat sig och varit rädd för en negativ inställning till denna marknad men det verkat ha blivit rätt så tvärtom:

"THE COMMITTEE ON BANKING, HOUSING, AND URBAN AFFAIRS will meet in OPEN SESSION to conduct a hearing entitled, Virtual Currencies: The Oversight Role of the U.S. Securities and Exchange Commission and the U.S. Commodity Futures Trading Commission. The witnesses will be: The Honorable Jay Clayton, Chairman, U.S. Securities and Exchange Commission; and The Honorable J. Christopher Giancarlo, Chairman, U.S. Commodity Futures Trading Commission."

https://www.banking.senate.gov/public/index.cfm/hearings?ID=D8EC44B1-F141-4778-A042-584E0F3B9D39

Knepigt att du inte uppmärksammat att det redan nämnts i tråden när du nu tycker att tråden är så underhållande.
2018-02-07, 16:57
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Knepigt att du inte uppmärksammat att det redan nämnts i tråden när du nu tycker att tråden är så underhållande.
Ojdå ja de missade jag i så fall!

EDIT: Yeap my bad, det som redan nämnts i denna tråden om detta fick jag för mig att jag läst på annat håll.
Senast redigerad av Badassmfoka 2018-02-07 kl. 17:00.
2018-02-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Kryptovalutorna blir värda noll

Den senaste tidens kraftiga nedgångar för kryptovalutor kan bli värre. Existerande kryptovalutor kommer inte att finnas kvar i sin nuvarande form och avsaknad av reellt värde gör att valutorna som inte överlever sannolikt kommer att handlas ned mot noll. spår Goldman Sachs i en rapport.

Avanza

Bloomberg
Haha, jaså, de säger dessa maffiabedragare.
Samtidigt som de själva drar igång med cryptohandel.
https://www.cnbc.com/2017/12/21/goldman-sachs-launching-trading-desk-for-bitcoin-report-says.html
Hycklare.
Så nej vi får väl hoppas att Goldman sachs konkar likt Lehman nästa gång den stora börskraschen drar igång.
2018-02-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Ojdå ja de missade jag i så fall!

EDIT: Yeap my bad, det som redan nämnts i denna tråden om detta fick jag för mig att jag läst på annat håll.

Satan! Vad rabiat jag var såg jag. Hängt lite för mycket här på sistone. Kopplar ner nu😉
2018-02-07, 18:00
Medlem
Evil_Santas avatar
Förstår inte hur bitcoin kan försvara sitt nuvarande värde. Det finns ju altcoins som är bättre rent tekniskt som valuta, förstår inte poängen med bitcoin förutom att den var first to market som kryptovaluta. Fallhöjden känns(fortfarande) enorm.
Senast redigerad av Evil_Santa 2018-02-07 kl. 18:16.
2018-02-07, 18:01
Medlem
musttomtes avatar
Det tickar in =)

https://www.youtube.com/watch?v=UG7zLhEWanc

https://i.imgur.com/ddAG1q4.png
Senast redigerad av musttomte 2018-02-07 kl. 18:07.
2018-02-07, 18:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Förstår inte hur bitcoin kan försvara sitt nuvarande värde. Det finns ju altcoins som är bättre rent tekniskt som valuta, förstår inte poängen med bitcoin förutom att den var first to market som kryptovaluta. Fallhöjden känns enorm.

Bitcoins är värdelösa. Långsamma och dyra överföringar. De kräver även enormt mycket datorkraft och el.

Priset varierar med mer 10 % per dag, vilket gör dem direkt olämpliga att handla med. Vem vill ta en sådan valutarisk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in