2018-02-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ser inte dom orden till artikeln i länken kan du hänvisa till ditt tidigare uttalande och den här artikeln om sjuka med jämna mellanrum?

Ljusbehandlingen anses varit framgångsrik i UK hos flera patienter, så det är inte så tyst direkt.

Ja okej skulle vara det då, vilket f.ö inte verkar ha hjälpt flickorna.

Jag menade mer att allt från homeopater till vad vet jag brukar ju inte vara rädda för
att behandla allt från cancerpatienter till psykiska åkommor, men om ME har iaf inte
jag sett nåt direkt intresse. Kanske sker i skymundan
Citera
2018-02-07, 22:49
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja okej skulle vara det då, vilket f.ö inte verkar ha hjälpt flickorna.

Jag menade mer att allt från homeopater till vad vet jag brukar ju inte vara rädda för
att behandla allt från cancerpatienter till psykiska åkommor, men om ME har iaf inte
jag sett nåt direkt intresse. Kanske sker i skymundan

Flickan den äldre gällde det några gånger enligt bekant intervjuad i media. Det finns olika patienter med olika symptom osv. Det är jävligt invecklat, men det finns att läsa i valfri blaska i UK.
Det har nog funnits en del kvacksalvare eller ansetts som kvacksalvare redan genom alla injektioner med b12. Motsägelser inom läkarvetenskapen osv. Vissa patienter med omtalad sjukdom har ju blivit betydligt bättre, så det är verkligen ett ovisst förlopp och prognos.

Men om man får diagnos 2017 vår/sommar så avlivar man inte någon runt nyår. Det är något fel här.
Citera
2018-02-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
När blir en källa 'en säker källa'?
Personlig kännedom, hörsägen, intuition?

För min del vill jag ha backup dvs bevis av något slag
Citera
2018-02-07, 22:54
Medlem
Hebrs avatar
Har det bringats någon klarhet i vilken dödsorsaken är?
Citera
2018-02-07, 22:55
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
clarabesched skriver "eventuella galenskaper eller eventuella sjukdomar", det är viktigt på ett samhälleligt plan, för oss alla, att få fram barnen som hade sjukdomssymtom, varför de i så fall ramlade mellan stolarna. Hen vill väl inte spekulera fram en femtioelfte vända om att föräldrarna-spåret ska in på "psykopatdiskussionen igen", jag vet inte.

Klart viktigt annars hur de mådde, men det medför att man går tillbaka till skriverier här som bara är spekulationer, och det är inte vi här som ska lösa allt eftersom vi inte har hela bilden klar.

Jag vet inte varför barnen inte fick någon hjälp med sjukdomssymtomen, men där har sjukvården något att ta i, (de sista fetade meningarna i mitt inlägg, visar vad jag tyckte var den viktiga konklusionen av hennes inlägg.)

Det finns fler fall på barn vars svåra sjukdomssymtom inte löses av sjukvården. Tufft att vara förälder med svårt sjuka barn, därför VÄLJER jag att avstå att släpa föräldrarna i smutsen, med hjälp av en massa lösa fantasier.

Här är ett exempel på hur föräldrar och barn kan må medan de söker hjälp
för sin flicka:

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/602573?programid=909

Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Skitprat att jag drar barnen i smutsen för att jag inte kallar föräldrarna personlighetsstörda.
Och "bara gick igenom en depression"? Det finns olika former av depression.
Den är dessutom dödlig i värsta fall.
Hur läser du egentligen? Det är verkligen inget skitprat, du skriver hur tufft det var för föräldrarna med så svårt sjuka barn! Det var tufft för barnen med så sjuka föräldrar som drog ner dem i döden. Men visst, kalla allt som inte är dina egna teorier för lösa fantasier om det får dig att må bättre. Dessa föräldrar har mördat sina barn, om de inte hade några personlighetsstörningar, då var de människor med fascistiska värderingar redan från början som sedan fick en depression och mördade barnen för att de fick sina karriärer förstörda.
Citera
2018-02-07, 22:58
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ingen bryr sig utan ordförande för läkarsamfundet var inbjuden till morgontv att diskutera sjukdomen med anledning av unrest och Bjärred. Så läkarna har intervjuats i onödan enligt flashbackstrollen?
Tja du det är tur ingen FU kommer så ni kan påstå att det inte stämmer för det sades inte på PM.
Jag tror faktiskt att ämnet i sig är totalt bananas just nu.

Ja inte fan är det Gardasil eller borrelia i alla fall. Det kan du väl anteckna i din monstruösa vaccinpropagadanda med noll vetenskapsunderlag med hänvisning till en journalist som inte ser skillnad på nässelutslag eller psoriasis.
Din grinige j..el! Jag för ingen vaccinpropaganda (du har ju skrivit det som om jag är ute och propagerar för Gardasil, det är det propaganda står för) Du VET att jag har skrivit att jag är FÖR vaccinationer när barnen är små, så dra inte upp det igen, tråden är lång som den är!

Är det inte dags att gå och lägga sig för dig nu?
Citera
2018-02-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ser inte dom orden till artikeln i länken kan du hänvisa till ditt tidigare uttalande och den här artikeln om sjuka med jämna mellanrum? Sen får du ursäkta men det låter inte sunt att tvinga in borrelia på detta fallet utan det glappar rejält måste jag säga.

Ljusbehandlingen anses varit framgångsrik i UK hos flera patienter, så det är inte så tyst direkt.
Du får lyssna på vad rektorn säger i inslaget 😎Nej jag har inte sagt att de hade Borrelia det var spekulationer från dem själva i början av sjudomsperioden.Och man åker inte land och rike runt för ljusbehandling när det finns att tillgå i Sverige !
Citera
2018-02-07, 22:59
Medlem
Citat:
Flickan den äldre gällde det några gånger enligt bekant intervjuad i media. Det finns olika patienter med olika symptom osv. Det är jävligt invecklat, men det finns att läsa i valfri blaska i UK.
Det har nog funnits en del kvacksalvare eller ansetts som kvacksalvare redan genom alla injektioner med b12. Motsägelser inom läkarvetenskapen osv. Vissa patienter med omtalad sjukdom har ju blivit betydligt bättre, så det är verkligen ett ovisst förlopp och prognos.

Men om man får diagnos 2017 vår/sommar så avlivar man inte någon runt nyår. Det är något fel här.

Där sa du det
Sista meningen fick mig att rysa till, det är ju detta det handlar om..

Om det inte skulle ha ett extremt snabbt förlopp, vilket det inte hade.
Planerades detta redan efter sommaren?
Citera
2018-02-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Har det bringats någon klarhet i vilken dödsorsaken är?

God morgon
Men okej, nej ingen här vet säkert hur familjen dog
Citera
2018-02-07, 23:02
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Och därom tvistar de lärda 😎Och det var väl fakta ni ville ha och fakta var att de var inte diagnostiserade.Och trötthet koncentrationssvårigheter, stresskänsliga kan innefatta mycket......
Självklart var de inte diagnosticerade. Att jag säger det beror inte på någon särskild känndom om just deras fall, utan på att man numera är väldigt försiktig med att diagnosticera barn. Särskilt om det rör sig om diffusa symptom som trötthet etc.
Artikeln i aftonbladet som många nu igen har refererat till, har jag redan två gånger vederlagt. Den var uppe härom dagen också men då orkade jag inte angripa den en tredje gång. Nu känner jag däremot att jag måste, suck:
Den citerar inte rektorn utan använder sig bara lönnligt av ett talstreck före ett referat. "... samma diagnos som sin storasyster, sa hon i en tidigare intervju". Detta är en ren tidningsanka. Att expressen tre dagar senare upprepar saken med sitt "rektorn har sagt ..." är väl ett olycksfall i arbetet. Ingenstans finns någon originalintervju där rektorn citeras, som anger att diagnos finns. Hade hon verkligen sagt så, skulle detta citat finnas att läsa i alla större tidningar och nyhetssajter i hela Sverige som rapporterat om morden. men det gör det alltså INTE.
Däremot har rektorn säkert fått läkarintyg på att tjejerna var trötta. Fattas bara. Dock kan man med fog ifrågasätta sanningshalten i dessa intyg och den "läkare" som skrivit dem borde definitivt synas i sömmarna.
Citera
2018-02-07, 23:04
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
Jo..jag har i mitt dagliga insyn i vad vissa kvinnoläkare anser om vaccinet.
Och saken är ju att symtomen är typ lika med vad som tycks framgå av den äldsta flickan.
Vad jag förstått av tråden så var hon ju dock inte utredd eller han inte utredas för just narkolepsi !

Ja, jag har fattat det så jag med, så otroligt synd att det inte blev så. Men så oturligt nog jobbigt att det är ett kluster av biverkningar. Som hos Maja i P1-dokumentären.

Jag vet att för duktiga läkare är allt inte glasklart när det är alla dessa symtom tillsammans eller var för sig i olika faser.
Citera
2018-02-07, 23:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Där sa du det
Sista meningen fick mig att rysa till, det är ju detta det handlar om..

Om det inte skulle ha ett extremt snabbt förlopp, vilket det inte hade.
Planerades detta redan efter sommaren?

Ja men visst är det hemskt. Det finns ingen logik alls i detta och man beslutar att döda barnet efter 6 mån ungefär efter diagnos. Jag har extremt svårt att smälta detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in