2018-02-07, 17:32
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då kanske du ska lägga upp de där pm:en, utan att röja källa? Och hur vet du att rektorn vet? Har du själv pratat med henne eller har du fått mail från henne?

Är du dum eller?

Glöm frågan.

Självklart tänker jag inte kränka människors rätt till integritet till förmån för snasklystna hyenor.

Jag talar om vad jag fått från oberoende enligt min bedömning säkra källor.

Diskussionen handlar om brottet, vad ett eventuellt motiv är. Mitt syfte med mitt deltagande i tråden är att styra upp den från de värsta sinnessjuka spekulationerna.
Citera
2018-02-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jo den ena flickan har diagnos.
Varför lyssnar ni på Picasso2?
Det har inte framkommit någonstans att någon av flickorna hade diagnos. Därimot ingick det i sjukdoms bilden bl.a. svår trötthet som var det enda rektorn uttalade sig om. Någon diagnos har aldrig framkommit i media ännu. Men rektorn hade nog tillräckligt på fötterna för att kunna godkänna hem undervisning.
Citera
2018-02-07, 17:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sack44
Det har inte framkommit någonstans att någon av flickorna hade diagnos. Därimot ingick det i sjukdoms bilden bl.a. svår trötthet som var det enda rektorn uttalade sig om. Någon diagnos har aldrig framkommit i media ännu. Men rektorn hade nog tillräckligt på fötterna för att kunna godkänna hem undervisning.

Jag har någonstans citerat intervjun
Citera
2018-02-07, 17:35
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Jag vet inte om ni har trollfest eller bara är svagbegåvade. Ingen lägger skuld på flickorna. Det lystiga är att ni som gapar såhär i denna tråden, inte skulle ha något problem att sparka vuxna människor med samma sjukdom över ättestupan.

Ni är som ociviliserade vildar som vädrar blod vart ni än är.

Depression, vilket verkar vara en vanlig orsak till att människor dödar sina barn är inte komplett vansinne, eller psykopati. Det medför en grumlighet i tanken, en övertolkning av situationen. Depressioner kännetecknas av globalisering (det gäller i alla sammanhang) samt generalisering (det gäller alla) Vilket gör att man feltolkar situationen.

Alla människor kan bli deprimerade under en längre tids stress. Nästan alltid är man bara en fara för sitt eget liv.

Jag gissar att er typ av hetsande människor skulle sparka deprimerade utför ättestupan också. Om inte annat skulle ni hetsa andra att göra det.
Så ta av glorian.
Inte nog med alla dessa enorma textväggar om ME du spammar tråden med, du är sjukt agressiv i dina inlägg. Kan du inte förstå att det finns inga bevis för att flickorna var så svårt sjuka. Vad du gör är att dansa som en spratteldocka som HB och OH själva styr.
Citera
2018-02-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Men du väljer istället att släpa barnen i smutsen? Att barnen skulle vara svårt sjuka är lösa fantasier, finns inte bekräftat. Risken att föräldrarna hade personlighetsstörningar är stor, då får barnen skulden för att de dödades.
Menar du, att man släpar barnen i smutsen, om man säger att de hade en sjukdom? Menar du, att sjuka människor på något sätt är klandervärda?
Citera
2018-02-07, 17:39
Medlem
Citat:
Jag håller med om att ni inte vet - men rektorn vet, och jag vet, jag har fått pm från ett flertal av varandra oberoende personer. Folk är i sådan affekt här att de inte läser vad som skrivs.

De anhöriga mår väldigt dåligt av alla psyksjuka teorier här där föräldrarna demoniseras av trollen.
Det här är nog Flashbacks värsta trollfest.

Snälla, lugna ner dig en aning. Jag är inte din fiende och jag tror inte att någon annan i den här tråden heller är det. Jag tror att du skriver i affekt just nu, men ta gärna några djupa andetag och skriv sedan så jag och andra förstår. Jag läser och lyssnar mer än gärna.

Vi hade en diskussion tidigare om ME/CFS där jag höll med dig om att förståelsen för denna sjukdom är alldeles för låg. Att flickorna verkligen fått denna diagnos har jag dock aldrig sett verifierad. Därför är det naturligt att jag och andra efterfrågar fakta, inte sant?

För att göra saken värre hör jag till de som anser att ME/CFS bör omdefinieras till SEID (systemic exertion intolerance disease), men det är en diskussion för en helt annan tråd...:
https://www.nap.edu/read/19012/chapter/1
Citera
2018-02-07, 17:51
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattyxne
Menar du, att man släpar barnen i smutsen, om man säger att de hade en sjukdom? Menar du, att sjuka människor på något sätt är klandervärda?
Åh nej åh nej åh nej, så menar jag absolut inte. Vad jag menar är att flera personer skyller liksom föräldrarna på att det var barnens svåra sjukdom som tvingade dem att mörda flickorna. Ju svårare sjukdom en del skribenter lyckas få det till att barnen hade, desto enklare kan dessa skribenter ursäkta föräldrarnas handlande. De kan aldrig tänka sig att det var föräldrarnas egna sjukdomar som fick föräldrarna till att begå dessa fruktansvärda handlingar mot sina egna barn.
Även om barnen hade en mycket svår sjukdom finns det ingen anledning för två psykiskt friska föräldrar att mörda sina barn.
Citera
2018-02-07, 17:53
Medlem
Citat:
Exakt och rektorn har uttalat sig i aftonbladet.
Jag tro fan det är allvarligt fel i huvudet på folk.
Det är ett allvarligt fel i huvudet på rektorn.
Citera
2018-02-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att folk åker dit ändå är inte det minsta konstigt. Hoppet är det sista som överger en och att gripa tag i ett halmstrå och hoppas på mirakel är det nog många som gör. Men jag antar att du aldrig har befunnit dej i en sådan situation.
Finns det inte någon separat mirakeltråd?
Att spekulera i andra eller tredje led utifrån just spekulationer tillför ju inte speciellt mycket.
Citera
2018-02-07, 18:13
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Jo den ena flickan har diagnos.
Varför lyssnar ni på Picasso2?

Det har inte framkommit någonstans att diagnos är fastställd. Det skulle ju utredas nu i år?
Citera
2018-02-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Det har inte framkommit någonstans att diagnos är fastställd. Det skulle ju utredas nu i år?
Ja, det där känner jag igen, den skulle väl påbörjas nu i början av året.
Citera
2018-02-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Inte nog med alla dessa enorma textväggar om ME du spammar tråden med, du är sjukt agressiv i dina inlägg. Kan du inte förstå att det finns inga bevis för att flickorna var så svårt sjuka. Vad du gör är att dansa som en spratteldocka som HB och OH själva styr.

Hur många rader är det OK att skriva, ligger gränsen på tre meningar? Har du några bevis på att ingen av flickorna var svårt sjuk? Den sista meningen var sjukt aggressiv och onödig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in