Citat:
Ursprungligen postat av
Elli09
Och därom tvistar de lärda 😎Och det var väl fakta ni ville ha och fakta var att de var inte diagnostiserade.Och trötthet koncentrationssvårigheter, stresskänsliga kan innefatta mycket......
Självklart var de inte diagnosticerade. Att jag säger det beror inte på någon särskild känndom om just deras fall, utan på att man numera är väldigt försiktig med att diagnosticera barn. Särskilt om det rör sig om diffusa symptom som trötthet etc.
Artikeln i aftonbladet som många nu igen har refererat till, har jag redan två gånger vederlagt. Den var uppe härom dagen också men då orkade jag inte angripa den en tredje gång. Nu känner jag däremot att jag måste, suck:
Den citerar inte rektorn utan använder sig bara lönnligt av ett talstreck före ett
referat. "... samma diagnos som sin storasyster,
sa hon i en tidigare intervju". Detta är en ren tidningsanka. Att expressen tre dagar senare upprepar saken med sitt "rektorn har sagt ..." är väl ett olycksfall i arbetet. Ingenstans finns någon originalintervju där rektorn citeras, som anger att diagnos finns. Hade hon verkligen sagt så, skulle detta citat finnas att läsa i alla större tidningar och nyhetssajter i hela Sverige som rapporterat om morden. men det gör det alltså INTE.
Däremot har rektorn säkert fått läkarintyg på att tjejerna var trötta. Fattas bara. Dock kan man med fog ifrågasätta sanningshalten i dessa intyg och den "läkare" som skrivit dem borde definitivt synas i sömmarna.